Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

tlak v pneu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Bzuker
Registrovaný
Příspěvky: 615
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: PRG

tlak v pneu

#1 Příspěvek od Bzuker »

Ahoj,

Na kolik hustite pneumatiky? Jezdim vetsinou ve dvou lidech, prazdny kufr, pro E46 328i, gumy 225/45/17 pisi minimum 2,2 predek a 2,6 zadek. Pritom mi prijde ze zadek je nezatizeny tak proc ho tolik foukat?

Kolik davate vy?
Macek_One
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: pát 08.07.2011 00:00

Re: tlak v pneu

#2 Příspěvek od Macek_One »

2.5 vsude
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: tlak v pneu

#3 Příspěvek od TurboShnek »

Bzuker píše:Ahoj,

Na kolik hustite pneumatiky? Jezdim vetsinou ve dvou lidech, prazdny kufr, pro E46 328i, gumy 225/45/17 pisi minimum 2,2 predek a 2,6 zadek. Pritom mi prijde ze zadek je nezatizeny tak proc ho tolik foukat?

Kolik davate vy?
Když otevřeš dveře řidiče, na sloupku je cedule na který je napsaný jaký má být tlak v pneumatikách podle toho kolik vezeš lidí a zavazadel. Je to taky v knížce od auta. Každý model se liší podle toho jak má těžký motor, jestli je to sedan nebo kombík, velikost pneumatik, jestli jsou to letní nebo zimní pneumatiky, kolik tam bude lidí atd...

Musíš se podívat do knížky, tady ti neporadíme přesně. ;)

Já mám e46 320d, mám letní 205/55 r16 pneumatiky, když povezu maximálně 4 lidi, ve předu mám mít tlak 1,8 a vzadu 2,2. Když povezu 5 lidí nebo 4 lidi a zavazadla mám mít ve předu tlak 2,2 a vzadu 2,7.

Za zimních 2,0 a 2,4 nebo 2,4 a 2,9 když povezu 5 lidí nebo zavazadla.

A co se týče zatížení, na zadek se posadí celý auto když se rozjíždíš, má to náhon na zadek a můžeš tam mít 60 litru paliva, 3 lidi a ještě zavazadla. Tak že zadek nepodceňuj a tlak taky ne. V knížce je napsaný že máš kontrolovat tlak každý 2 týdny. ;)
lolko111
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: sob 29.05.2010 00:00

Re: tlak v pneu

#4 Příspěvek od lolko111 »

Chlapci chlapci.... tlak v pneumatikách je vec veľmi nestála a ľahko ovplyvniteľná teplotou..... Ak chce mať niekto stály tlak v pneumatikách, tak odporúčam ísť do pneuservisu a dať si pneumatiky nahustiť dusíkom. Vzduch má veľkú tepelnú roztiažnosť a výsledkom je to, že pri dlhšej jazde v horúčave tlak v pneumatike stúpne z 2,2 aj na 3,5. Potom to strašne derie stredy pneumatík.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: tlak v pneu

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Vzhledem k tomu, že vzduch obsahuje 78% dusíku, tak je foukání dusíkem tak trochu placebo.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: tlak v pneu

#6 Příspěvek od Filozof »

zaleží jak je naložené auto.
Já osobně raději dávám spíše více protože se často mění zátěž.
Takže 2,5 předek a 2,8zadek
mam 728iA e38 s LPG
zadek skoro max. A předek taky skoro max co je dle tabulek.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak v pneu

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Filozofe, jakou informační hodnotu pro majitele E46, tedy 3er, mají tvé zvyky v huštění E38 728iA, auta o půl tuny těžšího jezdícího na jiném rozměru kol?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

Re: tlak v pneu

#8 Příspěvek od kupca »

Omlouvám se za SPAM, ale nemůžu jinak..
Francisi, Bzuker se ptal, kolik dáváte vy. :D :D :D :D :D
Já si jen nemůžu vzpomenout, na kolik jsem foukal kolečko. Doporučuji bantamové...
lolko111
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: sob 29.05.2010 00:00

Re: tlak v pneu

#9 Příspěvek od lolko111 »

Vlasta píše:Vzhledem k tomu, že vzduch obsahuje 78% dusíku, tak je foukání dusíkem tak trochu placebo.
Veľmi sa mýliš..... je to len 22% rozdiel v obsahu.. to áno.... ale v pneumatike to robí veľmi veľa
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: tlak v pneu

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Dáš nějaký kvalifikovaný odkaz?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
lolko111
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: sob 29.05.2010 00:00

Re: tlak v pneu

#11 Příspěvek od lolko111 »

