Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

540i prestavba A\6Q UPDATE 20.5.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Vesa88 »

Zdravim. Tak o vikendu jsme z Medou prestaveli moji 540i z Autzomatu na manual 6Q. Auto jede, ale ma par much. Manual je z 540 rok 97 tedy m62b44 a daval se do faceliftu 2001 m62b44tu. Moje auto ma tudis elektronicky plyn a ten se mi vubec nezda. Kdyz se rozjizdim, tak auto celkem dost vibruje a kdyz trochu pridam, zase je to moc a rozjizdim se na 2000ot, coz je silene. Dalasi problem je ze kdyz plynule zrychluju tak auto jede az do omezovace, ale kdyz dam odspodu plnej plyn, zhruba okoli 3000 do 5000 auto zase silene skube. Dela to i na benzin i na plyn. Diagnostika uz bez chyb a darce prevodovky tenhle problem nemel, v nem manual fungoval dobre. Napada nekoho na co se podivat?

Jinak jednotka motoru je puvodni, stale hlasi chybu prevodovky, je potreba ji nejak upravit? A plynovy pedal je automatovej s kick downem, je manualovej nejak jinej, nebo to nevadi? :)
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#2 Příspěvek od kupca »

Nerad bych do toho kecal, myslím si, že motor M62B44TU má jinou jednotku než M62B44.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Vesa88 »

Jednotka zustala na aute ta automatova z M62b44TU.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

Jeste me napada. Menil jsem u toho i membranu sani. Mohl jsem pritom neco podelat? Nebo nemuze to byt (to cukani) jeste pozustatek te spatne membrany? Treba ze by byly zaolejovane svicky a auto spatne palilo?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#5 Příspěvek od kupca »

Omlouvám se, pochopil jsem to jinak. :-)
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#6 Příspěvek od Meda »

Hlavne jsme pri tom menily jednu predkatovou lambda sondu, poskakovani motoru pri rozjezdu bych videl na omastenou spojku od ty membrany, v sani byl asi centimetr oleje a je mozne, ze jak jsme se v tom hrabaly, neco vyteklo do prevodovky, pri nejhorsim se vynda a odmasti, nicmene cukani je ten problem co je potreba vyresit..
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Vesa88 »

Presne jak pise meda. Jeste jeden poznatek. Kdyz jsem jel dneska po rovince cca 70 a vyradil jsem na neutral, a zkusil jsem pridat na cca 4000 ot plyn, pustil jsem ho, auto si samo pridalo zhruba 1500 ot. Proste jsem vytocil motor a kdyz jsem pustil pedal otacky jeste vyrostli nahoru nez spadli.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Brátn Moderátor »

předpokládám, že jste dali ložisko do kliky, když tam není tak dělá spojka problém

motorová jednotka nevím,
sám mám M52b28 z automatu a motorovou jednotku mám z automatu a přitom moje auto je manuál, pod autem mám dokonce kabel k automatu a je jen zaizolovaný a přichycený na bezpečné místo, jenže mám lankový plyn

co když si ta motorová jednotka při elektrickém plynu bere nějaké info z automatu a teď jí to chybí? zkus půjčit motorovou jednotku z manuálu (vím že to bude složité)

pokud motor jede normálně, tak bych nehledal problém v motorovém prostoru, jako třeba špatně vyřešený brzdový válec (ten jste určitě dělali kvůli spojce) nějaké přisávání vzduchu, membrána, lambdy,

co kardan? museli jste dát jiný, je tam vše v pohodě?

na to co jsi psal naposledy to vypadá na problém v tom plynu, vytáhnul jsi automatovou jednotku? ta kecá do motorové a sama jí může přidávat plyn,

ohledně budíků stačí vyměnit IKE modul za manuálový a přestane hlásit chybu, možná by to uměl někdo i po diag
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Vesa88 »

bratn: Lozisko do kliky jsme nedali :)))
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#10 Příspěvek od Meda »

Jako by me nekdo prastil palici a na lozisko jsme zapomneli :) Nevadi, tak se tam da, to nebude problem, muzeme jeste zkusit odpojit automatovou jednotku, ale co by me zajimalo-kdyz to bylo rozhozene, tak se rovnou cistila klapka a neni uplne dovrena, coz by teoreticky melo vadit, na druhou stranu jsem tam nikde nevidel volnobezny ventil (ne tedy, ze bych ho hledal, premyslel jsem nad tim az pote), je to normalni?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no tak spojka by byla vyřešená :wink:

no jednotku určitě odpojte, ta si určitě kecá do otáček motoru už jen kvůli odporu automatu a ohledně klapky podle mě musí být zavřená a volnoběžák je nad ní toho bys nepřehlédnul http://carpron.com/multisite/d/98221-1/ ... Large_.jpg

ale nevím jestli třeba elektronický plyn počítá s nějakou otevřeností klapky a pak už jen koriguje sám otevření a upravuje tím otáčky, tohle jsem zatím nikdy neřešil a tedy by tam nemusel být volnoběžný ventil, odpovídalo by tomu i to, že ETK píše, že volnoběžný ventil u m62 jen do roku 98
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#12 Příspěvek od Birkoff »

TU motory mají taky volnoběžný ventil? Myslel jsem že to řídí elektronika pootevřením klapky, když je i plyn elektronický. Teda alespoň já jsem žádný volnoběžný ventil nenašel. Mám 535iA (06/2000) takže TU.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#13 Příspěvek od Meda »

No ja ho prave nevidel a i by to odpovidalo tomu co pisete, asi to volnobezak nema, coz je zajimave treba vuci M5, ktera ho ma ikdyz klapky jsou taky elektronicke..
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Vesa88 »

Tak lozisko do klikykoupeno, zitra se bude montovat (dekuji Bratnovi za vyreseni zahady :D ), a ted jsme s Medou resili automatovou jednotku. Dneska jsem ji vypojil. Jsou na ni 3 modre konektory, kdyz jsem je odpojil, tak se chovani plynoveho pedalu dalo do normalu. Pri razeni se uz nezvedali otacky, proste presne tak by to melo fungovat :) Ale auto zas nema vykon...Zkousel sem i po jednom konektory zapojovat a ruzne menit kombinace a stejne dokud nejsou zapojene vsechny tri konektrory auto proste jede bez vykonu :( Napada nekoho jak na to? :)
kawas
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 12.08.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od kawas »

Ahoj , tady je anglicky postup E39 540i prestavby automatu na manual krok po kroku, tak se zkus podivat jestli jste neco nevynechali treba snad to pomuze.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ing-Coding
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Vesa88 »

kawas: Dekuji :)

Tak Lozisko do kliky dodano a uz je prevodovka ticho a nevibruje. Ted jeste sehnat nekoho kdo by byl schopny a ochotny prehrat mou jednotku na manualovou. Nebo jak rikal meda, jen odebrat automat z vybavy. Hlasi se nekdo? :)
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Brátn Moderátor »

řekni snejkovi
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Vesa88 »

bratn: Mel jsem na nej nejaky cislo ale nikdy jsem sena nej nedopsal ani nedovolal :) Prijde mi nemozne se s nim spojit :)
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#19 Příspěvek od Meda »

Ja nevim, jestli to jde jen odebrat z vybavy, rikal jsem, ze by to jit melo :) Kazdopadne by to chtelo bud to, nebo prehrat jednotku, jinak si budu muset najit pinout automatove jednotky a prepinovavat to, coz se mi urcite chtit nebude :)
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Vesa88 »

To naprosto chapu :)
Odpovědět