Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
tlak v pneu
tlak v pneu
Ahoj,
Na kolik hustite pneumatiky? Jezdim vetsinou ve dvou lidech, prazdny kufr, pro E46 328i, gumy 225/45/17 pisi minimum 2,2 predek a 2,6 zadek. Pritom mi prijde ze zadek je nezatizeny tak proc ho tolik foukat?
Kolik davate vy?
Na kolik hustite pneumatiky? Jezdim vetsinou ve dvou lidech, prazdny kufr, pro E46 328i, gumy 225/45/17 pisi minimum 2,2 predek a 2,6 zadek. Pritom mi prijde ze zadek je nezatizeny tak proc ho tolik foukat?
Kolik davate vy?
Re: tlak v pneu
2.5 vsude
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: tlak v pneu
Když otevřeš dveře řidiče, na sloupku je cedule na který je napsaný jaký má být tlak v pneumatikách podle toho kolik vezeš lidí a zavazadel. Je to taky v knížce od auta. Každý model se liší podle toho jak má těžký motor, jestli je to sedan nebo kombík, velikost pneumatik, jestli jsou to letní nebo zimní pneumatiky, kolik tam bude lidí atd...Bzuker píše:Ahoj,
Na kolik hustite pneumatiky? Jezdim vetsinou ve dvou lidech, prazdny kufr, pro E46 328i, gumy 225/45/17 pisi minimum 2,2 predek a 2,6 zadek. Pritom mi prijde ze zadek je nezatizeny tak proc ho tolik foukat?
Kolik davate vy?
Musíš se podívat do knížky, tady ti neporadíme přesně.

Já mám e46 320d, mám letní 205/55 r16 pneumatiky, když povezu maximálně 4 lidi, ve předu mám mít tlak 1,8 a vzadu 2,2. Když povezu 5 lidí nebo 4 lidi a zavazadla mám mít ve předu tlak 2,2 a vzadu 2,7.
Za zimních 2,0 a 2,4 nebo 2,4 a 2,9 když povezu 5 lidí nebo zavazadla.
A co se týče zatížení, na zadek se posadí celý auto když se rozjíždíš, má to náhon na zadek a můžeš tam mít 60 litru paliva, 3 lidi a ještě zavazadla. Tak že zadek nepodceňuj a tlak taky ne. V knížce je napsaný že máš kontrolovat tlak každý 2 týdny.

Re: tlak v pneu
Chlapci chlapci.... tlak v pneumatikách je vec veľmi nestála a ľahko ovplyvniteľná teplotou..... Ak chce mať niekto stály tlak v pneumatikách, tak odporúčam ísť do pneuservisu a dať si pneumatiky nahustiť dusíkom. Vzduch má veľkú tepelnú roztiažnosť a výsledkom je to, že pri dlhšej jazde v horúčave tlak v pneumatike stúpne z 2,2 aj na 3,5. Potom to strašne derie stredy pneumatík.
Re: tlak v pneu
Vzhledem k tomu, že vzduch obsahuje 78% dusíku, tak je foukání dusíkem tak trochu placebo.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: tlak v pneu
zaleží jak je naložené auto.
Já osobně raději dávám spíše více protože se často mění zátěž.
Takže 2,5 předek a 2,8zadek
mam 728iA e38 s LPG
zadek skoro max. A předek taky skoro max co je dle tabulek.
Já osobně raději dávám spíše více protože se často mění zátěž.
Takže 2,5 předek a 2,8zadek
mam 728iA e38 s LPG
zadek skoro max. A předek taky skoro max co je dle tabulek.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak v pneu
Filozofe, jakou informační hodnotu pro majitele E46, tedy 3er, mají tvé zvyky v huštění E38 728iA, auta o půl tuny těžšího jezdícího na jiném rozměru kol?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: tlak v pneu
Omlouvám se za SPAM, ale nemůžu jinak..
Francisi, Bzuker se ptal, kolik dáváte vy.
Já si jen nemůžu vzpomenout, na kolik jsem foukal kolečko. Doporučuji bantamové...
Francisi, Bzuker se ptal, kolik dáváte vy.





Já si jen nemůžu vzpomenout, na kolik jsem foukal kolečko. Doporučuji bantamové...
Re: tlak v pneu
Veľmi sa mýliš..... je to len 22% rozdiel v obsahu.. to áno.... ale v pneumatike to robí veľmi veľaVlasta píše:Vzhledem k tomu, že vzduch obsahuje 78% dusíku, tak je foukání dusíkem tak trochu placebo.
Re: tlak v pneu
Dáš nějaký kvalifikovaný odkaz?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: tlak v pneu
Načo Ti je kvalifikovaný odkaz? Vlastná skúsenosť je lepšia. Išiel som 1400 km na dovolenku. V pneumatikách vzduch. Keďže bolo leto, tak bolo aj teplo. Pred jazdou som si dofúkal pneumatiky. Predné mali 2,2. Hneď po príchode do letoviska som opäť odmeral tlak - 3,5 !!! Pred odchodom domov som si opäť odmeral tlak - 2,3 a po príchode domov 3,5. A to že čistý dusík má menšiu tepelnú roztiažnosť ako vzduch ti hádam vysvetľovať nemusím. A koniec koncov.... vygúgliť si to môžeš aj sám 

