Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Odlučovač oleje BMW E60/61 306D3

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tomas_Hartge
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od Tomas_Hartge »

Ahoj všem.

Má někdo potuchy o tom, jestli je na 3.0d 306D3 r.v. 2009 v odlučovači oleje nějaká vložka. Objednal jsem z BMW origo odlučovač s tím, že se prý již samostatná vložka nedělá, ale žádná vložka v něm není. Pátral jsem tedy po netu a našel foto odlučovače, kde je vložka nafocená (viz červeně v obrázku). Z BMW mi dodali pouze na obrázku modře označené díly...Tak teď nevím, jestli jsem blbej já, nebo někdo v BMW... 8O
Přílohy
big_olejovy-separator-s-oddechem_2.jpg
big_olejovy-separator-s-oddechem_2.jpg (78.49 KiB) Zobrazeno 1483 x
wolferine
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 02.04.2005 00:00
Bydliště: Brno/Lovčičky
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wolferine »

predpokaldam ze ten cervene oznaceny dil by tma mel byt, bez nej to fungovat nebude - ve starem ho nemas? ten by se kazit nemel.
jo a kdybys chtel filtrik tak tu jeden mam, protoze v e39 ma byt filtr - tak jsme ho objednal a kdyz jsem odlucovac rozebratl tak jsem zjistil ze nekdo uz tam dal ten plastovy dil
Tomas_Hartge
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#3 Příspěvek od Tomas_Hartge »

No ve starém ho také nemam... Ale bůh ví, co to před tím dělalo za prase. O to auto nebylo zrovna dvakrát staráno. Mám ten dojem, že tam klasický filtřík nejde, že je jinak udělané víko ventilů... Proto se to nahrazovalo tímto plastovým separátorkem...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

nahrazuje se to dle vinu,
pokud ti přišlo jen to modré a objednával jsi to dle svého vinu tak je to OK.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

#5 Příspěvek od kawaman »

Omlouvám se , že tady skáču dotématu, ale já si obědnal taky ten odlučovač a přišlo mi jen to červeně označené + těsnění. Je třeba vyměnit i ten díl nalevo?
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#6 Příspěvek od Asfix »

Pridam take postreh, dle sveho zjisteni.

Tomas_Hartge:
Měl jsem unik oleje (E61), a to pres cely system sani (olej sel pres cely separator dale, plny chladic vzduchu oleje, atd.. Prvotni vec byl odlucovac oleje. Rozebral jsem a uvnitr jsem take nemel zadny filtr, jen to ty pises ze ti poslali (modre oznacene). Koupil jsem novy cely separator oleje i s tesnenim a pridal do toho filtr ,,labyrynt,, ktery mas oznacen cervene, takze cely komplet co mas na obrazku. Po teto vymene se unik oleje zastavil, a od te doby vse slape jak ma a ok. Po asi 1000Km jsem zas pro vlastni zajimavost rozebral a pres odlucovac zadny olej nejde a v druhe komore vse krasne ciste. Asi tak..

Jinak jde tam dat oboji, jak klasicky molitanovy filtr tak i labyrynt. Labyrynt je jen inovovane reseni, ktere by melo vydrzet dele, rika se bezudrzbove ale stejne bych doporucoval obcas vymenit zase cely komplet. A koupis ho ve spouste obchodech s autodilama..

Treba nekdo bude mit jiny nozor, ale toto je moje osobni prakticka zkusenot. Snad pomuze. Cao :lol:

Kawaman:
Ano, je potreba vymenitit hlavne to oznacene cervene. Filtr oznacen modre by mel neco vydrzet, obcas se muze treba vycistit. Kdyz se ale vymeni jednou za cas uplne komplet vse, nic tim neztratis a mas klid.
Tomas_Hartge
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#7 Příspěvek od Tomas_Hartge »

Asfix píše:Pridam take postreh, dle sveho zjisteni.

