Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Který motor vybrat?
Který motor vybrat?
Zdravím.. Chcu se zeptat, jaký byste mi doporučili motor do 5tkového bavora 2003-2007.. Co se týče hlavně spolehlivosti motoru, abych nemusel každou chvíli cpat do oprav.. Rád bych jezdil s klidnou hlavou,, co byste doporučili ?.)))
Re: Který motor vybrat?
Já bych navrhoval 530i (N52B30) nebo 535i (N54B30).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
Ahoj,
jezdím e61 530iA N52B30 a jsem spokojený, ale ještě nemohu příliš hodnotit. Jezdím ho rok a cca 35tis km a zatím bez problému. Výkon a reakce toho motoru jsou hodně návykové, jen ta spotřeba není z nejnižších
Je třeba si dát ale pozor na častější výměnu oleje, trpí na karbon.
Předtím jsem jezdil e39 525i s M54B25. Podle xx lidí je spolehlivější tato řada. Měl jsem ho 5 let a za tu dobu jsem řešil na motoru: svíčky, filtry, oleje, komplet přetěsnění, 1x zapalovací cívka, výměna chladiče + trubek, expanska, termostat, olejový separátor. Takže víceméně spotřebák.
Takže bych šel asi do M54B30 nebo N52B30 - N52B30 je i spolehlivější než N52B25.
jezdím e61 530iA N52B30 a jsem spokojený, ale ještě nemohu příliš hodnotit. Jezdím ho rok a cca 35tis km a zatím bez problému. Výkon a reakce toho motoru jsou hodně návykové, jen ta spotřeba není z nejnižších

Předtím jsem jezdil e39 525i s M54B25. Podle xx lidí je spolehlivější tato řada. Měl jsem ho 5 let a za tu dobu jsem řešil na motoru: svíčky, filtry, oleje, komplet přetěsnění, 1x zapalovací cívka, výměna chladiče + trubek, expanska, termostat, olejový separátor. Takže víceméně spotřebák.
Takže bych šel asi do M54B30 nebo N52B30 - N52B30 je i spolehlivější než N52B25.

Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
n52b30 je volba z rozumu
na karbon trpí jen proto že se tam leje špatnej olej a málo často se mění. pokud se tam leje 5W40 a mění po 15000km tak není problém.
pozor at nekoupíš přímovstřikový N53, tam už je hodně problémů, je to taková poloviční nafta.
a nebo rovnou N62b44, n62b48, E60 je hodně poruchovy BMW takže už tam investice do motoru zaniknou
na karbon trpí jen proto že se tam leje špatnej olej a málo často se mění. pokud se tam leje 5W40 a mění po 15000km tak není problém.
pozor at nekoupíš přímovstřikový N53, tam už je hodně problémů, je to taková poloviční nafta.
a nebo rovnou N62b44, n62b48, E60 je hodně poruchovy BMW takže už tam investice do motoru zaniknou
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Který motor vybrat?
Dovolím si (opět) s JaraXem nesouhlasit.... už sem to tu psal víckrát: neb mám doma v garáži jak N52, tak i N53, mohu si dovolit je srovnat a porovnat: Pokud se jedná o auto JEN pro zábavu, tak jednoznačně N52, pokud se ale jedná o daily (s větším nájezdem), tak má volba by (opět a znovu) byla N53 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
až se ti ta N53 začně srát tak budeš mluvit jinak
pokud vím tak ty auta jsi měl obě zánovní a tam je uplně jiná situace, v E60 si těžko vybereš něco zánovního, obě budou spíš vylítané popelnice, možna i stočené a tam je N53 hodně velký riziko (ale furt menší jak nafta)

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Který motor vybrat?
Jo, to co píšeš, je určitě nutno brát v potaz, moje zkušenosti se opradu týkají nového N53 (koupeno tady v CZ nové, i když neska už je tachu 220+ tis km) a jen mírně olítaného N52 (když sem pro m4Zlika byl v Říši, měl na tachu "poctivých" 35tis km, dnes má skoro 60tis). Máš asi i pravdu v tom, že N53 je konstrukčně určitě "složitější" než N52, takže u "stočenky" s reálnými 300+tis km bude pravděpodobnost vážnější poruchy u N52 menší...
Re: Který motor vybrat?
A o jaké spotřebě se bavíme u toho benzínového n52b30 ??.)
-
El_Fuego
- Člen Klubu
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Re: Který motor vybrat?
Záleží kde a jakým stylem jezdíš. Já mám N52B30 ve své 6er v kombinaci s automatem. To spotřeba je hodně variabilní a pohybuje se od 7,0l/100km kdy jedeš piánko po okreskách kolem 90 - 100 bez nějakého prudkého zrychlování, přes 8,5 - 9 l po dálnici v mezích zákona, až do 13 -15 l/ 100 km, které mám teď aktuálně v zimě po praze (jezdím krátké trasy (do 10 km) přes střed města. Opravdu hodně záleží kde a jak budeš jezdit. No a když budeš lítat po dálnici 200 + tak si to těch 15 vezme taky 

