Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Údržba motoru M54 e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Danek55
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: stř 23.07.2014 00:00

#1 Příspěvek od Danek55 »

Zdravím

čím vyčistím vnitřní prostor motoru myslím tím např. blok motoru, písty atd. Je na to speciální přípravek co by jste mi doporučili.. Díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

a proč to chceš čistit?
sou ruzne vyplachy které dáš do oleje před jeho výměnou, jenže uvolněním karbonu mužeš ucpat někde kanálek a můžeš si zadělat na větší problémy.
Danek55
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: stř 23.07.2014 00:00

#3 Příspěvek od Danek55 »

No to právě nechci.. proto ho chci vyčistit aby dobře dloužil a měl tichý chod. Určitě tím nic nezkazím.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Vyčisti ho tak jak píšeš, nebo že zkrátíš výměnu oleje. Častější výplach třeba po 5, 8, 10tis km tomu může pomoct podobně. Ale je to na dlouho.
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#5 Příspěvek od basspatrick »

chystám se taky na výplach od firmy BG (sada na dekarbonizaci... obsahuje to aditivum do paliva na vyčistění vetilů apod. a výplach do oleje), popravdě tomu moc nevěřím ale za zkoušku nic nedám, trápí mě totiž velká spotřeba oleje u mé M54 a to i 1litr/500km, už jsem to zde řešil, motor mám po výměně oleje z 5w-30 na 5w-40, nově zrepasovaný vanos, nový separátor včetně trubek, novou disu, nové svíčky a stále to žere olej, četl jsem plno témat u těchto motorů že při nájezdu 250k+ dochází k opotřebování pístních kroužků, nebo gufer ventilů a olej to žere právě skrz tohle, při výměně svíček jsem zjistil velký nános karbonu a při pohledu do motoru skrz vymontovanou svíčku jsem viděl taky velký nános karbonu, takže jsem to objednal a zkusím vyčistit (odkarbonovat), uvidíme zda to pomůže a zda se zmenší spotřeba oleje. když ani tohle nepomůže tak dělám go motoru ať mám klid.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

počítej že se to spíš zvětší po odkarbonování
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#7 Příspěvek od basspatrick »

opravdu? jakože asi tě chápu, zvětší se tam vůle... ale dočetl jsem se na hodně fórech že to pár lidem pomohlo právě kladným směrem že zmenšili i o 50% spotřebu oleje.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zakarbonování nepřímovstřikových benzínových motorů, mezi které M54 patří, je způsobeno nesprávným používáním - krátké trasy s neprohřátím motoru, podtáčení motoru, ...
Zajeď si na otočku do Hamburku, val to po německých dálnicích co to dá a karbon ze spalovacích prostorů i z výfuků zmizí.
Občas, nejlépe velmi často, to chce "protáhnout" alespoň hodinku v maximálním zátahu, potřebuje "vymést pavučiny" :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#9 Příspěvek od basspatrick »

dovezl jsem to auto z Mnichova a šlapalo celou cestu na 3500tis otáček minimálně :D, ale tak to ještě nebyly vyřešeny ty věci co jsem psal nahoře, nedávno jsem jel auto projet asi 50km pod otáčkama 3500tis a víc, jediné co mi to udělalo tak to sežralo litr oleje.
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#10 Příspěvek od basspatrick »

co tak čtu po zahraničních bimmer fórech tak u 250k km+ vzniká opotřebování či zakarbonování písních kroužků viz foto. pochybuju že to nějaké aditivum spraví...
Přílohy
Piston.jpg
Piston.jpg (112.35 KiB) Zobrazeno 2935 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

jak psal francis, musí dostat sadu, to tomu hodně pomůže.
jinak nejlepší rozpouštěč karbonu je motorový olej, proto doporočuju ted měnit cca po 10tkm a když to dostane sadu, tak ten karbon shoří.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#12 Příspěvek od Filozof »

a co ještě vyzkoušet Bishop aditiva ?

http://www.bishops-original.cz/

prej to funguje a už to doporučovalo i několik mechaniků.

Osobně jsem to nezkoušel takže jen předávám jak jsem dostal.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Před výměnou oleje přilít 1 dcl terpentýnového oleje. Několikrát lehce projet, aby se promíchal a fungoval.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#14 Příspěvek od Filozof »

Francis: Kolik na to ještě najet ? 20km najet na terpenýn přidaný do motoru? Nemůže ublížit ničemu ?

Budu měnit a zní to celkem dobře. Že bych taky pročistil motor tímto způsobem ?

Nemá to žádný vliv na NIKASIL ?

Díky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Aplikoval jsem do M52B25 i později do M52B28 a dodnes jezdí, vliv na nikasil není.
V M52B28 (motor koupený na inzerát od neznámého člověka s neznámým nájezdem km) jsem před 70k km najel s 1,5 dcl terpentýnu asi 200 km, protože motor kouřil velmi a modře. Zlepšilo se to, po výměně gufer na ventilech to nekouří ani trochu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#16 Příspěvek od Filozof »

Super díky za informaci. Budu měnit taky těsnení a před výměnou to taky udělám tedy :-)

Moje M52 bere ted asi 2-2,5litru oleje na 10 000km.
Začlo to posledních pár tisíc km žrát nevím proč jezdím na pohodu do nejčastěji 120-140km/h vyjimečně projedu 150-160

A nikde nic neteče vše očištěno kontrolováno.

Výfuk mám taky čistý takže asi pomalinku usrkává oleje ...případně jde někam ven po troškách...případně pod zatížením to si cucne.


obdivuji že někomu nežere vubec nic starej motor.
Odpovědět