Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klepání motoru , propálený píst - video , e60 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od zidators »

Uplynul nějaký týden a stále ještě nevím , protože auto sem tam dovezl v uterý jeden týden,ale že půjde na řadu až za týden,, dobrá.. pak tam měli nějak dovolenou ,tak se to opět posunulo , ted v týdnu jsem tam volal a už na tom pracují ,že se ozvou hned jak budou vědět co tomu je, co to způsobilo a co to přesně bude stát všechno. Tak musím vydržet , hlavně ať to auto pak jezdí a už mám od něj klid , před 15 měsíci všechny repasovaný vstřiky , měněny dva písty , opravovaná hlava , měněny ventily a bůh ví co všechno (nasátí výřivé klapky) a teď po 14tisícech km jeden vstřik umřel a z nejvyšší pravděpodobností sebou vzal i píst. Auto jezdí jen o víkendu , přes týden je v garáži.

Paty: to se zvládne :wink:

starML : krásně jsi to vysvětlil :) ta ucpaná tryska na obrázku , tak vypadal ten vstřik co jsem vytáhl ..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#22 Příspěvek od Filozof »

a postihuje to motory 3litr nafta od jakého roku do jakého roku ?

Otec má 530xd 170kw a zatim nic takového neřešil....ale poptám se ho jak auto jezdí ted o víkendu se snad potkáme. Má kolem 330-340tis km origo.

Tak ho budu muset varovat at si dá vstřiky preventivně změřit. 8O :?
Dává taky VIF ale nevím zda je to spása....
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od matiz »

Ono jestli nebude problem spis v te repasi... Mnohe maji hoooodne za sebou, ale obcas to nekoho postihne. Zase na druhou stranu kdyz zvazim kolik tech chrochtavych jezdi a kolika se to posere...

Filozof: Fakt dokazes pobavit :wink:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#24 Příspěvek od TANN3R »

Filozof píše:a postihuje to motory 3litr nafta od jakého roku do jakého roku ?
Od počátku výroby až do teď :D . Samozřejmě se to netýká jen 30d, ale všech naftových motorů. Prostě vstřiky jsou u nafty základ, čím modernější systém, tím větší vstřikovací tlaky a tím choulostivější na rozprach.

Btw nevěřím že alespoň trochu věci znalý člověk oddělá píst ukapávajícím vstřikem. Ten motor o tom dává zdatně vědět chodem na volnoběh. Fakt je ten, že běžný spotřebitel tohle nepozná.

starML: si borec :wink: , vždycky sepíšeš úplný článek na konkrétní téma tak, že už není co víc napsat. 8)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#25 Příspěvek od bibikuba »

Jak běžný spotřebitel tedy pozná onen ukapávající vstřik na volnoběh?
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#26 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Podle mě nepozná,během zimy dva propálené písty na Land Cruiseru 3.0d a ten motor ještě ten den běžel jak hodinky bez náznaku toho že je něco špatně až se večer na křižovatce zakousl a vše v piči
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#27 Příspěvek od Filozof »

Tak kdo mi vysvětlí že němec jezdí v 530d a má 6kil nalítáno s puvodním motorem bez problému ?
JE to kvalitou paliva ? nebo kvalitní udržbou 2x ročně ?

To by mě zajímalo. Asi němci nedávají sračky do nafty a tak se jim ty auta toliko neserou.... nebo nevím
Tady v čr je vše uplně nahov.no jídlo jsou samé sračky a palivo do našich aut taky...co je tady vubec ok ?

Němci mají 4-6x vyšší příjmy a mají palivo i jídlo cca stejně drahé ale mnohem kvalitnější ...u potravin dokonce často i levnější.

Pak máme všichni dojebané zdraví i auta. heh jsem si musel zanadávat. je to tak a co stím. :lol:

Brát jen premiové zboží a čekat že to bude ok. A za vše si hodně připlatit.
By mě zajímalo zda to odchází i lidem co berou VERVU a VIF apod.
martingrif
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: ned 10.08.2014 00:00

#28 Příspěvek od martingrif »

Dáváte někdo aditiva i do 35d? na nádrži je napsáno že se tam dávat nemají, jak to tedy je?děkuji
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od matiz »

Ale i tady je plno vraku co tech sest kil maji taky, akorat na tachaci jim sviti 180k :D A kolik jich skonci svuj zivot s propalenym pistem? Miziva tisicina procenta? Ja to tolik tragisky nevidim, je to samozrejme pro majitele nestesti, ale vetsi sance, kujewsky vetsi sance je ze mne nekdo zrusi v provozu nez ze se mi propali pist...

