Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Volant e65/e66 pádla řazení

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Volant e65/e66 pádla řazení

#1 Příspěvek od pGb »

Zkoušel jste někdo "tunit" volant na e65/e66? Jde o to, že jsem rád používal řazení pádly pod volantem, ale na e65 jsou ty tlačítka peklo (hlavně ta logika). První co mě napadlo je přepinovat ty tlačítka na levá strana dolů/pravá nahoru .... trocha práce ale kromě prohození elektriky k tlačítkům zádná úprava.

Trochu zajímavější projekt mi přijde koupit tříramínko, odstranit horní tlačítka (vypinovat, odbrousit) a k těm zadní přidělat na levé/pravé zadní nějaká hezká hliníková pádla (malá, aby moc nepřekážela páčkám) a nechat potáhnout. Docela bych se do toho i pustil, ale můj volant je v nádherném stavu a airbag na 3 ramínko je buď drahý nebo v dost ošklivém stavu.

Je nějaký rozdíl ve 3 rámínku u FL a před FL? Když budu shánět na ebay?
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#2 Příspěvek od PetoK »

Naco riesis blbosti ? Sedma je o luxuse, ak chces motokaru kup si ine auto s padlami...
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#3 Příspěvek od pGb »

2PetoK: OT Luxus/neluxus, to prosím neřeš ... to auto se s dd a edc krásně chová i zatáčkách a je to radost, semtam prostě radost z projetí krásné silničky při 4-5t ot. s úžasnou silou pod plynovým pedálem
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#4 Příspěvek od Jaris330D »

Já jsem nedávno jel na Mohelnici a v režimu Sport se to chovalo dobře. Otáčky se držely ve středním rozsahu a přeřazovalo se to, až před omezovačem. Navíc s režimem EDC sport, to nebyl špatný zážitek, ty zatáčky jsem si vyloženě užíval. Na takovou hyenu dobrý.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#5 Příspěvek od JaraX »

Jaris a to my máme longy a 745Li, pGb má 750i a ještě krátkou s vybaveným podvozkem, to je jiný svezení, to auto je rychlejší než kdejaká pětka, tak na druhou stranu proč ne ty pádla, ale muselo by to být fakt decentní.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#6 Příspěvek od pGb »

Tak jsem trochu hledal a na nový rok se do toho asi pustím. Pádla aby to nebyl nějaký bastl tak nejspíš z f01. Zkusím to oměřit, jak to tam zapasovat. Když to půjde dobře, tak by měly po úpravě zapasovat místo těch současných.
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#7 Příspěvek od Matt_CZE »

Napadlo mě, co koupit nějaký starší volant k PC a použít pádla z něj? Některé byly docela propracovaný. Otázka, na kolik by to vyšlo, aby to nebylo dražší než si je nechat udělat :D
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín
Klubové ID: 3927

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#8 Příspěvek od kawaman »

S tim pc volantem mi to prijde jako hrozny bastl :shock:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#9 Příspěvek od JaraX »

pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#10 Příspěvek od pGb »

jj, na německém ebay do 100e vč poštovného .... z pc volantu to dělat nebudu.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2354
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3773

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#11 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Mě by bohatě stačilo to co jsi říkal, změnit funkci tlačítek (škoda že to nejde SW).

Pravé tlačítko (zepředu) řazení nahoru
Levé tlačítko (zepředu) řazení dolů

Ty zadní to je opravdu kravina a nedá se to při svižné jízdě v zatáčkách použít, prostě na ně nedosáhneš když točíš volant v zatáčce.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44
Obrázek
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#12 Příspěvek od pGb »

To by neměl být problém. Stačí sundat airbag a co jsem koukal, tak tam jsou konektory, stáčí prepinovat na konektorech. S dosáhnutím problém nemám, pádla se dávají stejně zezadu. Až půjdu k jaraxoj na olej za 2 měsíce, tak zkusím cvičně shodit bag a kouknout detailněji.

Jinak úplně super by bylo naprogramovat šváb, který by se dal mezi s/m tlačítko a "pádla" a řešil by to, že ťuknu do podřazení a samo si to hodí S a pak M čímž dojde k down o jeden stupeň a pád do M a po uplynutí třeba 30s bez použítí pádla se to vrátí do automatu.
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#13 Příspěvek od Matt_CZE »

To byl jen nápad, mě zas nenapadlo, že se to dá někde koupit :D
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#14 Příspěvek od Jaris330D »

pGb píše:To by neměl být problém. Stačí sundat airbag a co jsem koukal, tak tam jsou konektory, stáčí prepinovat na konektorech. S dosáhnutím problém nemám, pádla se dávají stejně zezadu. Až půjdu k jaraxoj na olej za 2 měsíce, tak zkusím cvičně shodit bag a kouknout detailněji.

Jinak úplně super by bylo naprogramovat šváb, který by se dal mezi s/m tlačítko a "pádla" a řešil by to, že ťuknu do podřazení a samo si to hodí S a pak M čímž dojde k down o jeden stupeň a pád do M a po uplynutí třeba 30s bez použítí pádla se to vrátí do automatu.
To by i smysl dávalo, ale ohledně podřazení o stupeň máš kickdown. No, pravda je, že kolikrát před předjížděním jsem se naučil prošlápnout plyn, ono si to podřadí a v momentě, kdy se uvolní místo na předjetí vystřelím daleko rychleji než kickdownem.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: Volant e65/e66 pádla řazení

#15 Příspěvek od pGb »

Když udělám kickdown, tak mi auto podřadí a vyrazí dopředu, což se ne vždy hodí a když udělám kickdown a povolím tak ano, chvilku drží otáčky, ale pak zase klesne do nízkých - u mě po krátké době, max 5s což v provozu bych byl ráz prostě i delší dobu abych vyrazil prostě hned, proto ten manuální režim atd atd .... :)

dodatek: nehledě nevím jak jsou na tom ostatní, ale projet zatáčku se silou pod pedálem (4-5t ot/s) je přijemný, člověk cítí sílu a není třeba mít pedál na podlaze. Opakem je drtit zatáčky pod plným kickdownem .... ano jde to, je to mnohem rychlejší, ale taky rychlejší skoro až na zabití.
Odpovědět