Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

bmw e39 diagnosticka sbernice

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,

mam takovej problem. Nefunguje mi diagnosticka sbernice na e39 530d. V aute vsechno funguje.
Originalni DIS/GT1 s bmw diagnostickou hlavou nic nenacte. Ani nejlevnejsi carsoft nefunguje :(
Nyni mam odpojenou baterku zkousim cele auto restartovat. Nekde jsem se to docetl, takze uvidime
Nejaky tip, diky
H.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#2 Příspěvek od Holly Moderátor »

Nemáš v autě nějakou tu "chytrou" krabičku typu X-carlink nebo tak něco? Případně dělají ještě občas problém piny v konektoru v autě...
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mika_hakkinen »

Zadnej pridanej tuning na sbernici nemam. Piny v konektoru zkontroluji.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#4 Příspěvek od Holly Moderátor »

Konkrétně zemnící pin (nepamatuji si číšlo), jestli není uklepaný, nebo špatně dotažený ke kastli. A poté zkus cvičně vymenit pojistky 15 a 25 (i kdyby vypadaly ok, proměřil bych je...)
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mika_hakkinen »

Takhle v konektoru to vypada dobre. Projistotu jsem to vypinoval ocistil a dal zpet. At mam jistotu, ze v konektoru to doopravdy neni.
Jen jsem se chtel zeptat, kdyz vezmes voltmetr a das je na ty piny, kde je vytazana sbernice, kolik tam mas voltu. Ja mam na pinu 8 asi 7voltu a pinu 7 a 9 mam 0voltu. Mereno proti zemi, kostra vozidla. Bez zapojene diagnosticke hlavy. Kdyz zapojim hlavu tak na obou pinech je 12V. Pin 8 podle schema je zapojeny do budiku a pin 7 podle schema je zapojen do DDE, DSC a steering wheel.

V aute vsechno funguje a neni s nicim problem.
Diky za tip. Ted o vikendu se na to podivam pomoci osciloskopu a uvidim lepe.

Diky H.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ted mam takovou teorii, ze me asi prestal fungovat prevodnik usb->serial. Zitra koupim novej a uvidime. Jinak jsem v predchozim prispevku to napsal blbe. Na pinu 7 v OBD2 konektoru je pouze vyvedeno DDE. Koukal jsem na spatne schema
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#7 Příspěvek od Holly Moderátor »

Hele na to napětí se ti pokusím kouknout zítra. Včera jsem byl do noci v práci a dneska jezdím trojkou, pětku má půjčenou brácha. Nicméně ti pak dám vědět, co jsem naměřil. Jestli ti nefunguje převodník, můžeš zkusit třeba můj kabel, mám přímo s USB konektorem :wink:
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mika_hakkinen »

Super opraveno.

Chyba, byla ve spoji, datove sbernice. Konektor se nachazi pod kobereckem na ridicove strane. Vlhkost vylozene zpusobila korozi a tudiz studeny spoj. To snad vymyslel fakt genius. Pod kobercem fakt hnus, vlhkost, uz rez!. Ridicova sedacka povolit a jit ven.
Zjistil jsem to pomoci osciloskopu. Jednu sondu jsem zapojil na kabel u palubovky 18pin svetlej konektor na prvni pin. A druhou sondu na pin 8 v OBD konektoru. A slo hned videt, ze signal na datove sbernici proste neni. Na sbernici je celkem srumec. Jinak tato porucha nemela vliv na zadnou funkci vozu.

I podle videa na youtube je to casty problem, ze svazek vodicu je pod vodou: https://www.youtube.com/watch?v=SGdc8E--7CI

a resi se to i tu:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... x-E39-2000

Opravil jsem to tak, ze pouze rozdelal, vycistil nastrikal na to kontakt spej.
Přílohy
diagnostic_bus.pdf
schema diagnosticke sbernice
(90.95 KiB) Staženo 34 x
Umisteni spoje x183.
Umisteni spoje x183.
x183.png (46.39 KiB) Zobrazeno 824 x
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#9 Příspěvek od Holly Moderátor »

:palec:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

to je pruser celkem všech pětek, tam se na kvalitu při výrobě moc nehledí, do E39 zatíkalo, do E60 zatíkalo a do F10,F11 taky zatíká, no a nová pětka má byt ještě horší.
řeším to tady skoro denně.
tak hlavně že se to našlo
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od mika_hakkinen »

Toto auto jsem opravoval na kseft, jedno od nas z vesnice. Celkove hodne dost bastlu v aute kam se podivas :) :)
U e39 530d je u expanzni nadobky zemnici bod. Tak ty piny jsou zalite v takovem silikonu, takze tam je to v poradku, zadna koroze, nebo studenak.
Ale tam pod kobercem u ridice na debilne pristupnem miste v tom spoji zadny silikon nebyl. Ani naznak nejakeho osetreni.
Bud to uz nekdo opravoval a nedal silikon novy, nebo to tam neni uz z vyroby.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

není tam z vyroby
Odpovědět