Ale s repasema je to proste tragicke, delal jsem ted hlavu, sla na celkovou repasi, srovnat, vratila se praskla od druheho valce po paty nejspis jak ji upinali, neumim si to vysvetlit... Samozrejme ze problem nastal az po namontovani a slozeni celeho auta. Aby to bylo zajimavejsi tak jen pri jizde, pokud to auto stalo, absolutne bez problemu. Pritom ta firma ma za sebou tisice hlav, nedela nic jineho. A presto to posrali...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Máš fotky těch prasklin?
Jako nechce se mi zdát, že upnutím na fréze by praskla hlava, tam nemáš moc možnost, jak to zkroutit, spíše ta hlava byla načnutá už předtím, jen to nebylo vidět - taky jsem se s tím setkal. Mikroprasklinky v tom hliníku někdy nejsou ani vidět a zjistí se to až na tlaku.
Většinou to jsou následky chudé směsi (výše popisované vstřiky atd), obrovskýho tepelnýho namahání hliníku a pak to praská... v lepším případě ti jenom prohoří těsnění mezi válci (to se stalo mě :) )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od matiz »

Mne to neni taky jasne jak to dokazali, jenze do posledniho metru pred sundanim nebyl sebemensi problem, motor suchy jak pepr. Prasklina pekne schovana, mam i video (v tragicke kvalite) jak z toho chcije krasne pod tlakem... Jelikoz tam neni jak to zkurvit montazi, tak nejlogictejsi mne prijde ze byl nejaky error pri upinani. Nevim. Fest mne to potrapilo, za jizdy z toho chcalo, na zvedaku ani prd, jedno jestli na volnobeh nebo v 6k rpm. Napadl mne pad te palice, no neni nikde patrny. Olej to nespalovalo, jen chcal ven.
Kdyz tak muzem pokecat pres sz nebo po telefonu at to tu nezasiram.
Přílohy
P1040031.JPG
P1040031.JPG (135.51 KiB) Zobrazeno 2006 x
P1040023.JPG
P1040023.JPG (152.15 KiB) Zobrazeno 2006 x
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#32 Příspěvek od Teddy »

Měl jsem to podobný na lodi. Do poslední chvíle motor běhal. Udělal jsem GO spodku i vršku. Po sestavení pořád voda v oleji. Nakonec se ukázalo, že je prdlá hlava. Jak jsem psal, motor běhal, navíc jsem jí před generálkou nechal i otlakovat. Jestli to dělali nevim. S novou palicí je klid.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#33 Příspěvek od TANN3R »

Filozof píše:Tak kdo mi vysvětlí že němec jezdí v 530d a má 6kil nalítáno s puvodním motorem bez problému ?
JE to kvalitou paliva ? nebo kvalitní udržbou 2x ročně ?
To je prostě tím, že nový vstřik najede 500tis i na českou naftu. Těžko tady najdeš 30d rv.2005 s 250tis najeto. 90% těchto 10 let starých naft má přes půl milionu, jenže stáčením se u nás vytvořil mýtus, že vstřiky odejdou mezi 150 až 250tis určitě...

Jak psal Jarax, že bosh ručí za svou vstřikovací soustavu jen kolem 100tis km je asi pravda, ale ze strany výrobce se jedná pouze o vlastní ochranu. Stejně tak, jako když BMW napíše do manuálu, že spotřeba oleje je ok do 1l/1000km.

bibikuba píše:Jak běžný spotřebitel tedy pozná onen ukapávající vstřik na volnoběh?
Jak sem psal, kdo má trochu cit, musí prostě poznat, že se celé auto na volnoběh klepe víc, než je zdrávo. Většina lidí ale neřeší nic, dokud to jede, i když si všimnou změny.
Blackie píše:Podle mě nepozná,během zimy dva propálené písty na Land Cruiseru 3.0d a ten motor ještě ten den běžel jak hodinky bez náznaku toho že je něco špatně až se večer na křižovatce zakousl a vše v piči
Sry ale tomuhle nevěřím. Po tom, co mi každý vykládá, jak motor šlape bez jediného problému a vše je super, jen potřebuje třeba udělat brzdy. Když pak přijede na servis a já sednu do auta, které se celé třepe, turbo má náběh až někde v redline, tak mám strach to vůbec projíždět, aby to jako naschvál neumřelo zrovna mě. Valná většina lidí totiš slovním obratem "jako hodinky" ve skutečnosti myslí, že jde nastartovat a pak sám nechcípne :D

btw. tenhle motor neznám, psal jsem že na 30d to jde poznat, jelikoš ten motor má za běžných okolností hodně vyrovnaný chod na naftu.
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od zidators »

