Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
Ahojte, mám problémek měnil jsem tyčky a čepy řízení, pak jsem byl na geometrii a na zadní nápravě mi nebyl schopen nastavit odklon pouze sbíhavost. Ty excentry pro odklon, matky jsme povolili, ale šroub se ani nehnul zkoušel to prostříkat, ale ani ťuk(měl strach ať je neutrhne). Nahřívat říkal, že to nejde, že je to uložené v gumovém pouzdře.
Odkony mám: vlevo -2°24' a v pravo - 1°06'. Takže předpokládám, že to bude žrát gumy jak sviňa. Nemáte někdo radu jak to rozhýbat? Nebo je vyměnit?
Odkony mám: vlevo -2°24' a v pravo - 1°06'. Takže předpokládám, že to bude žrát gumy jak sviňa. Nemáte někdo radu jak to rozhýbat? Nebo je vyměnit?
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
Vyrezat flexou a koupit nova raminka a srouby. Uplne normalni prakticky na vsech bmw dokud se bmw nenauci ze hlinik a zelezo spolu proste nekamaradi.
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
Děkuji za radu, a ty odklony asi budou zrát ty gumy zevnitř dost?
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
no spousta e65ek zere gumy jak rakovina zevnitr az na draty takze bych geometrii ani stav silentbloku obecne nepodcenoval. neni to neobvyklej jev
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
Geometrie musí být OK.
Zevnitř se ojíždí při negativním odklonu (příklon, vršek gumy jde dovnitř) nebo i při rozbíhavosti. Při rozbíhavosti pak bývá auto hodně nestabilní
např. odklon bude OK + rozbíhavost = sjeté zevnitř a naopak.
Zevnitř se ojíždí při negativním odklonu (příklon, vršek gumy jde dovnitř) nebo i při rozbíhavosti. Při rozbíhavosti pak bývá auto hodně nestabilní
např. odklon bude OK + rozbíhavost = sjeté zevnitř a naopak.
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
problem je ze spousta aut ma vymekly uplne vsechno takze se geometrie za jizdy rozjizdi kam chce a zere to gumy i pres dobre nastavenou geo
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
jj, žádné vůle - uložení, kuláče a geo.
Jak je prosímtě odolná E65 (i E53
) vůči nárazu do výtluku. Pak by měla proběhnout znovu geo.
Některá auta jsou na to až chorobně náchylná.
V práci máme třeba KIU a po přejetí snad i železničního přejezdu
= geo v háji.
Edit: narážím vyloženě na geo,
Jak je prosímtě odolná E65 (i E53

Některá auta jsou na to až chorobně náchylná.
V práci máme třeba KIU a po přejetí snad i železničního přejezdu

Edit: narážím vyloženě na geo,
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
Děkuji všem za info a ty ramínka a excentry můžu vzít i nějakou náhradu např, swag,meyele,febi nebo raději vše z Cartecu?
Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava
No Bmw zas tak na zarezání exentrů netrpí.... ze 100 geošek co dělám jich tak 85% jde vpoho až na přední debilní proříznutý čepy to nejde skoro žádnej, ale trochu se ohřeje a vpoho. Za to debilní Alfa romeo 159 nebo Ford tam 98% exentrů povolit nejde šroub zarezne do silentbloku a konec... a navíc se ty unibaly nedaj koupit takže dáváš celou těhlici....




Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr
já v BMW nevidím problém, alespon u e65 se nám většinu excentru podaří rozhýbat, na to jak je to staré auto uspěch, na geošce taky nenadávaj, nadávaj spíš na škodovky, prý tříleté už nejdou povolit 
samozřejmě sem tam přijede i E65 která nejde povolit ani rozhýbat, tak se to prostě uřeže a dá se druhé rameno.
dáváme pouze LMI,(Lemforder), TRW nebo origo.
šrouby pouze origo s tím že než je tam dáme tak je vymáčíme pořádně v superadhézní vazelíně, to podstatně zvyšuje možnost to ještě rozhýbat. při výrobě se tam ty šrouby dávaj skoro nasucho a pak se není čemu divit že to nejde povolit.
pokud je podvozek v pořádku tak se nestává že by se nějakým přejzdem rozhodila geoška. to spíš tak skokem 5m vysoko.
jak píše Snejk, problém že ty gumy sou vyměklý, žraní gum u aut kde není žádná vule nepozorujeme, ale stejně výměna všech silentbloků a ramen z toho udělá jiné auto.

samozřejmě sem tam přijede i E65 která nejde povolit ani rozhýbat, tak se to prostě uřeže a dá se druhé rameno.
dáváme pouze LMI,(Lemforder), TRW nebo origo.
šrouby pouze origo s tím že než je tam dáme tak je vymáčíme pořádně v superadhézní vazelíně, to podstatně zvyšuje možnost to ještě rozhýbat. při výrobě se tam ty šrouby dávaj skoro nasucho a pak se není čemu divit že to nejde povolit.
pokud je podvozek v pořádku tak se nestává že by se nějakým přejzdem rozhodila geoška. to spíš tak skokem 5m vysoko.
jak píše Snejk, problém že ty gumy sou vyměklý, žraní gum u aut kde není žádná vule nepozorujeme, ale stejně výměna všech silentbloků a ramen z toho udělá jiné auto.
Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr
O víkendu jsem zkoušel rozhibat. Ani .... to bych dřív utrhl ten silenblok. Tak jsem objednal druhe a zitra vyříznu. Pristup je k tomu fajn 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr
Mám na E60 (=7er náprava) na ZL excentru strženou hlavu od snahy ho povolit, tj. (myslim) 17ka klíč se protáčí, závit ještě v poho. Je nějakej tool jak to chytit .. namlátit tam menší ořech? Hasákem to moc nejde chytit. Jinak 245 pneu sjíždí krásně rovnoměrně.
Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr
a kdo mi v praze a okolí udělá na e65 geometrii nejlépe?
Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr
Mám těm samej problém, zadní kola vnitřky a přední zase vnější hrany. Nemá někdo foto co vyměnit na zadní nápravě a jak je to finančně a časově náročné? Díky.