Načo Ti je kvalifikovaný odkaz? Vlastná skúsenosť je lepšia. Išiel som 1400 km na dovolenku. V pneumatikách vzduch. Keďže bolo leto, tak bolo aj teplo. Pred jazdou som si dofúkal pneumatiky. Predné mali 2,2. Hneď po príchode do letoviska som opäť odmeral tlak - 3,5 !!! Pred odchodom domov som si opäť odmeral tlak - 2,3 a po príchode domov 3,5. A to že čistý dusík má menšiu tepelnú roztiažnosť ako vzduch ti hádam vysvetľovať nemusím. A koniec koncov.... vygúgliť si to môžeš aj sám ;)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: tlak v pneu

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Nejde vygůglit, co neexistuje
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: tlak v pneu

#13 Příspěvek od Filozof »

Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: tlak v pneu

#14 Příspěvek od dogeatdog »

Dusik je precenovany placebo. Pouziva se u zavodnich stroju pro brutalni vykyvy teplot u brzdeni a hlavne pro zamezeni vyskytu vodnich par a to vse kvuli citelnosti pneumatik. Bezny osobak se k takovym vykyvum nikdy nedostane.
Komicky je ze nikoho nestve, ze pneuservis rve dusik do kol plnych atmosferickeho vzduchu takze o nejake cistote nemuze byt reci. Ale motorista spokojene plati za zeleny ventilky.

Tvrda data o efektivite dusiku u osobnich aut jsem nikdy nevidel, jen dojmologicka okenka a terminy jako molekularni propustnost a podobna woodoo.
lolko111
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: sob 29.05.2010 00:00

Re: tlak v pneu

#15 Příspěvek od lolko111 »

Čo sa mňa týka, tak si to urobím po svojom. Mám overené pneu so vzduchom .. nárast tlaku pri dlhej jazde v lete z 2,2 na 3,5. Teraz mám v pneu dusík. Až pôjdem na dovolenku autom, tak si to zmeriam a potom napíšem, čo som zistil ;)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak v pneu

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hoši kola dusíkem se neplní ani na závodech tvl :D nečtěte tolik ty internety :roll: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: tlak v pneu

#17 Příspěvek od Filozof »

Já bych tam nacpal helium ...pak do kufru vak a helium ... a do kabiny taky balony plné helia ... aspoň bych odlehčil auto a mohl lítat jak s M5 :D :lol:

Dle mě dusík se opravdu vyplatí u nákladáku a v F1 formule kde je extrémní zahřívání a namáhání.
Jinak snad M3 na okruhu či Veyron kterej letí 400km/h tam bych to možná chápal.

Co jsem četl je to pro ostatní zbytečné.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: tlak v pneu

#18 Příspěvek od TurboShnek »

Na 5th Gear o dusíku mluvili: https://www.youtube.com/watch?v=kmnZ4-EUbIk

V podstatě tam Tiff říká že protože molekuly dusíku jsou větší než vzduchu, nemůžou uniknout skrz gumu a tím pneumatiky zůstanou nafouklý dýl.

Další nevýhoda vzduchu je že se v něm nachází voda, a když se pneumatika ohřeje může se nepředvídatelně změnit tlak, proto ve formulích používají dusík. Potom 2 pneumatiky nafoukli vzduchem a dusíkem v obyčejným auto servisu někde ve městě a dali je do pece kde je zahřáli na 80 stupňů a zjistili že v pneumatice ve který je dusík stoupnul tlak o trochu víc než v pneumatice s obyčejným vzduchem a to je tím že v obyčejným servisu nemají tak dobrý přístroje aby z dusíku odstranili všechnu vlhkost jako mají mechanici formule.

Potom dělali test 2 aut a po 10 kolech zjistili že v pneumatikách s dusíkem je zase o něco vyšší tlak a že to nemělo absolutně žádnej vliv na nic a proto to nedoporučujou.

A z osobní zkušenosti, my jsme jezdili autem přes celou Evropu, do Anglie, do Španělska, Chorvatska atd... a nikdy s pneumatikama nebyl žádnej problém. Já zůstanu u vzduchu, toho je hodně a je zadarmo. :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak v pneu

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak hlavně na každých závodech přijedeš, nafoukáš bomby kompresorem, a první co ladíš na prvních testech jsou tlaky v pneu na daný podmínky - trať, jezdec, počasí atd ... v životě jsem na závodech nevyděl flašky s dusíkem :roll: :lol:
Možná tak v samotné F1 mají nějaký ideální mix plynů, který pro tu aplikaci je vhodný ... ale i na boss gp (Ex F1) v brně se fučí normálně luftem :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: tlak v pneu

#20 Příspěvek od Filozof »

Tak kde se vzal fenomén dusík do pneu když to nemá žádnou logiku snad jen pro nákladní vozy a letadla ?

Čekal bych že to nějaké výhody mít bude ale toto jsem nečekal.
Odpovědět