Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60/M54/520i chod motoru za studena

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

E60/M54/520i chod motoru za studena

#1 Příspěvek od gunner »

Zdravim,mam takovy zatim mensi problem s chodem motoru za studena...když se rozjizdim tak nepatrne poskubava,vice se to projevuje kdyz pridavam plyn zlehka,kdyz plyn prislapnu tak to neni tak znatelne.Projevuje se to nejvice cca do 2tis otacek.Jak se motor ohreje tak se to projevuje minimalne,hnedle vubec.
Po ohrati motoru je obcas slyset pri pridani plynu jakoby zasyceni,jako kdyz si ufoukne turbo...
Disa klapka zkontrolovana,vzduchovy filtr novy,na diagnostice bez zavady.
Kdyby to poskubavani zpusobovala spatna svicka,civka nebo vaha vzduchu...ukazala by to diagnostika?
Diky za odpovedi.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#2 Příspěvek od TANN3R »

Svíčky, cívky, to je základ. Poškubávání za studena je často právě chyba v zapalování. Udělej tuhle základní údržbu a pak řeš dál.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#3 Příspěvek od JaraX »

na live datech uvidíš jak beží jednotlivé válce, pak mužeš prohazovat cívky, vstříky atd a zjistíš kde je problém.

taky by to mohlo mít odvětrání.otestuj separator.

koukám žes nekoupil zrovna žádný top stav.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#4 Příspěvek od gunner »

Ok,díky za rady.Svíčky chci dělat preventivně a separátor taky.Myslel jsem si,že kdyby to byla třeba ta svíčka nebo cívka,dělalo by to stále a nejen když je to studený...a že by to diagnostika našla.Díky za vysvěltlení ;)
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#5 Příspěvek od gunner »

Zdravím,tak na podruhé našla diagnostika tuhle chybu:
281E Variabilní sací soustava.Vadná aktivace.

Nejdřív mi mechanik nebyl nějak schopný říct co to přesně je a pak mi poradil znovu Disa klapku (už jsem ji měl jednou vyndanou a vypadala plně funkční) i přesto jsem ji zkusil prohodit za jinou (novou) ale nic se nezměnilo.Stále to kolem těch 2tis.otáček lehce poškubává.

Při nastartovaném motoru koukal na live data...na válce a vše bylo v pořádku...takže svíčky,cívky jsou nejspíš ok.

Nevíte někdo co ta chyba 281E přesně znamená...
Díky ;)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Koukni se znovu na okolí DISA klapky. S tou klapkou otáčí vakuum, to vakuum je pod membránu pouštěno elektroventilem. Ten elektroventil asi funguje, ale hadička s vakuem nebo ta membrána můžou být netěsné. S tou DISA to možná otočí, ale způsobí to přisávání falešného vzduchu. U studeného motoru to rozhodí složení směsi mnohem více, než u motoru teplého. Více:
http://www.germanautosolutions.com/diy_ ... it_diy.php
http://www.germanautosolutions.com/diy_ ... it_diy.pdf
:D
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#7 Příspěvek od gunner »

Díky za rady ;) Zkusím zkouknout ty hadičky a membránu,když jsem tam dal tu novou disa tak se mi to zdálo u chlup lepší....dneska jsem pozoroval,že se to stává i když dám nohu z plynu.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#8 Příspěvek od gunner »

Zdravím,kolem disa klapky to vypadá v pořádku,ale další diagnostika ted našla chybu:27C3 vadný snímač stavu oleje.Nevim jestli by to mohlo mít souvislost s tou výměnou těsnění víka ventilu,které bylo měněno...a jestli je možná nějaká souvislost s tím mým problémem poškubávání motoru...
Ještě jedna věc,je potřeba po výměně disa klapky ji adaptovat do Ř.J.?

Díky G.
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#9 Příspěvek od MadButcher »

Kdyz uz se tu resi DISA klapka - kdyz jsem menil komplet DISA klapku za original z BMW tak se mam taky jeste zajimat o tu membranu, nebo ta je soucasti te nove DISA klapky a tudiz by mela byt v poradku?
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

Re: E60/M54/520i chod motoru za studena

#10 Příspěvek od Kelvin »

Prosím o radu

disa klapka nedrží pokud zespodu ucpu dírku, takže je určitě děravá membrána.

M54B25

hlavně jde o to jestli může způsobit vypadávání zážehů u válců
ROUGH v inpě je taky dost špatný
LAMBDAINTEGRATOR 1+2 také kolísá do červeného

už mám objednanou novou, motor vzduch nepřisává, svíčky vyměněny, cívky fungují.

Díky
Odpovědět