Pánové tak dnes nastal ten den . Zastavil jsem se v servise poptat na auto. Ten zvuk co mé auto vydávalo na tom videu je roztekly píst a vydreny válec. Takže, co mi vysvětloval tak by se musel nechat udělat výbrus vsech válců a tím pádem všechny písty vyměnit, protože jeden píst by byl větší a tím pádem motor nevyvazeny . Jeden pist by vyšel na 6tisic , výbrus všech válců na 12tisic a mraky dalšího .. Spocitalo se to komplet generalka motoru na 95tisic korun .. Se vším všudy. A to jen díky vstriku který nefungoval jak měl ! Rozhodli jsme se pro druhou variantu .. Výměna celého motoru .. Motor už je sehnanej z x5.. Doufám v to že až to auto bude pojízdné, že nějaký ten rok budu mít klid a nebudu do toho neustále něco vrazet..
Sonic
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 20.09.2008 00:00

#35 Příspěvek od Sonic »

Myslím že to vidíte moc tragicky.... když si spočítáte kolik je propálených pístů na počet jezdících kusů a průměrný nájezd tak zjistíte že je to absolutní minimum. a co se týče životnosti vstřikovačů platí stále totéž že nejvíc se vždycky diví lidi který tankujou skoro z traktoru. A povídačky o naftě jsou vtipný . Všichni kdo mají pocit že ten benzín je naprostá bomba a spolehlivost sama tak ať si pořídí 3.0i 200Kw a novější a pak si povíme... :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

Jo dobře, oni jen všichni co se jim propálí píst nebo urve klapka v sání tak mají obrovskou smůlu.
chudáci.
nafta jen pro bohaté.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od matiz »

Sonic to napsal naprosto presne, procentualne je to mizive, zanedbatelne procento. A s tim "jako hodinky" naprosto presne napsano. Ja spis myslim ze ten benzin je pro bohate, protoze stejna dynamika jizdy s chrochtakem a s bentinem kdyz tomu bude trosku slapat bude uplne lehce 5l paliva. Na 30k km je to nejakych 50k kč utopenych v pohonnych hmotach... To jsou nove vstriky i s turbem... Mnozi tech 30k daji za rok ani nemrknou... A to se nebavim vubec o tom ze aby ten benzin tomu chrochtravemu stacil bude otackomer neustale atakovat treti tretinu ciferniku... Takze s tou naftou jen pro bohate bych si dovolil krapet nesouhlasit.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#38 Příspěvek od Filozof »

NO A CO LPG ?
SILNEJ MOTOR V8 A SAME POZITIVA OPROTI NAFTE. JEDE TO LEPE LEPSI ZVUK A VYKON A JSI VETSI KAPO NEZ TI S CHROCHTAKAMA....

I MOJE MLADA POZNA SUPER MOTOR A V8 A UZ SE PTA CO TAM MA ZE TO JE JISTE V8. NO LIBI SE I ZENSKE TAK NECO NA TOM BUDE.

TAKZE JESTE BOD ZA SEXAPEEL. NEKTERYM STACI I R6 KDYZ MA PEKNEJ ZVUK A TO TREVBA 7ER MA.
JINAK DLOUHODOBA SPOTREBA 11,1 LPG ZA 13,80KC / LITR.
:D
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#39 Příspěvek od Lucifer »

Nechápu jak tady může vůbec někoho napadnout a navíc srovnávat stejný typ vstřikování akorát s rozdílným palivem. A to naftou a benzínem

Pokud je v benzínu vysokotlak a CR vstřiky tak je snad jasný, že se to může srát na stejných věcech jako nafta.

Porovnej si například M54 a M57 obojí třeba 3.0. U nafty jsou právě vstřiky, přes který to bude chcát do válců. U m54 mě napádá problém s čidlama kliky/vaček, těsnosti vanos, přisávání falešnýho vzduchu a žraní oleje. Ale i s těma problémama se dá jezdit i několik let bez sebemenšího vlivu na motor.

U nafty mi stačí jeden uchcávající vstřik a můžu tu hromadu věcí vyhodit možná tak na šroťák.

Běžně se zákazníci hroutí už jen z toho, že ty vstřiky mám vyndat z motoru a nechat je jen za 2,5tis nechat projet stolicí :roll:

Mám vyzkoušeno, že M54B25 oproti sérii M57D30 má lehce navrch
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od zidators »

Já už se ani nehroutim, před rokem a něco dávat celý motor po nasátí klapky .. A teď po špatným vstriku. Hold mám štěstí, auto sem si kupoval s tím že pokud bude muset na servis tak to nebudou stokorunove položky ale tisícové a dokonce desetitisícové .. Někdo se tu zmínil o tankování z traktorů. Ani by mě nenapadlo tankovat na těch mini pumpach kde musíš mít hotovost na korunu přesně .. Já jsem s autem naprosto spokojený až tady na to zlobeni , i přesto bych si další BMW koupil.
Odpovědět