Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

528i F10 (6-ti valec) - studeny motor - nouzovy rezim

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#21 Příspěvek od kompre »

Pokial je to vazne n52 (co sa mi na auto predane v Nemecku, urcene pre nemecky trh z roku 2010 a nie US verzia nechce verit) tak veci ako vstrekovace, hpfp, NOX senzor a dalsie odpadaju, kedze nema priamy vstrek, bude to nieco ine, zacal by som svieckami cievkami njalacnejsia zalezitost a aj tak ich budes musiet v buducnosti vymenit.


jednoducho by to malo byt poznat napr. aj podla siveho/cierneho krytu motora n52/n53, ale neviem ci plati aj pre ine ako EU verzie motorov


Ale co som sa docital, do F10ky sa daval N52 iba v rokoch 2010 a 2011, ale len v Amerike, skus sem dat poslednych 7 cisel VINka nech je jasne co je to za motor :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#22 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

kompre píše: Ale co som sa docital, do F10ky sa daval N52 iba v rokoch 2010 a 2011, ale len v Amerike
Podle ETK i do verze pro Rusko
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#23 Příspěvek od vladimir528i »

ahoj,

poslednich 7 znaku VIN:

XXXXXX


Kdyz jsem tehdy vymenil svicky, tak je pravda, ze motor bezel velmi dobre. Ale po tech 10000 km, co je mam, situace se vyrazne zhorsila. Neverim, ze by svicky odchazely tak casto a rychle. Tankuju Shell, OMV - je pravda, ze jen Natural 95 a jen obcas 100 oktanovy benzin.

Vlada
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#24 Příspěvek od kompre »

takze mas motor n53 nie n52 co je dost zasadny rozdiel a teda sa ta tykaju problemy s priamym vstrekom a ako som napisal v prvom prispevku podla mna mas najskor v haji vstreky, treba ist s nimi na stolicu, alebo za niekym kto ich vie zdiagnostikovat, kazdopadne tu musis najst niekoho kto ti bude vediet spravit kvalitnu diag, trebarz aj z klubu je tu dost sikovnych, od stola su to len domnienky a dohady

najlepsia varianta pre teba by bola, keby to bolo niektorou cievkou, cena cievky okolo 25€ za kus, ale potom sa divim preco nic nezistili na prvej diag, preto to moze byt cokolvek
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#25 Příspěvek od kompre »

ps: slusna vybava a pekne nakonfigurovany interier :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#26 Příspěvek od starML Člen Klubu »

vladimir528i píše:Moje auto: BMW 528i F10, r.v 2010 Nyni najeto 110 000Km. Pri zrestartovani (vypnuti a opetovnem nastartovani) je nouzovy rezim pryc, ale stav spatneho "paleni" nektereho z valcu pretrvava.

Moje diagnostika:
1-ni den: P0015 - Powertrain ("B" camshaft position - timing over - retarded (Bank1))
2-hy den: P0015 - Powertrain ("B" camshaft position - timing over - retarded (Bank1))
3-ti den: P302C - Powertrain - - zde mi bezel vetrak naplno, aniz by motor ohraty
4-ty den: P0015 - Powertrain ("B" camshaft position - timing over - retarded (Bank1)) - zde mi bezel vetrak naplno, aniz by motor byl ohraty
vladimir528i 06-06-2015 08:26:01 píše:P0301 - Powerstrain - Cylinder 1 misfire detected
P0305 - Powerstrain - Cylinder 5 misfire detected
P0303 - Powerstrain - Cylinder 3 misfire detected
P0300 - Powerstrain - Random/Multiple Cylinder Misfire
Konečně podle VIN víme, že to je motor N53 - tím jsi měl Vladimíre začít. Výbava je velmi pěkná, máš to jako PDF v příloze. Nyní se pokusím nějak pokročit v analýze problému, respektive podobné jsem měl i já před 2 roky. Bohužel výpis z origo BMW diagnostiky není k dipozici, takže musíme věřit výše uvedeným chybám, pořízených v aplikacích IVini - Carly for BMW - BMWhat na "jablečných" nebo androidních mobilech. Napsal jsem Ti, že se máš podívat na ty čidla vačky, ale dnes mne zaujal problém P302C, který jsem absolvoval také včetně běžícího větráku před chladičem.

