u tohoto motoru mně začlo docházet k tomu, že až se zahřeje a poté se jede z kopce, tak začne opět chladnout (rafička klesne z 1/2 na 1/4).
Vyměnil jsem termostat tj. 6. (Původní měl upadenou uzávěrku), odzvudšnil a přesto problém přetrvává.
Může být příčinou i díl č. 14 - Termostat pro recirk.výf.plynů-chlazení?
Případně něco jiného?
ano, může to být také zdroj chladnutí motoru.
když je zaslepené egr, může se ta vodní cesta zaslepit.
já dávám normální tesnění gumové a je to vyžešeno ralativně zadarmo
funkci to má pak jako když nemáš egr. schlazovač.
ještě lepší řešení je tam dát trubku co na sobě toto vůbec nemá a vyměnit trubky vody kde není pripojení.
ono se sem tam i tento radiátor stane problémem a začne téct a tak...
Trošku to oživím.. Mám E39 530d 135kw před face (jeden termostat),když jedu normálním stylem po okreskách,tak mám teplotu vody podle BC cca 75st. rafička na budíku je kolmo nahoru. Když jsem jel z kopce cca 10km, tak mi teplota klesla i na 60. V létě jsem to ani nepozoroval,ale teď v zimně jo. Auto normálně topí a řekl bych,že se i normálně zahřívá (po ujetí 3 km bez webasta mám cca 50st.) Vidíte to na termostat?
10km dolu z kopce uplne bez plynu, ten motor ti muze klidne vychladit i topeni. Podle nejakych prospektu co jsem videl, to topeni ma vykon 2kw. muze to byt i tim. Jinak bych si tu spravnou cinnost termostatu jeste overil.
Myslim ze 60st i z kopce je malo,termostat by mel zavrit a udrzovat vyssi teplotu,termostat je ca.tisicikorunova zalezitost,preventivne bych to vymenil.
Napište mi někdo kdo máte E39 3,0d, v jaké pozici je ručička teploty při teplotě 75st. (při použití BC) Mě budíky ukazují 75 a mám ji kolmo nahoru.
Díky. Z toho kopce to určitě padat nemá... možná jen o kousek.. a při klidné jízdě to má mít teda kolem 90ti?
Díky za odpověď.