Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
	Který motor vybrat?
Který motor vybrat?
Zdravím.. Chcu se zeptat, jaký byste mi doporučili motor do 5tkového bavora 2003-2007.. Co se týče hlavně spolehlivosti motoru, abych nemusel každou chvíli cpat do oprav.. Rád bych jezdil s klidnou hlavou,, co byste doporučili ?.)))
			
			
									
						
										
						Re: Který motor vybrat?
Já bych navrhoval 530i (N52B30) nebo 535i (N54B30).
			
			
									
						
										
						- 
				Lucas87
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
Ahoj,
jezdím e61 530iA N52B30 a jsem spokojený, ale ještě nemohu příliš hodnotit. Jezdím ho rok a cca 35tis km a zatím bez problému. Výkon a reakce toho motoru jsou hodně návykové, jen ta spotřeba není z nejnižších Je třeba si dát ale pozor na častější výměnu oleje, trpí na karbon.
 Je třeba si dát ale pozor na častější výměnu oleje, trpí na karbon.
Předtím jsem jezdil e39 525i s M54B25. Podle xx lidí je spolehlivější tato řada. Měl jsem ho 5 let a za tu dobu jsem řešil na motoru: svíčky, filtry, oleje, komplet přetěsnění, 1x zapalovací cívka, výměna chladiče + trubek, expanska, termostat, olejový separátor. Takže víceméně spotřebák.
Takže bych šel asi do M54B30 nebo N52B30 - N52B30 je i spolehlivější než N52B25.
			
			
									
						
							jezdím e61 530iA N52B30 a jsem spokojený, ale ještě nemohu příliš hodnotit. Jezdím ho rok a cca 35tis km a zatím bez problému. Výkon a reakce toho motoru jsou hodně návykové, jen ta spotřeba není z nejnižších
 Je třeba si dát ale pozor na častější výměnu oleje, trpí na karbon.
 Je třeba si dát ale pozor na častější výměnu oleje, trpí na karbon.Předtím jsem jezdil e39 525i s M54B25. Podle xx lidí je spolehlivější tato řada. Měl jsem ho 5 let a za tu dobu jsem řešil na motoru: svíčky, filtry, oleje, komplet přetěsnění, 1x zapalovací cívka, výměna chladiče + trubek, expanska, termostat, olejový separátor. Takže víceméně spotřebák.
Takže bych šel asi do M54B30 nebo N52B30 - N52B30 je i spolehlivější než N52B25.

Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
			
						EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
- 
				JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
n52b30 je volba z rozumu
na karbon trpí jen proto že se tam leje špatnej olej a málo často se mění. pokud se tam leje 5W40 a mění po 15000km tak není problém.
pozor at nekoupíš přímovstřikový N53, tam už je hodně problémů, je to taková poloviční nafta.
a nebo rovnou N62b44, n62b48, E60 je hodně poruchovy BMW takže už tam investice do motoru zaniknou
			
			
									
						
										
						na karbon trpí jen proto že se tam leje špatnej olej a málo často se mění. pokud se tam leje 5W40 a mění po 15000km tak není problém.
pozor at nekoupíš přímovstřikový N53, tam už je hodně problémů, je to taková poloviční nafta.
a nebo rovnou N62b44, n62b48, E60 je hodně poruchovy BMW takže už tam investice do motoru zaniknou
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Který motor vybrat?
Dovolím si (opět) s JaraXem nesouhlasit.... už sem to tu psal víckrát: neb mám doma v garáži jak N52, tak i N53, mohu si dovolit je srovnat a porovnat:  Pokud se jedná o auto JEN pro zábavu, tak jednoznačně N52, pokud se ale jedná o daily (s větším nájezdem), tak má volba by (opět a znovu) byla N53  
			
			
									
						
										
						
- 
				JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
až se ti ta N53 začně srát tak budeš mluvit jinak  pokud vím tak ty auta jsi měl obě zánovní a tam je uplně jiná situace, v E60 si těžko vybereš něco zánovního, obě budou spíš vylítané popelnice, možna i stočené a tam je N53 hodně velký riziko (ale furt menší jak nafta)
 pokud vím tak ty auta jsi měl obě zánovní a tam je uplně jiná situace, v E60 si těžko vybereš něco zánovního, obě budou spíš vylítané popelnice, možna i stočené a tam je N53 hodně velký riziko (ale furt menší jak nafta)
			
			
									
						
										
						 pokud vím tak ty auta jsi měl obě zánovní a tam je uplně jiná situace, v E60 si těžko vybereš něco zánovního, obě budou spíš vylítané popelnice, možna i stočené a tam je N53 hodně velký riziko (ale furt menší jak nafta)
 pokud vím tak ty auta jsi měl obě zánovní a tam je uplně jiná situace, v E60 si těžko vybereš něco zánovního, obě budou spíš vylítané popelnice, možna i stočené a tam je N53 hodně velký riziko (ale furt menší jak nafta)- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Který motor vybrat?
Jo, to co píšeš, je určitě nutno brát v potaz, moje zkušenosti se opradu týkají nového N53 (koupeno tady v CZ nové, i když neska už je tachu 220+ tis km) a jen mírně olítaného N52 (když sem pro m4Zlika byl v Říši, měl na tachu "poctivých" 35tis km, dnes má skoro 60tis). Máš asi i pravdu v tom, že N53 je konstrukčně určitě "složitější" než N52, takže u "stočenky" s reálnými 300+tis km bude pravděpodobnost vážnější poruchy u N52 menší...
			
			
									
						
										
						Re: Který motor vybrat?
A o jaké spotřebě se bavíme u toho benzínového n52b30 ??.)
			
