Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
scoupe
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Blahutovice

e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#1 Příspěvek od scoupe »

Ahojte, mám problémek měnil jsem tyčky a čepy řízení, pak jsem byl na geometrii a na zadní nápravě mi nebyl schopen nastavit odklon pouze sbíhavost. Ty excentry pro odklon, matky jsme povolili, ale šroub se ani nehnul zkoušel to prostříkat, ale ani ťuk(měl strach ať je neutrhne). Nahřívat říkal, že to nejde, že je to uložené v gumovém pouzdře.
Odkony mám: vlevo -2°24' a v pravo - 1°06'. Takže předpokládám, že to bude žrát gumy jak sviňa. Nemáte někdo radu jak to rozhýbat? Nebo je vyměnit?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#2 Příspěvek od Snejk »

Vyrezat flexou a koupit nova raminka a srouby. Uplne normalni prakticky na vsech bmw dokud se bmw nenauci ze hlinik a zelezo spolu proste nekamaradi.
scoupe
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Blahutovice

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#3 Příspěvek od scoupe »

Děkuji za radu, a ty odklony asi budou zrát ty gumy zevnitř dost?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#4 Příspěvek od Snejk »

no spousta e65ek zere gumy jak rakovina zevnitr az na draty takze bych geometrii ani stav silentbloku obecne nepodcenoval. neni to neobvyklej jev
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#5 Příspěvek od laik »

Geometrie musí být OK.
Zevnitř se ojíždí při negativním odklonu (příklon, vršek gumy jde dovnitř) nebo i při rozbíhavosti. Při rozbíhavosti pak bývá auto hodně nestabilní
např. odklon bude OK + rozbíhavost = sjeté zevnitř a naopak.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#6 Příspěvek od Snejk »

problem je ze spousta aut ma vymekly uplne vsechno takze se geometrie za jizdy rozjizdi kam chce a zere to gumy i pres dobre nastavenou geo
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#7 Příspěvek od laik »

jj, žádné vůle - uložení, kuláče a geo.
Jak je prosímtě odolná E65 (i E53 :D) vůči nárazu do výtluku. Pak by měla proběhnout znovu geo.
Některá auta jsou na to až chorobně náchylná.
V práci máme třeba KIU a po přejetí snad i železničního přejezdu :lol: = geo v háji.
Edit: narážím vyloženě na geo,
scoupe
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Blahutovice

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#8 Příspěvek od scoupe »

Děkuji všem za info a ty ramínka a excentry můžu vzít i nějakou náhradu např, swag,meyele,febi nebo raději vše z Cartecu?
Uživatelský avatar
DonyR1
Registrovaný
Příspěvky: 250
Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Bydliště: Pardubice

Re: Zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní náprava

#9 Příspěvek od DonyR1 »

No Bmw zas tak na zarezání exentrů netrpí.... ze 100 geošek co dělám jich tak 85% jde vpoho až na přední debilní proříznutý čepy to nejde skoro žádnej, ale trochu se ohřeje a vpoho. Za to debilní Alfa romeo 159 nebo Ford tam 98% exentrů povolit nejde šroub zarezne do silentbloku a konec... a navíc se ty unibaly nedaj koupit takže dáváš celou těhlici.... :roll: :roll: :roll:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr

#10 Příspěvek od JaraX »

já v BMW nevidím problém, alespon u e65 se nám většinu excentru podaří rozhýbat, na to jak je to staré auto uspěch, na geošce taky nenadávaj, nadávaj spíš na škodovky, prý tříleté už nejdou povolit :D
samozřejmě sem tam přijede i E65 která nejde povolit ani rozhýbat, tak se to prostě uřeže a dá se druhé rameno.
dáváme pouze LMI,(Lemforder), TRW nebo origo.
šrouby pouze origo s tím že než je tam dáme tak je vymáčíme pořádně v superadhézní vazelíně, to podstatně zvyšuje možnost to ještě rozhýbat. při výrobě se tam ty šrouby dávaj skoro nasucho a pak se není čemu divit že to nejde povolit.

pokud je podvozek v pořádku tak se nestává že by se nějakým přejzdem rozhodila geoška. to spíš tak skokem 5m vysoko.

jak píše Snejk, problém že ty gumy sou vyměklý, žraní gum u aut kde není žádná vule nepozorujeme, ale stejně výměna všech silentbloků a ramen z toho udělá jiné auto.
scoupe
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Blahutovice

Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr

#11 Příspěvek od scoupe »

O víkendu jsem zkoušel rozhibat. Ani .... to bych dřív utrhl ten silenblok. Tak jsem objednal druhe a zitra vyříznu. Pristup je k tomu fajn :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mám na E60 (=7er náprava) na ZL excentru strženou hlavu od snahy ho povolit, tj. (myslim) 17ka klíč se protáčí, závit ještě v poho. Je nějakej tool jak to chytit .. namlátit tam menší ořech? Hasákem to moc nejde chytit. Jinak 245 pneu sjíždí krásně rovnoměrně.
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr

#13 Příspěvek od ettore »

a kdo mi v praze a okolí udělá na e65 geometrii nejlépe?
bulda1
Registrovaný
Příspěvky: 238
Registrován: úte 16.09.2014 00:00

Re: e65-zatuhlé/zarezavělé excent. šrouby odklonu zadní nápr

#14 Příspěvek od bulda1 »

Mám těm samej problém, zadní kola vnitřky a přední zase vnější hrany. Nemá někdo foto co vyměnit na zadní nápravě a jak je to finančně a časově náročné? Díky.
Odpovědět