Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60/E61 ATE power disc + ceramic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#1 Příspěvek od madmarty »

Ahoj lidi prosím o radu, shodné téma jsem zde nenašel. Budu měnit komplet brzdy, chci dát kotouče ATE Power disc a desky ATE s keramikou. Ale nemůžu najít nikde nikoho kdo by prodával Power i na zadek pro E60/61. (24.0320-0183.1) Na předek to problém není, tam jsou běžně k sehnání ve všech rozměrech. Ale na zadek jdou sehnat jen normální ATE, tedy bez Power. Co jsem nalezl za info, tak to značení Power není jen o těch drážkách na odvod plynů, ale i o jiném složení směsi ze které kotouče jsou vyrobeny.

?????????????????????????????????????????????????
? Tedy co říkáte:
? předek: ATE Power disc + keramický desky
? zadek: ATE (obyč) + keramický desky
?????????????????????????????????????????????????
Keramický desky (desky s keramikou) mám už skladem, takže jsem chtěl dokoupit všechny kotouče stejný a od stejný značky. Dávat kotouče různých značek k jiným deskám se mi taky nechce.

Umí někdo sehnat ATE Power disc i na zadek, nebo poradíte jinak ? Poptával jsem u větších eshopu u v ATE brzdových centrech a odpověď jen jedna od začínajícího eshopu, ale s tím že toto nemají.

Víc hlav, víc ví :)

Díky
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Prosímtě mohl bys updatnout nadpis něco jako "E60/E61 ATE power disc + ceramic", aby se to do budoucna dobře hledalo? Co máš za motorizaci?
Obratem ti pošlu link kde je mají.. ;)


..taky to zrovna řeším. Chtěl jsem je zkombinovat úplně stejně. Pak mě bylo řečeno, ať dám na 3litr benzín jedině origo skrz materiál a kvalitu, že se ostatní "běžné" časem zkroutí.
Každopádně ty ATE ceramic desky chci dát určitě a je dobrý, že na E60/e61 jsou i dozadu. Bohužel to tak dobře nebrzdí, jako měkký směsi.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#3 Příspěvek od madmarty »

Mám 25D 130kW. V předu jsou malý, 310mm, ale ty jsou všude k sehnání. Origo nechci neboť mám ty ATE Ceramic desky, taky něco stály :(

Že to bude brzdit míň to ano, měl jsem je na víc autech. Kombi, SUV atd. Keramický mi brzdily o něco míň když jsou studený. Ale jak se ohřejou je to mnohem lepší a když se přehřejou tak pořád brzdí. Tam kde mi normální ATE, nebo orig na konkrétních autech, přestaly brzdit tam Ceramic stále brzdily. Když už jsem je tak moc dřel že už vadly tak po velmi krátké pauze opět brzdit začaly. Taky jsem dřív zkoušel kotouče vrtané Zimmermany a k tomu ATE desky, i jiné desky a najít desky které na to sednou.... Ani jsem neměl dobrou zkušenost dát na auto, teď plácnu příklad. ATE předek a Brembo zadek a ještě domrvit různejma deskama : ) Proto nyní jen stejnou značku a stejnou "třídu", tedy vše Power disc.

Krom špinění kol je velký rozdíl "zaflekovat" z 180-200kmh na 89km/h (běžná rychlost kamiónu který se chystá předjíždět a má vždy a všude přednost) kdy s normálníma brzda se velmi špatně dobržďuje, keramický to ustojí líp. Nebo když tahám přívěs, sice bržděný ale i tak brzdy na autě dostávají zabrat. A v létě ty brzdy moc chladnout nechtějí :)


..taky to zrovna řeším. Chtěl jsem je zkombinovat úplně stejně. Pak mě bylo řečeno, ať dám na 3litr benzín jedině origo skrz materiál a kvalitu, že se jinak ostatní "běžné" časem zkroutí.
Každopádně ty ATE ceramic desky chci dát určitě a je dobrý, že na E60/e61 jsou i dozadu. Bohužel to tak dobře nebrzdí, jako měkký směsi.[/quote]
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Desky jsou jasný Ceramic, ot. jaký typ těch kotoučů? Chtěl jsem původně drážkovaný powery, aby to strouhalo desky a brzdilo líp. A nebo dám hladký, ale origa (324mm).
Tady u E60 stejně nevím kdo to pro BMW vyrábí. Už jsem slyšel o ATE, Textar, Jurid, Pagid či TRW.