Dále máme výpadky zapalování na válcích 1-3-5 a Multiple, takže kompletně všechny válce. Pořadí zapalování je 1-5-3-6-2-4, takže vypadly Bank1(1-2-3) i Bank2(4-5-6), jako když někdo vypne zapalování. Kdyby bylo vadné jedno čidlo vačky, tak ŘJ motoru nemá informaci o poloze válců a neví, kdy a kam má stříkat a kde zapálit. Ale my už máme i chybu P302C = High pressure fuel system, fuel pressure, pressure falls below minimum threshold. Jednoduše přeloženo tomu motoru došel tlakový benzín a za jeho dopravu do motoru je zodpovědné vysokotlaké čerpadlo HPFP. A velká část mých problému s padáním motoru do nouzáku (Motorstörung-Leistungsabfall) byla vyřešena právě jeho výměnou.

Výměna tohoto čerpadla stojí i prací 11.525,-CZK. U mne to platila pojišťovna a podle mne tohle v Tvém případě zaplatí BMW. Proč si to myslím? High pressure fuel pumps have an extended warranty from BMW that I believe is good to 120K miles/10 years. Proto se musíš dost rychle rozhodnout, aby jsi nepřekročil ten limit 120 mil. Zde je nejnovější informace z USA a pevně doufám, že to bude platit i v Evropě http://www.bmwproblems.com/ . Takže vytisknout a hurá do BMW, jestli už na to mají svolávačku nebo "technickou informaci" a hlavně tuto reklamaci zaevidovat už dnes. Není důležité, že u nás neplatí "citrónové zákony" jako v Americe, ale že BMW o problému ví a chce ho řešit!! :D
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#27 Příspěvek od vladimir528i »

Kluci - musim rict, ze absolutne smekam (zejmena signal k starML). Nejenze jsem netusil, ze podle VIN lze auto takhle dohledat, ale i to, ze pro muj specificky problem najdu tady nekoho, kdo mi dokaze poradit a bude se mi tak venovat.

Takze jeste jednou moc dekuju!

Budu to muset resit velice rychle, protoze vnimam, ze auto den ode dne "tahne" min. Dneska jsem zrovna jel do prace, motor ohraty, a vnimam, ze pri lehkem pridani plynu se vicemene nic nedeje, ze teprv intenzivnejsi seslapnuti plynoveho pedalu auto "vypali" (prevodovka dost neprijemne podradi/kopne).

Takze se v motoru deje neco nepekneho i kdyz je ohraty - akorat jsem to drive moc nevnimal anebo se situace stupnuje.

Ted jen najit nekoho s kym bych to mohl technicky resit :) O vikendech jsem schopen prijet kamkoliv - behem tydne to vicemene vubec nedavam :(

Ale jeste jednou moc dekuju!!!

p.s.
Mimochodem - urcite sem napisu, cim to bylo, aby toto vlakno poslouzilo dalsim generacim.


Vladimir
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#28 Příspěvek od vladimir528i »

Kluci, muzete mi jeste prosim poradit.

Diagnostikovat chybujici vstrik - na kolik to tak vyjde? na jak dlouho to je (hodina/dve prace)? Je to komplikovane, rizikove?

Diagnostika vysokotlakeho cerpadla - da se soucasne s diagnostikou vstriku? Jak je to narocne, rizikove, pracne?

Dekuju moc.

Vlada
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#29 Příspěvek od vladimir528i »

kompre píše:takze mas motor n53 nie n52 co je dost zasadny rozdiel a teda sa ta tykaju problemy s priamym vstrekom a ako som napisal v prvom prispevku podla mna mas najskor v haji vstreky, treba ist s nimi na stolicu, alebo za niekym kto ich vie zdiagnostikovat, kazdopadne tu musis najst niekoho kto ti bude vediet spravit kvalitnu diag, trebarz aj z klubu je tu dost sikovnych, od stola su to len domnienky a dohady

najlepsia varianta pre teba by bola, keby to bolo niektorou cievkou, cena cievky okolo 25€ za kus, ale potom sa divim preco nic nezistili na prvej diag, preto to moze byt cokolvek
Za diagnostiku v BMW jsem zaplatil 1500Kc a nic nezjistili. Do sveho Android telefonu jsem si koupil aplikaci Torque a za 200Kc poridil OBDII modul a hned jsem chyby videl. Myslim, ze tu diagnostiku proste neudelali anebo proste ta chyba zrovna nebyla pro tu jejich diagnostiku viditelna.
tee-jay
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: sob 19.04.2014 00:00
Bydliště: ČB

#30 Příspěvek od tee-jay »

Jojo, starML je fakt třída, prokázal už spoustu ochoty a trpělivosti i tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0

..kde mi pomáhá řešit celkem podobný problém s N53, alespoň symptomy máme zdá se společné. I když ty píšeš, že už máš problémy nejenom za studeného startu. Já mam podobně špatný volnoběh za studena (za tepla vše OK) a vyšší spotřebu. Výrazně pomohla výměna vadné lambda sondy. Teď mě čeká nejspíš VT čerpadlo... a tebe zřejmě taky, jak to tak vypadá.

