Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 vytahnuti vstriku a zhavicu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
wolferine
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 02.04.2005 00:00
Bydliště: Brno/Lovčičky
Kontaktovat uživatele:

#181 Příspěvek od wolferine »

no motor nebyl uplne studeny, ale moc zahraty taky ne
dobra,zopakuji pri vetsich otackach, kazdopadne diky
zarovne jsme prisle na to ze mi nejede prihrev motoru:/
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#182 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Až mi napíšeš (do SZ) posledních 7 znaků VIN-čísla, tak Ti řeknu (nebo budu vědět), o jaké auto a konfiguraci se jedná. Starší auta mají příhřev přes Webasto (nebylo špatné) a novější mají elektrický příhřev (na principu rychlovarné konvice ze sítě 12V). U elektrického příhřevu ta spirála odcházela už po 2 letech a byla hodně drahá. Jenže palivo také není zadarmo. :D
wolferine
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 02.04.2005 00:00
Bydliště: Brno/Lovčičky
Kontaktovat uživatele:

#183 Příspěvek od wolferine »

Diky, Vin poslu:)
Auto mam asi 14 dni tak se snazim vychat mouchy a udelat nejaky servis at vydrzi. Uz me taky jednou nechalo na holickach(jak pisu v jinem vlakne) - to vypada na rpm senzor(senzor vacky)
Jinak je tam webasto, smazal jsme na nem chyby a pak to vyblilo tohle:
Přílohy
webasto.png
webasto.png (20.25 KiB) Zobrazeno 2383 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#184 Příspěvek od starML Člen Klubu »

OK, výrobní konfigurace auta :
06/2001 E39 525d Saloon M57 Evropa Vozidlo s levostranným řízením Ruční řazení , výrobní číslo: DL91

Modellbezeichnung: 525d
Ausführung: Europa
Typschlüssel: DL91
E-Code: E39
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M57D25O0 - 2,50l (120kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Orientblau Metallic (317)
Innenraum: Stoff Rips Diagonal/grau (F4TT)
Produktionsdatum: 28.06.2001
Werk: Dingolfing

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S851A Sprachversion deutsch Language version German

S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S464A Skisack Ski bag
S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S555A Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control
S650A CD-Laufwerk CD player
S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S818A Batteriehauptschalter Battery master switch
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S970A Business-Paket Business Package
S431A Innenspiegel automatisch abblendend

Podle mne by tam Webasto mělo být, chyba "circulation pump" je celkem běžná porucha Webasta. Když totiž nejde oběhové čerpadlo, tak se Webasto ihned přehřeje, respektive ani nezačne dodávat teplo = hořet. Více najdeš v mojich příspěvcích na téma "Webasto + nezávislé topení". :D
wolferine
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 02.04.2005 00:00
Bydliště: Brno/Lovčičky
Kontaktovat uživatele:

#185 Příspěvek od wolferine »

diky diky:)
jeste jsme se chtel zeptat jake hodnoty tlaku maj byt na Railu? mam podezreni ze to vysokotlake cerpadlo uz neni uplne ok
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#186 Příspěvek od EdyBoyS »

Jen taková otázka.. Kde kuoujete ty vstřiky a za kolik?? Nebo kde po přópadě repasovat??
Já mám na e39 530d 142kw ko první vstřik...
jarda1976
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: sob 27.04.2013 00:00
Bydliště: J.Č

#187 Příspěvek od jarda1976 »

Já teď posílal do DIESEL SYSTEMS Kravaře. repas něco okolo 3200,- kus plus daň. Myslím,že je dobrý udělat,nebo alespoň nechat otestovat všechny vstřiky(test 400,-) je dost opruzující sundavat ten dekl na motoru,sání atd.. pořád dokola...
Kinim
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 26.05.2015 00:00

#188 Příspěvek od Kinim »

Tak dnes jsem udělal "flastickovy test" vstriku e39 m57d30 a tohle jsou výsledky:
1. měřeni - vstriky bez elektriky a točení motorem cca 20sec
https://imageshack.com/i/f0W2F7djj
vstřiky nepropustili skoro nic, nafta byla pouze v v hadickach, jen na 6.vstriku bylo nepatrne mnozstvi v lahvicce, meli jsme jen 5 lahvicek 6. jsme nahradili kelimkem ale stejne vstrik s kelimkem byl ve vsech testech nejlepsi a propustil nejmin
2. mereni - volnobeh cca 20 sec
https://imageshack.com/i/idnqR46Qj
3. mereni - 1500 rpm cca 20 sec
https://imageshack.com/i/idZml7Hkj
4. mereni - 2000rpm cca 20sec
https://imageshack.com/i/p1EntXVsj
5. mereni - 2500 rpm cca 20 sec
https://imageshack.com/i/id8rJVv8j
mnozstvi v lahvickach - 4.mereni + 5. dohromady
ve vsech testech propustil nejvíce 6.vstrik ted je otazkou jestli je to mnozstvi uz spatne nebo jeste neco vydrzi a nezpusobuje muj problem padani auta do nouzoveho rezimu...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#189 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dělal jsi to podle mého návodu, tak si to zkus i vyhodnotit:
... čas si musíš zvolit podle velikosti flaštiček. Chce to dva lidi, jeden startuje a šlape na plyn, druhý sleduje flaštičky a řve STOP.

