Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 - topení- shaním ježka!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#1 Příspěvek od KoZi_man »

Cao, když mám ráno zamrzlé auto a příjdu k němu po celé noci co stálo venku a na předním skle mám dva kruhy roztáté.

Obrázek

Mám problém s ježkem ?

Nebo jak si to mam vysvětlit ?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Brátn Moderátor »

trefa, máš problém s ježkem a ten ti za chvíli způsobí problém s baterkou a ta problém se startérem
E36 325i Convertible | E39 528i LPG CUMEL Gumbalkan | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#3 Příspěvek od KoZi_man »

No já kupoval cca před 4 měsici novou baterku, jelikožř ta stará se "samovolně" neudržela napětí , tak jsem koupil novou Varta Silver Dynamic 12V 100Ah 830A,.


Ale také se mi ráno zdá, že auto netočí jak když je plně nabitá, ale jízdou ji vždy oživím a jde na otočení.

Takže ježka vyměnit, nemáte někdo na prodej toho novýho ?

Díky
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#4 Příspěvek od KoZi_man »

Hele jen pro kontrolu jak poznám ten nový "ježek" nebo kde ho nejlépe koupím ?

je to ono :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40

díl č. 3 Koncový stupeň ventilátor

Díky
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#5 Příspěvek od Birkoff »

Ano "věc" číslo 3 je to milé zvířátko. A tady je postup na výměnu: http://www.e39.co.uk/index.php?option=c ... &Itemid=50
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#6 Příspěvek od horan »

Tyhle kolecka mam taky, ale nepozoruji nejaky problemy se starty.... Baterku mam starou bosch-ku a toci krasne kdykoliv.
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#7 Příspěvek od KoZi_man »

Mě se právě ta baterie přes noc vybijí bych řekl, jelikož točí hůře než, když auto staruji po práci...

Doporučte mi kde ho sehnat ?

Já nepoznám rozdíl mezi novým a starým ježkem ani jeden jsem neviděl živě.

Díky
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#8 Příspěvek od Birkoff »

Starej typ má jen několik tlustých "bodlin", kdežto ten novější typ má hodně tenoučkých "bodlinek" a tím se asi i lépe chladí.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#9 Příspěvek od sedyvlk6 »

Hoši nevím nevím mám E61 a kolečka tam mám taky a ježek je v pohodě. Je to prý důsledek toho že jednotky v autě si stále drží nějaké napětí a to samozřejmě vydává nějaké teplo a proto se na některých místech tyto roztáté kola objevují.
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov
Klubové ID: 3948

#10 Příspěvek od Mir3k »

Taky mám kolečka :D mám e39 5let a dělá to stále a s baterkou problémy nemám
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo

takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
E36 325i Convertible | E39 528i LPG CUMEL Gumbalkan | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 3041

#12 Příspěvek od e155 »

Mám to taky. Ježek půl roku dozadu vyměněn za nový. Je rozdíl, kdyź je venku 0 a -10. Stačí trocha zbytkového tepla z ventilace a sklo v těch místech nenamrzne. Kdyby to dělalo i pŕi -10, tak bych se tím začal zabývat.
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#13 Příspěvek od KoZi_man »

Jenže když auto stojí od nějakách 15 ho do rána do 6 hod, tak by si myslím, už nemělo být zbytkové teplo ne ?

Tohle je foto kdy byli -2 stupně a ráno tam byli zase kroužky po 15 hodinách.

Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Brátn Moderátor »

e155 píše:Mám to taky. Ježek půl roku dozadu vyměněn za nový. Je rozdíl, kdyź je venku 0 a -10. Stačí trocha zbytkového tepla z ventilace a sklo v těch místech nenamrzne. Kdyby to dělalo i pŕi -10, tak bych se tím začal zabývat.
ano, samozřejmě pokud je teplota na hraně, tak stačí i čtvrt stupně a má to vliv a na skle se objeví roztátá místa, ale pokud je auto celé zamrzlé a na skle jsou dvě roztátá výrazná místa, tak je to jasně ježek

jediná možnost jak ježka vyloučit je ho přes noc odpojit
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#15 Příspěvek od sedyvlk6 »

Bratn píše:žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo

takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
píšeš nesmyslu i to že jednotka je pod určitým napětím způsobuje vyzařování určitého zbytkového tepla.To že se jednotka po nekolika minutách uspí neznamená že není pod napětím.Podle tebe by u mě v ulici včetně mě měli další 4 majitelé BMW špatné ježky.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 3348
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Falcon »

Nene, nesmysly to nejsou :D Nevím jak E60/61, ale uspaná E39 nebo E38 odebírá podle bezpečnostní výbavy max 20-50mA (tedy do 0,5W) a je to víceméně alarm, pohybové čidlo interiéru, čidlo náklonu a přijímač dálkového zamykání, který čeká na signál z klíče. Pod sklem nemá co hřát, leda v prvních hodinách nějaké zbytky tepla z topení nebo od tunelu/převodovky, které stoupá přes venilační mřížky z palubovky.

Po mrazivé noci prostě auto nemůže mít roztáté fleky na skle, ani kdyby celých 0,5W uspané spotřeby bylo na palubce.

Ježek topení nemusí odejít skokově a tohle vypadá na začátek problémů, které časem dojdou až k tomu, že ježek začně vybíjet baterii doslova přes noc. Ti "šťastlivci", kterým se ty fleky dělají (skutečně od ježka, ne zbytkového tepla) a stejně vždy nastartují, mají zřejmě lehčí formu ježkózy :)
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#17 Příspěvek od KoZi_man »

Podle mého selského rozumu, vím, že když se auto uspí po těch 15 min, mělo by odebírat absolutně minimální proud. 50- 100mA.

To nemůže vyrábět po dobu 15 hodin přece teplo, aby mi to rozehřálo zamrzlé okno...


Někde bude porblém a to se přikláním k teorii s ježkem, navíc když víme, že ten problém je celkem častej a já už kvuli tomu jednu baterii měnil, jelikož nevydržela nabitá. ani 24 hodin.
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#18 Příspěvek od KoZi_man »

Hele co si myslíte o tom, když ho objednám z Ebay z číny.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sop=15& ... c&LH_BIN=1

Je to tam celkem levné...
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

sedyvlk6 píše:
Bratn píše:žádná z jednotek, které v E39 jsou, po 16 minutách nemůže být pod takovým napětím, aby vytvářela teplo, které by roztopilo namrzlé sklo

takto se projevuje ježek, sepne ventilátor, což je elektromotor s vysokým odběrem a tedy se i hřeje a ten to roztopí
píšeš nesmyslu i to že jednotka je pod určitým napětím způsobuje vyzařování určitého zbytkového tepla.To že se jednotka po nekolika minutách uspí neznamená že není pod napětím.Podle tebe by u mě v ulici včetně mě měli další 4 majitelé BMW špatné ježky.
odpověděl ti Falcon za mě

E60/61 neznám, tam nemůžu srovnávat,

KoZi_man
tak věřím, že i ten z BMW je čínský výrobek a ta nízká cena je způsobena možná jen odebráním provize z prodeje originálních dílů, zkus a uvidíš sám
E36 325i Convertible | E39 528i LPG CUMEL Gumbalkan | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek
bartpt
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: pát 12.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od bartpt »

KoZi_man píše:Hele co si myslíte o tom, když ho objednám z Ebay z číny.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sop=15& ... c&LH_BIN=1

Je to tam celkem levné...
Koupil jsem něco podobného. Funguje, ale co se týče citlivosti regulace je to horší než originál. Nechal jsem ho tam, ale pokud někdy odejde tak si připlatím za kvalitnější
Odpovědět