Re: tlak v pneu
Nejde vygůglit, co neexistuje
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: tlak v pneu
Dusik je precenovany placebo. Pouziva se u zavodnich stroju pro brutalni vykyvy teplot u brzdeni a hlavne pro zamezeni vyskytu vodnich par a to vse kvuli citelnosti pneumatik. Bezny osobak se k takovym vykyvum nikdy nedostane.
Komicky je ze nikoho nestve, ze pneuservis rve dusik do kol plnych atmosferickeho vzduchu takze o nejake cistote nemuze byt reci. Ale motorista spokojene plati za zeleny ventilky.
Tvrda data o efektivite dusiku u osobnich aut jsem nikdy nevidel, jen dojmologicka okenka a terminy jako molekularni propustnost a podobna woodoo.
Komicky je ze nikoho nestve, ze pneuservis rve dusik do kol plnych atmosferickeho vzduchu takze o nejake cistote nemuze byt reci. Ale motorista spokojene plati za zeleny ventilky.
Tvrda data o efektivite dusiku u osobnich aut jsem nikdy nevidel, jen dojmologicka okenka a terminy jako molekularni propustnost a podobna woodoo.
Re: tlak v pneu
Čo sa mňa týka, tak si to urobím po svojom. Mám overené pneu so vzduchom .. nárast tlaku pri dlhej jazde v lete z 2,2 na 3,5. Teraz mám v pneu dusík. Až pôjdem na dovolenku autom, tak si to zmeriam a potom napíšem, čo som zistil 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak v pneu
Hoši kola dusíkem se neplní ani na závodech tvl
nečtěte tolik ty internety




E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: tlak v pneu
Já bych tam nacpal helium ...pak do kufru vak a helium ... a do kabiny taky balony plné helia ... aspoň bych odlehčil auto a mohl lítat jak s M5
Dle mě dusík se opravdu vyplatí u nákladáku a v F1 formule kde je extrémní zahřívání a namáhání.
Jinak snad M3 na okruhu či Veyron kterej letí 400km/h tam bych to možná chápal.
Co jsem četl je to pro ostatní zbytečné.


Dle mě dusík se opravdu vyplatí u nákladáku a v F1 formule kde je extrémní zahřívání a namáhání.
Jinak snad M3 na okruhu či Veyron kterej letí 400km/h tam bych to možná chápal.
Co jsem četl je to pro ostatní zbytečné.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: tlak v pneu
Na 5th Gear o dusíku mluvili: https://www.youtube.com/watch?v=kmnZ4-EUbIk
V podstatě tam Tiff říká že protože molekuly dusíku jsou větší než vzduchu, nemůžou uniknout skrz gumu a tím pneumatiky zůstanou nafouklý dýl.
Další nevýhoda vzduchu je že se v něm nachází voda, a když se pneumatika ohřeje může se nepředvídatelně změnit tlak, proto ve formulích používají dusík. Potom 2 pneumatiky nafoukli vzduchem a dusíkem v obyčejným auto servisu někde ve městě a dali je do pece kde je zahřáli na 80 stupňů a zjistili že v pneumatice ve který je dusík stoupnul tlak o trochu víc než v pneumatice s obyčejným vzduchem a to je tím že v obyčejným servisu nemají tak dobrý přístroje aby z dusíku odstranili všechnu vlhkost jako mají mechanici formule.
Potom dělali test 2 aut a po 10 kolech zjistili že v pneumatikách s dusíkem je zase o něco vyšší tlak a že to nemělo absolutně žádnej vliv na nic a proto to nedoporučujou.
A z osobní zkušenosti, my jsme jezdili autem přes celou Evropu, do Anglie, do Španělska, Chorvatska atd... a nikdy s pneumatikama nebyl žádnej problém. Já zůstanu u vzduchu, toho je hodně a je zadarmo.
V podstatě tam Tiff říká že protože molekuly dusíku jsou větší než vzduchu, nemůžou uniknout skrz gumu a tím pneumatiky zůstanou nafouklý dýl.
Další nevýhoda vzduchu je že se v něm nachází voda, a když se pneumatika ohřeje může se nepředvídatelně změnit tlak, proto ve formulích používají dusík. Potom 2 pneumatiky nafoukli vzduchem a dusíkem v obyčejným auto servisu někde ve městě a dali je do pece kde je zahřáli na 80 stupňů a zjistili že v pneumatice ve který je dusík stoupnul tlak o trochu víc než v pneumatice s obyčejným vzduchem a to je tím že v obyčejným servisu nemají tak dobrý přístroje aby z dusíku odstranili všechnu vlhkost jako mají mechanici formule.
Potom dělali test 2 aut a po 10 kolech zjistili že v pneumatikách s dusíkem je zase o něco vyšší tlak a že to nemělo absolutně žádnej vliv na nic a proto to nedoporučujou.
A z osobní zkušenosti, my jsme jezdili autem přes celou Evropu, do Anglie, do Španělska, Chorvatska atd... a nikdy s pneumatikama nebyl žádnej problém. Já zůstanu u vzduchu, toho je hodně a je zadarmo.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak v pneu
Tak hlavně na každých závodech přijedeš, nafoukáš bomby kompresorem, a první co ladíš na prvních testech jsou tlaky v pneu na daný podmínky - trať, jezdec, počasí atd ... v životě jsem na závodech nevyděl flašky s dusíkem
Možná tak v samotné F1 mají nějaký ideální mix plynů, který pro tu aplikaci je vhodný ... ale i na boss gp (Ex F1) v brně se fučí normálně luftem


Možná tak v samotné F1 mají nějaký ideální mix plynů, který pro tu aplikaci je vhodný ... ale i na boss gp (Ex F1) v brně se fučí normálně luftem

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: tlak v pneu
Tak kde se vzal fenomén dusík do pneu když to nemá žádnou logiku snad jen pro nákladní vozy a letadla ?
Čekal bych že to nějaké výhody mít bude ale toto jsem nečekal.
Čekal bych že to nějaké výhody mít bude ale toto jsem nečekal.