Re: Který motor vybrat?
Souhlasím s El_Fuego. Je to o jízdním stylu. Obecně si myslím, že tyhle oba zážehové šestiválce jsou super motory. Lze s nimi jezdit s rozumnou spotřebou, pokud není potřeba nebo touha využívat potenciál motoru. A pokud ta touha přijde, táhnou jak blázen. Já mám v autě N54B30 a je to raketa! Dlouhodobá kombinovaná 9,3l. Jinak není problém jet za 8l v extrému klidně i za 7l.
-
El_Fuego
- Člen Klubu
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Re: Který motor vybrat?
Ještě jsem zapomněl dodat, že průměr mám aktuálně za posledních 8 měsíců 10,8l / 100km za 13 tkm, z toho počítám že je cca 75 % naježděno po praze. Ten přímovstřik žere o trochu míň, než N52, ale zase to má na volnoběh zvuk dýzlu




Re: Který motor vybrat?
Dobrá dobrá.. A bude lepší nechat si to dovézt z německa? Nebo radši vybírat u nás ? Jaké to má pro a proti?? Jsem v tomhle docela lajk
Re: Který motor vybrat?
Za mě jednoznačně z Německa (lepší výběr, lepší auta, celkově neporovnatelně větší trh než ČR). Výhody a nevýhody se tu probírají každou chvíli... pohledej na fóru. Navíc několik místních členů auta na objednávku přímo vozí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
Záleží na užívání auta a jestli automat nebo manuál. Já s automatem hodně velký klobouk na rovinaté okresce +- 7,5 l. Jinak vetšinou nádrž vyjedu v kombinaci město(Praha)/okresky (100-120 km/h)/dálnice (140-160 km/h) kolem průměru 10,5 - 12,5l podle podílu města. Dlouhodobě mám 11,6l.Tomas01 píše:A o jaké spotřebě se bavíme u toho benzínového n52b30 ??.)
Abys měl srovnání, tak s ex e39 525i (M54B25) manuál, jsem měl dlouhodobou 9,4l.
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Který motor vybrat?
N52B30 v (poměrně lehké) Z4 e89 (6MT, zkrácený diff, autí jen radost) = spotřeba 13 až 17 na sto (ale vůbec mi to nevadí
)
EDIT: samozřejmě jen Verva100 nebo MaxxMotion100 (s etbe, přece do teho nepoliju babišovo kytinky)

EDIT: samozřejmě jen Verva100 nebo MaxxMotion100 (s etbe, přece do teho nepoliju babišovo kytinky)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
Já tankuji "lepší 95 " a jednou za čas (cca 2x do roka) jezdím měsíc (cca 4 nádrže) na Vervu100 nebo obdobný 100oktan. Před vánoci jsem pořídil aditivum do benzínu VIF a zkouším kombinaci 95 + aditiv, nicméně težko říct jakej to má efekt.
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Re: Který motor vybrat?
Lejt 100oktan benzin do motoru který jsou delany na BA95 je akorát tahani penez z kapes ridicu.
Ty kecy o Babisovi, to je typicka hospodska slovesnost
Ja teda jezdim dlouhodobe v naftách, i když by se k mymu stylu jizdy vic hodil benzin... Ale nikdy sem nepoznal drazsi palivo. Mozna jsem párkrát poznal horsi/linejsi chod motoru na naftu z benzinky ONO, ale to moje auto jezdi od zacatku prevazne na ceskou naftu, aditiva tam asi nikdo nepridaval (ja sem to udelal ted první zimu) a ten motor jde porad stejne. Tankuju klasickou naftu TOP Q od Benziny na Nonstop24 bezobslužný benzince v Hradci Kralove.
Ty kecy o Babisovi, to je typicka hospodska slovesnost

Ja teda jezdim dlouhodobe v naftách, i když by se k mymu stylu jizdy vic hodil benzin... Ale nikdy sem nepoznal drazsi palivo. Mozna jsem párkrát poznal horsi/linejsi chod motoru na naftu z benzinky ONO, ale to moje auto jezdi od zacatku prevazne na ceskou naftu, aditiva tam asi nikdo nepridaval (ja sem to udelal ted první zimu) a ten motor jde porad stejne. Tankuju klasickou naftu TOP Q od Benziny na Nonstop24 bezobslužný benzince v Hradci Kralove.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
biosračky sou v každém benzínu i naftě, takže tankováním 100 oct benzínu nic nevyřešíte.
Re: Který motor vybrat?
nie sú lepšie benzíny bez babiš-prídavkov? príp. EuroOil?