Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Inpa Turbo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#1 Příspěvek od DaweTDS »

Ahoj klubáci, nevíte někdo, kde v Inpě najít ,na kolik % je otevřený ventil co ovládá naklápění lopatek v daný čas? Jedná se o E39 530d. Mělo by to tam někde být.
Díky za radu kde to najdu a nebo aspon název.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Honza325 »

V procentech to tam asi nebude ne..? Buď otevřenej nebo zavřenej. Ventil sepne a buď je podtlak dostatečnej a mebránu si přitáhne nebo neni - třeba kvůli úniku ve vedeni a regulace nejde uplně. A nevim kde jinde by to tam mohlo být, než v Activate?
Na tohle by spíš byl DIS anebo přípravek na měření podtlaku.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od Misanek »

Dle mého není El.mag. ventil ovládající vstup podtlaku do regulace tlaku turba jenom buďto plně otevřen nebo plně uzavřen, ale spíš bude ovládán proporcionálně podle velikosti signálového napětí od ecu přiváděného na jeho konektor.
A toto napětí je vypočítáváno ecu na základě porovnání dat map nahraných v dde vůči skutečnému přetlaku v sání měřeným snímačem tlaku. Pak také v závislosti na zatížení motoru, poloze plynového pedálu atd... Nemám tuhle domněnku nijak potvrzenou, spíše čerpám z vlastního selského rozumu a svojí dosavadní znalosti mitormanagmentu.
Pokud kecám, tak mě klidně opravte. Rád se nechám poučit :wink:
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#4 Příspěvek od DaweTDS »

jj je ta asi na 90% jak píšeš,jen není otevřen a uzavřen,ale je klidně i na 50% otevřen...
Já právě potřebuju vědět, polohu otevření a zavření lopatek v %. Třeba u koncernu se to udává od 80% (lopatky uzavřené a rychlý náběh turba až po 0% (lopatky plně otevřené). Ten log potom vypadá třeba takhle 1500ot 80% 2500ot 60% 3500ot 40% 4500ot 25%. Podle toho jde vidět jak se ventil "posouvá" a otevírá lopatky v turbu v závislosti na otáčkách a zatížení motoru.
Snad to někde v inpě je. Je to celkem důležitý údaj,když ladíš auto.
Třeba tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 to je v kolonce Otevření ventilu overboost. Na BMW to také musí být,jen ta inpa je v němčině :-/
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Misanek »

Nejsem si jistý, ale zdá se mi, že ISTA dokáže u wastegate vypsat nějaký duty faktor, který je uveden v procentech. Jestli je to ale opravdu tady tohle, to s určitostí tvrdit nemůžu.
S inpou skrze němčinu taky nejsem zrovna kamarád :?

To, jestli je ventil v klidovém stavu otevřen nebo uzavřen netuším, to máš pravdu. Nicméně dle mého to určitě bude uděláno tak, aby byly lopatky vgt turba v klidovém stavu úplně otevřeny z důvodu možné poruchy na systému regulace, a tím pádem aby bylo zabráněno overboostu mimo limit. Ale je fakt, že logicky by lopatky měly být v otevřené poloze když budou bez podtlaku, a s narůstajícím množstvím, resp. velikostí podtlaku by se měly začít přivírat.

Jestli chceš, tak se dnes můžu napichnout na auto a můžu zkusit zjistit, jestli ta duty hodnota je to, co hledáš
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

u inpy jsem si nikdy nevšiml téhle veličiny
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#7 Příspěvek od DaweTDS »

Misanek píše:Nejsem si jistý, ale zdá se mi, že ISTA dokáže u wastegate vypsat nějaký duty faktor, který je uveden v procentech. Jestli je to ale opravdu tady tohle, to s určitostí tvrdit nemůžu.
S inpou skrze němčinu taky nejsem zrovna kamarád :?

To, jestli je ventil v klidovém stavu otevřen nebo uzavřen netuším, to máš pravdu. Nicméně dle mého to určitě bude uděláno tak, aby byly lopatky vgt turba v klidovém stavu úplně otevřeny z důvodu možné poruchy na systému regulace, a tím pádem aby bylo zabráněno overboostu mimo limit. Ale je fakt, že logicky by lopatky měly být v otevřené poloze když budou bez podtlaku, a s narůstajícím množstvím, resp. velikostí podtlaku by se měly začít přivírat.

Jestli chceš, tak se dnes můžu napichnout na auto a můžu zkusit zjistit, jestli ta duty hodnota je to, co hledáš
To by jsi byl hodnej. Je to přesně jak píšeš. Po nastartování se vytvoří podtlak, táhlo v bance zajede a lopatky se přivřou.
Dej pak vědět na co jsi přišel.
Díky.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od Misanek »

Taaakže!
Potvrdilo se mi to, co jsem si myslel. A to že ISTA tenhle parametr vypsat dokáže. Nicméně nevím jak moc ti bude k užitku, jelikož nejde tenhle parametr vypsat zároveň i s live otáčkama, takže tam neni žádná vztažná hodnota, což je teda dost škoda. Nebo aspoň jsem nepřišel na to, jak tyhle dva parametry zobrazit společně.
Otázka je, jestli jenom tahle veličina samotná bez jakékoliv další reference pro tebe bude mít dostatečnou vypovídající hodnotu...

Udělal jsem i prá screenů aby jsi měl představu
Přílohy
plná zátěž při cca 2500 ot./min.
plná zátěž při cca 2500 ot./min.
cca 2500ot.jpg (190.21 KiB) Zobrazeno 2441 x
stav při vyplém motoru
stav při vyplém motoru
motor off.jpg (185.78 KiB) Zobrazeno 2441 x
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#9 Příspěvek od DaweTDS »

No to je přesně co potřebuju... ale ideální,aby to šlo i s otáčkama..
Já používám logovací program testo a tam to je takto (viz obrázek),ale ten jedinej budík control boost pressure adjuster se nehýbe :-/
Přílohy
M57 special.jpg
M57 special.jpg (160.56 KiB) Zobrazeno 2431 x
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Honza325 »

A i já jsem zase o něco chytřejší :oha: :cool2:
Odpovědět