Jinak samozřejmě není to jen starML, i rady ostatních členů tady na fóru jsou k nezaplacení, bez nich bych už na fakturách v autorizáku kvičel jak prase. :-)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#31 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Diagnostikovat vstřikovače nebo čerpadlo namontované ve voze diagnostikou pomocí live dat lze. Ale je to věrohodné tak na 30-50%, protože se to stejně nedá vyzkoušet úplně ve všech režimech. Jediná firma, kterou jsem vygůůgůil je http://www.turbo-tec.eu/cz/vstrikovaci-cerpadla/ v Brně a to mám trochu z ruky. Můžu jim napsat, ať mi dají cenovou nabídku, na kolik vyjde repas HPFP a vstřikovačů Siemens VDO. Ale nemám žádného potenciálního odběratele pro to repasované HPFP a pro dobrý pocit to dělat nebudu.

Při té diagnostice se asi zaměřili jen na výpis zapsaných chyb. Pokud tam půjdeš znova, tak jim můžeš dokumentovat ty chyby z té mobilní aplikace, ale oni si to stejně musí projet firemní diagnostikou a teprve potom to bude relevantní. Ale už budou vědět, na co mají zaměřit. Jenže to bude nějakou hodinku trvat a pracují hlavně přes týden.
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#32 Příspěvek od vladimir528i »

ahoj starML, kluci,

prozatim jsem se k oprave/diagnostice v servisu nedostal, presto ale stale prochazim ruzna fora, zda se s tim mym problemem nekdo nesetkal.

Dnes mi diagnostika opet vyhodila P0015 chybu.

Projev me N53 je naprosto identicky s timto (za studena): http://s17.photobucket.com/user/project ... o.mp4.html

Zde jsem nasel k tomu diskusi:
http://www.bmwforums.info/archive/index ... 13302.html


Doporucuje tam vymenit dva solenoidy (vyfuk, sani). Nasel jsem cloveka, ktery sice opravuje nejaka starsi auta, ale snad to pro nej nebude problem vymenit tyto dva solenoidy. Napisu mu, ktere to jsou, objedna je a vymeni. Potom sem napisu, jak jsem pochodil.

Jestli to nepomuze, tak budu pokracovat tim HPFP cerpadlem.

Mimochomde - ted vlastne tedy nevim, zda mam vymenit solenoid nebo senzor nad nim? Nebo solenoid=senzor? (Omlouvam se za nejspis stupidni dotaz)

Dekuju. Vlada
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#33 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ty sensory i solenoidy jsou na stejném místě hned vedle sebe.

Obrázek
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#34 Příspěvek od vladimir528i »

Diky...

myslis, ze bych mel asi nechat vymenit jak silenoidy a tak senzory zaroven, vid?

mozna by stacilo jen ty silenoidy vyndat a vycistit, jak se nekde pise.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#35 Příspěvek od pavproch »

Já zrovna nedávno měnil obojí (2x ventil+ 2x senzor - materiál koupen v autorizáku, výměnu provedl můj dvorní mechanik za pár minut) a pomohlo to odstranit občasné chyby po ranních studených startech ... DŮLEŽITÉ: kromě těch solenoidů a čidel potřebuješ i NOVÁ těsnění pod ně...
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#36 Příspěvek od vladimir528i »

Dekuju pavproch!

Zkusim to. Mas na mysli O-krouzky jak se o nich vsude mluvi? :) Slysel jsem, ze jsou na jedno pouziti.
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#37 Příspěvek od vladimir528i »

Jeste jedna otazka, jaky ventil prosim? Protoze tam jsou dve veci:

2x solenoid
2x senzor

+ samozrejme tesneni.

Mas na mysli jeste neco jineho?

Dekuju. Vlada
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#38 Příspěvek od pavproch »

solenoidový ventil.... :twisted:

EDIT: jo myslel sem O-kroužky
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#39 Příspěvek od vladimir528i »

dekuju moc.

Jedna se o toto prosim? Promin za stupidni dotaz.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1367585425

a mel bych koupit dva, vid? ty same?
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#40 Příspěvek od vladimir528i »

jeste jeden dotaz, jsou tam opravdu dva nebo jen jeden?

podle tohoto nacrtku pouze jeden na muj motor N53:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3967


Diky moc.
Odpovědět