Podle čísla (24.0320-0183.1), co udáváš to našlo: http://mlparts.cz/autodily/bmw/5-e60/52 ... n%5B0%5D=3

U 525D (LCI) jsou zadní kotouče větší než předek :lol:
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#5 Příspěvek od mr_nitroz »

Mam na e60 Ate ceramic desky a zimmermann derovane kotouce a neni to dobre, brzdy jsou za studena tupe, jak se to zahreje tak dobre, ale nemyslim, ze by to melo byt lepsi jak klasicke desky.
Jo a kotouce se mi pri delsim prudkem brzdeni zvlni a jak to schladne tak se zase narovnaji. Prikladam to tomu, ze jak jsou desky studene tak musim vic tlacit na brzdovy pedal aby to brzdilo a kotouce se kvuli tomu prehrivaji.
Sjedu desky a dam tam asi normalni ate kotouce a desky. Mam to ted na f10, jeste je lehce zajizdim, ale brzdeni je mnohem ostrejsi. Jak se to bude chovat pri prudkem dalnicim brzdeni jeste nevim, nebyla moznost to vyzkouset.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#6 Příspěvek od madmarty »

mr_nitroz píše:Mam na e60 Ate ceramic desky a zimmermann derovane kotouce a neni to dobre, brzdy jsou za studena tupe, jak se to zahreje tak dobre, ale nemyslim, ze by to melo byt lepsi jak klasicke desky.
Jo a kotouce se mi pri delsim prudkem brzdeni zvlni a jak to schladne tak se zase narovnaji. Prikladam to tomu, ze jak jsou desky studene tak musim vic tlacit na brzdovy pedal aby to brzdilo a kotouce se kvuli tomu prehrivaji.
Sjedu desky a dam tam asi normalni ate kotouce a desky. Mam to ted na f10, jeste je lehce zajizdim, ale brzdeni je mnohem ostrejsi. Jak se to bude chovat pri prudkem dalnicim brzdeni jeste nevim, nebyla moznost to vyzkouset.
Tuto kombinaci jsem měl na jiném autě, kombík o hmotnosti cca 1400kg. Celkově díky děrování a keramice brzdy hlučnější, studený nic moc a po zahřátí už dobrý. Zimmerman neměl na moje auto přední desky :( Zkusil jsem po zajetí hodně ostře brzdit, ale že by to brzdilo líp jak originál kotouče a desky, které tam byly z výroby... to ne. Jen prostě po vyšším zahřátí nevadly. Příště bych radši dal stejný desky i kotouče. Jedině nějakýho "brzdaře" který už vše vyzkoušel a ví :)

Děrování je dobrý na vzhled a unik plynu z brzdné plochy, mezi kotoučem a deskou, což ale stejně splní i drážky. Jsou názory, že děrované kotouče se lépe chladí, mě to nijak zrovna nepřišlo, měl jsem oboje od jinýho výrobce.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#7 Příspěvek od madmarty »

Typ, číslo jsem uváděl, je to v katalogu ATE. Je to Power Disc, nebo jak se ty Powery jmenují :)

Ano, dle všeho jsou vzadu větší jak v předu i všech (E60/61) 520D-525D a všech slabších benzínů. Tedy vzadu 320mm a v předu 310mm, silnější už mají v předu 324mm, ale hlavně jsou silnější na průměr.