Provedení:
- odpoj kabely od všech vstřikovačů, aby motor nechytnul a startuj 10 sekund. Který vstřikovač propustí je určitě nejhorší, protože brzo úplně znemožní start motoru.
- zapoj správně všechny kabely ke vstřikovačům
- na volnoběh to nech běžet třeba 20-30 sekund tak, aby Ti žádná flaštička nepřetekla + foto
- potom testuj při 1500, 2000 a 2500 rpm + fotky, čas budeš muset zkrátit

Vyhodnocení je porovnání množství:
- který vstřikovač propouští ve všech otáčkách nejvíce = určitě špatný
- který vstřikovač propouští ve všech otáčkách nejméně = ještě něco vydrží
- který vstřikovač propouští v malých otáčkách málo a ve vyšších mnohem více = špatný
Pochopitelně trochu pomohu:
- do kelímku je pravděpodobně sveden vstřikovač č. 4
- skoro nulové množství při startu s odpojenými konektory vypadá OK, něco v hadičkách bude vždycky viz dokument od BOSCHe níže
- při volnoběhu nejvíce "čůrá" vstřikovač 6. válce, množství odhaduji na 2-3 násobek ostatních vstřikovačů => 6. vstřikovač určitě vyměnit
- v ostatních otáčkových režimech je množství na všech vstřikovačích vyrovnané, kromě vstřikovače 6
- neznám objem použité flaštičky, odhaduji to na 250-300ml, přesto se mi zdá, že toto množství paliva do přepadu je 2-3 více, než MAX povolené, rozhodně je v každé flašce více než "velký rum" (50ml) za čas 20 sekund
- společné množství z měření 2000rpm+2500rpm chápu, ale vypadá to, že všechny vstřikovače už propouští moc

Kde jsem si to vycucal?
Existují různé veřejné i neveřejné školící dokumenty a doporučení. Všem nemusíte věřit, zrovna jako mě. Přesto doporučuji přečíst http://aa.bosch.de/aa/de/Berufsschulinf ... 2005_6.pdf od BOSCHe, tedy flaštičkový test není pouze můj výmysl, ale pochází od renomovaného výrobce. Kdo neumí německy, přeloží si to v Translatoru.

V dalším dokumentu se píše, že se tento test má dělat na prohřátem motoru po dobu 3 minut (nebo jízdě 1 kilometr) a množství přepadu z jednoho vstřikovače by za tento čas nemělo být větší než 200-210ml, tj. dvě deci. Všechno navíc je už špatně. Pokud to Tobě "načůrá" 50ml za 20 sekund při 2000rpm, je to 150ml za minutu a 450ml za 3 minuty => proto píšu 2-3 více, než MAX povolené. Respektive 150ml ze 6-ti válců => do nádrže se vrací 900ml v minutě, to sotva tou zpětnou hadičkou proteče.

Vyměň 6. vstřikovač, pokud jsi test nedělal na prořátém motoru, test opakuj a nějak zkus odměřit to množství paliva za jednotku času. Potom porovnej množství a čas kolegů v předchozích příspěvcích.

Tohle je úpně blbě:
https://www.youtube.com/watch?v=5OYBBaKEiuA
http://img.bmw-syndikat.de/gallery/11/8 ... d_high.jpg
Kinim
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: úte 26.05.2015 00:00

#190 Příspěvek od Kinim »

Obsah flasticky jsem ezjistil presne nicmene mnostvi pri 2500rpm na 6 vstriku bylo 40ml
harrvy
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 21.07.2011 00:00

#191 Příspěvek od harrvy »

trochu sa prizivim na teme, vidim, ze je tu par ludi ochotnych poradit.. Mam sice 3er 320D 110kW, auto som len nedavno kupil, diagnostika pisala 2 vadne zhavice, tie uz su vymenene, teraz v podstate bez chyb.. Ale moc sa mi nezda chod motora na volnobeh a co je horsie smrdi hodne nafta z vyfuku.. Mam podozrenie na vstrekovac, pricom ale korekcie nie su vobec zle.. Aj ked na 3 a 4 valci hodne hodnoty kolisu, pri zatazeni motora a roznych otackach.. vyzera ako by sa prave tieto dva valce dorovnavali.. 1 a 2 valec hodnoty drzi stabilne..
Přílohy
korekcie.jpg
korekcie.jpg (157.11 KiB) Zobrazeno 490 x
Odpovědět