Měl jsem unik oleje (E61), a to pres cely system sani (olej sel pres cely separator dale, plny chladic vzduchu oleje, atd.. Prvotni vec byl odlucovac oleje. Rozebral jsem a uvnitr jsem take nemel zadny filtr, jen to ty pises ze ti poslali (modre oznacene). Koupil jsem novy cely separator oleje i s tesnenim a pridal do toho filtr ,,labyrynt,, ktery mas oznacen cervene, takze cely komplet co mas na obrazku. Po teto vymene se unik oleje zastavil, a od te doby vse slape jak ma a ok. Po asi 1000Km jsem zas pro vlastni zajimavost rozebral a pres odlucovac zadny olej nejde a v druhe komore vse krasne ciste. Asi tak..

Jinak jde tam dat oboji, jak klasicky molitanovy filtr tak i labyrynt. Labyrynt je jen inovovane reseni, ktere by melo vydrzet dele, rika se bezudrzbove ale stejne bych doporucoval obcas vymenit zase cely komplet. A koupis ho ve spouste obchodech s autodilama..

Treba nekdo bude mit jiny nozor, ale toto je moje osobni prakticka zkusenot. Snad pomuze. Cao :lol:
No super. To jsem potreboval vedet. Taky mam celou saci trasu plnou oleje. On ten kryt co mi zaslali, vlastne zadny separator není. Trochu i nechapu spravnou funkci membranky v dilu oznacenem modre. Mas nad membranku pripojenou nejakou hadičku, nebo je to jen do atmosfery. Abych se priznal, tak uz par let delam v motorarne, ale reseni tohoto typu jsem ještě nevidel (((o: A to mi to v BMW Liberec jiz několik lidi cpalo do hlavy, ze vlozka uz se samostatne neprodava....
Jinak vlozku vim kde sehnat. Spis me ted stve, ze mam navíc kryt odlucovace za 800 Kč k nicemu )))))O.
Tomas_Hartge
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#8 Příspěvek od Tomas_Hartge »

kawaman píše:Omlouvám se , že tady skáču dotématu, ale já si obědnal taky ten odlučovač a přišlo mi jen to červeně označené + těsnění. Je třeba vyměnit i ten díl nalevo?
Pokud nemáš v tom druhém dílu prasklou membránku, tak nemusíš
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#9 Příspěvek od Asfix »

Kryt odlucovace vymen take, alespon mas klid v dusi a zas na to nemusis nejakou dobu sahnout, a horentni castka to take neni.. Jinak zeshora zadna hadicka neni, jak pises volne do ,,atmosfery,, 8)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

Tomas_Hartge píše:
kawaman píše:Omlouvám se , že tady skáču dotématu, ale já si obědnal taky ten odlučovač a přišlo mi jen to červeně označené + těsnění. Je třeba vyměnit i ten díl nalevo?
Pokud nemáš v tom druhém dílu prasklou membránku, tak nemusíš
mění se pravidelně po cca 150 000km, praskla byt nemusí, stačí když je ta membrana ztvrdla
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

#11 Příspěvek od kawaman »

JaraX píše:
Tomas_Hartge píše:
kawaman píše:Omlouvám se , že tady skáču dotématu, ale já si obědnal taky ten odlučovač a přišlo mi jen to červeně označené + těsnění. Je třeba vyměnit i ten díl nalevo?
Pokud nemáš v tom druhém dílu prasklou membránku, tak nemusíš
mění se pravidelně po cca 150 000km, praskla byt nemusí, stačí když je ta membrana ztvrdla

Dobře, díky za rady. Koupím těda i ten díl nalevo a vyměním ho.
Tomas_Hartge
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pon 01.09.2014 00:00

#12 Příspěvek od Tomas_Hartge »

Tak už jsem je v BMW zmrdal a hurá na koupi separátoru... Každopádně na zastoupení :mad:
Odpovědět