Co se týče dodavatelů do prvovýroby, řekl bych že to je dle ceny. Jednou dodá ten a po druhý ten, pokud splní požadované podmínky. Ale nikdy není možné říct, že dodavatel je ATE a jeho druhovýroba je stejně kvalitní, není a nebude. Cena by byla jiná. Na některých autech mi vydržely tlumiče 250tis km. Co by dělal výrobce druhovýroby kdyby jeho kvalita byla taková že tlumiče vydrží opět 250tis km ? Udělal by jedny do prvovýroby a druhé do druhovýroby a tím tlumiče na konkrétní vozidlo končí. Moc by jich nevyrobil a zkrachoval by, nebo by musely stát mnohem více. Všechny další tlumiče i "originál" mi už nikdy nevydržely jako ty z prvovýroby. To samé nápravy, brzdy a další věci. Spíš bych hledal podle toho jak jsou s tím lidi spokojený, ale zachovat si taky vlastní úsudek. Celý život hledáme zlatou střední cestu a to budeme i v autodílech :)
Totic píše:Desky jsou jasný Ceramic, ot. jaký typ těch kotoučů? Chtěl jsem původně drážkovaný powery, aby to strouhalo desky a brzdilo líp. A nebo dám hladký, ale origa (324mm).
Tady u E60 stejně nevím kdo to pro BMW vyrábí. Už jsem slyšel o ATE, Textar, Jurid, Pagid či TRW.

Podle toho čísla (24.0320-0183.1), co udáváš to našlo násl: http://mlparts.cz/front.tec-doc.product/25417424
Ale přijdou mě nějaký velký.. :?

Edit: jo fakt u 525D (LCI) jsou zadní kotouče větší než předek ? :lol:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#8 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Takže se můžou šupnout rovnou do košíku. ;)

No je to tak, jenom ty origo díly u BMW jsou dražší taky trochu chamtivou cenovou politikou. Nějak se ten kolos musí uživit.

Jsem zvědavej na jízdní projev.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#9 Příspěvek od madmarty »

Stále tam vidím:
-------------------------
Aktualizace systému

Právě se provádí aktualizace eshopového systému.
Navštivte nás prosím za pár minut. Děkujeme za pochopení.
-------------------------
Takže do košíku nic nešoupnu :) Uvidím zítra.
Totic píše:Takže se můžou šupnout rovnou do košíku. ;)

No je to tak, jenom ty origo díly u BMW jsou dražší taky trochu chamtivou cenovou politikou. Nějak se ten kolos musí uživit.

Jsem zvědavej na jízdní projev.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#10 Příspěvek od kadli »

Kdyby nekdo chtel, tak mam ATE Power disc na prodej. Velikost je 324 a maji najeto cca 10000 km. Na kotoucich to neni ani poznat.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#11 Příspěvek od sonyk02 »

Přidám svoji zkušenost přesně s touto kombinací ATE. (530D)
Předek power disc + desky ceramic a zadek obyč ate + desky ceramic.
sháněl sem taky na zadek powery ale nedělaly se a snad ani nedělají(320mm), nakonec sem byl rád že sem tam měl hladký protože ty drážky na předku při prudším brždění trochu víc hučí, kdyby to bylo ještě vzadu už by to bylo asi dost otravný ten zvuk. příště dám i na předek hladký.
No a zadní kotouče se mi po asi 10tis km začaly celkem hodně drážkovat po čelním obvodu (někde bych našel i foto) a postupen času to bylo horší a horší, že to vypadlo hrozně a brzdná plocha byl tak na 50% a desky skoro sjetý na nulu, předek byli desky pořád dobrý nato že je ty drážky brousí. Pak sem dal na zadek Brembo uv lakovaný a desky brambo a max pohoda, bylo hned poznat že to líp brzdí a ted po 20t km pořád krásně hladký bez vyjetých drážek.
Prostě ty ATE ceramik desky byli asi moc měký na ten kotouč a nesedlo si to spolu nebo nevím čím to.
Jediný pozitivum desek bylo že fakt moc nepráší a nejsou kola hned černý.
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

#12 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Skoro všude píšou, že ty ceramic desky jsou totálně k hovnu a přecházej z nich zpátky. Nerovnoměrné opotřebení, špatný brzdný účinek, jediné plus že nešpiní. Ale k čemu Ti budou čistá kola když nebudeš mít předek :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

madmarty píše:Stále tam vidím:
-------------------------
Aktualizace systému

Právě se provádí aktualizace eshopového systému.
Navštivte nás prosím za pár minut. Děkujeme za pochopení.
-------------------------
Takže do košíku nic nešoupnu :) Uvidím zítra.
Totic píše:Takže se můžou šupnout rovnou do košíku. ;)

No je to tak, jenom ty origo díly u BMW jsou dražší taky trochu chamtivou cenovou politikou. Nějak se ten kolos musí uživit.