			
									
						
										
						- 
				
								El_Fuego   
- Člen Klubu
- Příspěvky: 435
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Re: Který motor vybrat?
Záleží kde a jakým stylem jezdíš. Já mám N52B30 ve své 6er v kombinaci s automatem. To spotřeba je hodně variabilní a pohybuje se od 7,0l/100km kdy jedeš piánko po okreskách kolem 90 - 100 bez nějakého prudkého zrychlování, přes 8,5 - 9 l po dálnici v mezích zákona, až do 13 -15 l/ 100 km, které mám teď aktuálně v zimě po praze (jezdím krátké trasy (do 10 km) přes střed města. Opravdu hodně záleží kde a jak budeš jezdit. No a když budeš lítat po dálnici 200 + tak si to těch 15 vezme taky 
			
			
									
						
										
						
Re: Který motor vybrat?
Souhlasím s El_Fuego. Je to o jízdním stylu. Obecně si myslím, že tyhle oba zážehové šestiválce jsou super motory. Lze s nimi jezdit s rozumnou spotřebou, pokud není potřeba nebo touha využívat potenciál motoru. A pokud ta touha přijde, táhnou jak blázen. Já mám v autě N54B30 a je to raketa! Dlouhodobá kombinovaná 9,3l. Jinak není problém jet za 8l v extrému klidně i za 7l.
			
			
									
						
										
						- 
				
								El_Fuego   
- Člen Klubu
- Příspěvky: 435
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Re: Který motor vybrat?
Ještě jsem zapomněl dodat, že průměr mám aktuálně za posledních 8 měsíců 10,8l / 100km za 13 tkm, z toho počítám že je cca 75 % naježděno po praze. Ten přímovstřik žere o trochu míň, než N52, ale zase to má na volnoběh zvuk dýzlu  
  
 
			
			
									
						
										
						 
  
 
Re: Který motor vybrat?
Dobrá dobrá.. A bude lepší nechat si to dovézt z německa? Nebo radši vybírat u nás ? Jaké to má pro a proti?? Jsem v tomhle docela lajk
			
			
									
						
										
						Re: Který motor vybrat?
Za mě jednoznačně z Německa (lepší výběr, lepší auta, celkově neporovnatelně větší trh než ČR). Výhody a nevýhody se tu probírají každou chvíli... pohledej na fóru. Navíc několik místních členů auta na objednávku přímo vozí.
			
			
									
						
										
						- 
				Lucas87
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
Záleží na užívání auta a jestli automat nebo manuál. Já s automatem hodně velký klobouk na rovinaté okresce +- 7,5 l. Jinak vetšinou nádrž vyjedu v kombinaci město(Praha)/okresky (100-120 km/h)/dálnice (140-160 km/h) kolem průměru 10,5 - 12,5l podle podílu města. Dlouhodobě mám 11,6l.Tomas01 píše:A o jaké spotřebě se bavíme u toho benzínového n52b30 ??.)
Abys měl srovnání, tak s ex e39 525i (M54B25) manuál, jsem měl dlouhodobou 9,4l.
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
			
						EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Který motor vybrat?
N52B30 v (poměrně lehké) Z4 e89 (6MT, zkrácený diff, autí jen radost) = spotřeba 13 až 17 na sto (ale vůbec mi to nevadí   )
 )
EDIT: samozřejmě jen Verva100 nebo MaxxMotion100 (s etbe, přece do teho nepoliju babišovo kytinky)
			
			
									
						
										
						 )
 )EDIT: samozřejmě jen Verva100 nebo MaxxMotion100 (s etbe, přece do teho nepoliju babišovo kytinky)
- 
				Lucas87
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1870
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
Já tankuji "lepší 95 " a jednou za čas (cca 2x do roka) jezdím měsíc (cca 4 nádrže) na Vervu100 nebo obdobný 100oktan. Před vánoci jsem pořídil aditivum do benzínu VIF a zkouším kombinaci 95 + aditiv, nicméně težko říct jakej to má efekt.
			
			
									
						
							Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
			
						EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Re: Který motor vybrat?
Lejt 100oktan benzin do motoru který jsou delany na BA95 je akorát tahani penez z kapes ridicu. 
Ty kecy o Babisovi, to je typicka hospodska slovesnost
Ja teda jezdim dlouhodobe v naftách, i když by se k mymu stylu jizdy vic hodil benzin... Ale nikdy sem nepoznal drazsi palivo. Mozna jsem párkrát poznal horsi/linejsi chod motoru na naftu z benzinky ONO, ale to moje auto jezdi od zacatku prevazne na ceskou naftu, aditiva tam asi nikdo nepridaval (ja sem to udelal ted první zimu) a ten motor jde porad stejne. Tankuju klasickou naftu TOP Q od Benziny na Nonstop24 bezobslužný benzince v Hradci Kralove.
			
			
									
						
										
						Ty kecy o Babisovi, to je typicka hospodska slovesnost

Ja teda jezdim dlouhodobe v naftách, i když by se k mymu stylu jizdy vic hodil benzin... Ale nikdy sem nepoznal drazsi palivo. Mozna jsem párkrát poznal horsi/linejsi chod motoru na naftu z benzinky ONO, ale to moje auto jezdi od zacatku prevazne na ceskou naftu, aditiva tam asi nikdo nepridaval (ja sem to udelal ted první zimu) a ten motor jde porad stejne. Tankuju klasickou naftu TOP Q od Benziny na Nonstop24 bezobslužný benzince v Hradci Kralove.
- 
				JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Který motor vybrat?
biosračky sou v každém benzínu i naftě, takže tankováním 100 oct benzínu nic nevyřešíte.
			
			
									
						
										
						Re: Který motor vybrat?
nie sú lepšie benzíny bez babiš-prídavkov? príp. EuroOil?
			
			
									
						
										
						