Jsem zvědavej na jízdní projev.
Updatnul jsem odkaz, ňák se jim to záhadně přelinkovalo.

No a jsme u toho, k čemu jsem taky dospěl. Zadek se přece skoro nešpiní tak tam keramo dávat nebudu. Je tam leda 30% brzdné síly jak známo.
Radši nechám hladkej kotouč a měkkou desku (orig.ATE), aby to trochu brzdilo.
Měl jsem doposavaď ceramic desky na E36 jen ve předu a nějaký věšení do pásů se tam teda nekoná. Kotouče taky vykousaný a rýhovaný. Dal jsem tehdy aftermarket Bremba, ale nedivil bych se kdyby to byl ňejakej tureckej pajšl. :P
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#14 Příspěvek od madmarty »

Ty 320mm právě dělají, to je co zde řešíme :) V katalogu ATE jsou, ale u nás je nabízí jen MLPARTS (díky za odkaz:), jinde jsem je nenašel. Jsou v tomto rozměru totiž jen a pouze na E60/61, aspoň to uvádí ATE. Těch zadních se asi moc neprodá, proto se ani nenabízí.

To hučení, šoupání to tam hlasitější je, dělalo mi to na všech autech a o to víc když jsou kotouče vrtaný.

Taky jsi mi potvrdil, mojí zkušenost, že ne všechny kotouče snesou keramický desky. Sám jsem s tím laboroval na jiných autech. U desek Ceramic ATE uvádí, že jsou vhodné pro použití s řadou kotoučů Power, proto jsem chtěl všechny kotouče stejné. nemíchat to. Ale hlavně se tady zeptat zda to někdo řešil také a jak dopadl. Zřejmě jsem první kdo zkusí dát všechny desky Ceramic a všechny kotouče Power.

Zkusím a dám vědět jak po výměně, jak po zajetí a jak postupem času. Třeba se to někomu, po mě, bude hodit. Ale klidně prosím pište dál, třeba mi to rozmluvíte dřív jak kotouče objednám :)

sonyk02 píše:Přidám svoji zkušenost přesně s touto kombinací ATE. (530D)
Předek power disc + desky ceramic a zadek obyč ate + desky ceramic.
sháněl sem taky na zadek powery ale nedělaly se a snad ani nedělají(320mm), nakonec sem byl rád že sem tam měl hladký protože ty drážky na předku při prudším brždění trochu víc hučí, kdyby to bylo ještě vzadu už by to bylo asi dost otravný ten zvuk. příště dám i na předek hladký.
No a zadní kotouče se mi po asi 10tis km začaly celkem hodně drážkovat po čelním obvodu (někde bych našel i foto) a postupen času to bylo horší a horší, že to vypadlo hrozně a brzdná plocha byl tak na 50% a desky skoro sjetý na nulu, předek byli desky pořád dobrý nato že je ty drážky brousí. Pak sem dal na zadek Brembo uv lakovaný a desky brambo a max pohoda, bylo hned poznat že to líp brzdí a ted po 20t km pořád krásně hladký bez vyjetých drážek.
Prostě ty ATE ceramik desky byli asi moc měký na ten kotouč a nesedlo si to spolu nebo nevím čím to.
Jediný pozitivum desek bylo že fakt moc nepráší a nejsou kola hned černý.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#15 Příspěvek od madmarty »

Tomasis píše:Skoro všude píšou, že ty ceramic desky jsou totálně k hovnu a přecházej z nich zpátky. Nerovnoměrné opotřebení, špatný brzdný účinek, jediné plus že nešpiní. Ale k čemu Ti budou čistá kola když nebudeš mít předek :)

Zkoušel jsi je osobně ? Ono napsat všude píšou, že..... Potřeba uvést více informací. Ti co píšou o špatné zkušenosti, jaké měli kotouče a jaké desky ? Je hodně lidí kteří nakupují pouze dle ceny. Kombinují hrušky a jablka, pak se diví že to není co čekali. Jak jsem již opakovaně psal, keramicky desky jsem měl opakovaně na jiných autech, pokud jsem vyloženě nedal takový desky na nevhodný kotouče nebyl žádný důvod někde ztrácet předek. Třeba na US autech, velkých SUV, když potáhnu přívěs a nedej bože v létě...tak desky s keramikou jsou sakra znát. Tam kde ještě umí brzdit, už "běžné" desky nebrzdí. Nejde o špinění koly, dnes je myčka na každém rohu, ale jde o to aby to brzdilo nejen při běžné jízdě.

Za názor ale díky, od toho tady jsme všichni. Být podložený konkrétními zkušenostmi s podrobnějšími informacemi, možná by mě to zviklalo.
lukas535d
Registrovaný
Příspěvky: 204
Registrován: sob 20.12.2014 01:00
Bydliště: Olomoucko

#16 Příspěvek od lukas535d »

Ahoj, řeším teď také nové brzdy na mou E61 535D a docela mám z toho zamotanou hlavu, rád bych pořídil kotouče i desky ATE, kotouče mám vybrané dvoudílné nýtované (myslím že tam ani nic hošího nebo lepšího od ATE dát nejde) a desky chci ceramic, ale teď si tedy s deskama nejsem vůbec jistej. Na třemenech jsem viděl značku ATE, předpokládám tedy že ATE dodávalo na mé auto jako originál, proto bych rád zůstal u této značky. Někdo mi říkal,že ceramic brzdí lépe, zde čtu zase něco jiného, jooo a smí se jedině kombinovat jen s novýma kotoučema a nedávat na ojeté, tak nevím. Mám spíš řešit klasické desky nebo ceramic,poradí někdo???
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov
Klubové ID: 3948

#17 Příspěvek od Mir3k »

Ahoj před 2 rokama jsem koupil na e39 ate power disky předek i zadek,na předek jsem dal ty keramiky a je to tak jak bylo napsáno výše že pokud nejsou zahřáté tak brzdí slaběji,jezdil jsem s nima rok a dal jsem normální ate.Jediné plus bylo že nebyly černé kola
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#18 Příspěvek od Jergus »

Potvrzuju, ATE ceramic nešpiněj kola. Mimo to ještě nebrzděj a keramický (v tom závodním slova smyslu) taky nejsou. Jenom jiný (bílý) pojivo, který nešpiní (resp. není vidět). Moje zkušenost je zatím ta, že nejlíp brzdí originál a vzhledem k výdrži je to možná i poměrně levný řešení....
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#19 Příspěvek od sonyk02 »

Tak sem pohledal to foto. pro porovnání přední a zadní, stejný nájezd od nových (vše ate + desky ceramic)
Ty zadní byly pak ještě před výměnou ještě horší, účinná brzdná plocha byla tak 50-60% .
Přílohy
Zadní ate hladké(obyč) + desky ceramic
Zadní ate hladké(obyč) + desky ceramic
My BMW - 310.JPG (187.28 KiB) Zobrazeno 1240 x
Přední ATE Power Disc + desky ceramic
Přední ATE Power Disc + desky ceramic
My BMW - 311.JPG (178.11 KiB) Zobrazeno 1240 x
desky ATE ceramic sjeté- drážky ze zadních kol
desky ATE ceramic sjeté- drážky ze zadních kol
BMW desky ATE Ceramic.JPG (198.06 KiB) Zobrazeno 1240 x
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#20 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo no tak na E36 323i ve předu nápodobně s Brembo kotoučem.
To jsi dával ty zadní BMW "origo", nebo aftermarket?
Vypadá to, že přední ATE Power se s tím umí poprat.

kadli píše:Kdyby nekdo chtel, tak mam ATE Power disc na prodej. Velikost je 324 a maji najeto cca 10000 km. Na kotoucich to neni ani poznat.
Hej Kadli, máš SZ :P
Odpovědět