co se tyče cabria, tak 1.8 je opravdu slabý, kabrio je těžší než třeba coupe, takže 1.8 v tom opravdu nejede. Rozhodně bych šel do šestiválce, za mě je jedno jestli 2.0, 2.5 či 2.8, rozhodně bych řešil stav vozu. Hledal bych i nějak vybavený a hlavně origo stav. Například určitě nesmí chybět klima (ano i když je to cabrio) určitě nechceš třeba někde popojiždět v 30tkach pařácích a aby ti ještě k tomu svítilo na kebulu

Navíc pokud jsi zvyklý na novější auta, tak nějaké věci jako minimálně poloautomatickou střechu (plně funkční automatická je u e36 tak trochu rarita, pořád jsou i plně manuální), dálkový centrál, palubní počítač, vyhřívaný sedačky ( v letních večerech ta kůže se staženou střechou docela studí) atd. Dále bych řešil určitě rok 95 a novější (všechny už měly v základu vystřelovací ochranné oblouky při převracení vozu). Pokud seš z Vysočiny, případně z Brna, jsem schopen pár e36 stebou zhlídnout, prošlo mi jich dost pod rukama).
Jinak vyjádřím se ke kabriim co jsi zde postoval:
1) Auto určitě není r.v. 97, maska je předfl, budíky jsou ze starší verze (nanejvýš rok 95, palubka bez bagu spolujezdce se dávala do roku 94, absence airbagů, digiklima se dávala až ke konci roku 95, interier mi příjde doděláván stylem co na bazoši majitel sehnal (vepředu celokůže, vzadu polokůže) lak hrůza! zastříkané plasty, prach v motoráku, dokážu si představit zbastlený zbytek. No a nakonec zásadní věc ( M42 motor se přestal montovat už v roce 96 a do cabria se vůbec nedával

) za ten TOP stav co píše mám sto chuti tam dojet a vrazit mu pár facek aby se floutek pořádně probral

2) Dle fotek vypadá slušně, M packet, sportsitze s výhřevama, a pak už nic, takže social edition

3) Coupe ( bavíme se o cabriu) dle mě ok, celkem pěkný, vytknul bych snad absenci digiklimy
4) Dovoz z DE, tudíž ještě náklady na přihlášení, výbava dejme tomu ok, jinak je to zbastlený hnus, takže nárazníky, prahy, zrcátka, mračitka, zadní světla vyhodit (další investice za origo díly) dost věci vypovida o majiteli absence koberečků (tzn. ma tuning kraviny prachy byly, na ěežnou údržbu kašlal pes. A nejhorší věc, čeho bych se bal u těchhle tuning paskvilů je dobastlení čehokoliv elektonického, kde si pak už nemusí vědět rady i zkušený elektrikář
5) Toto cabrio jsem viděl osobně, prošel ho ze všech stran, zhlídnul, ( v té době se prodávalo za 99tis) co se tyče stavu tak kosmetický mi přišel hezký (a to jsem puntičkář) nic nechybělo, na první pohled všechno ok. Vytknul bych tjunink výfuk a neorigo koberečky, Kola pěkný, motor jsem nestartoval, ale pořád je to 1.8 v sociální výbavě, takže zase vedle
6)AVUS edition, takže vše origo, hezká barva, hezký interier, na pohled hezký stav, ale ty 3 otočný kolečka topení a manuální hodiny by mě v tom iritovaly

no a samozřejmě motor
Suma sumárum, dle mě, nic kloudného asi tu není, ale co bysme za 100tis chtěli že?

možná jsem trošku mudrlant na tohle, nebo zase fajnšmaker, který si na dost věci u e36 potrpí (sice sám mám E36 v sedanu, naloženou výbavou, ale s dohadrovaným lakem, obouchanou ze všech stran a s chybějícími dvěma válci v automatu

, nadruhou stranu mě to auto nestálo 100k, e36 znám jak svých 10 prstů, doma mám haldů ND a X dalších aut k rozebrání, jsem schopen dost věci na tom udělat a dodělat sám
Co se tyče motorů, tak do cabria v podstatě nedávali nic nespolehlivého. Něco málo k motorům: M43 1.8 je blbůvzdorný motor, do toho akorát leješ olej, měníš filtry, sem tam nějaký těsněničko či termostat, opravy v podstatě za pár stovek, a i kdyby náhodou ten motor ti odešel tak komplet nastrojený seženeš za 3tis kč

M50 to samé co u M43, akorát při koupi časem přetěsníš vanos (otázka v materiálu za cca 1500kč a najít člověka, který umí a bude ochotný ti to udělat k nezaplacení

M52 totéž jako M50, snad jen je náchylnější na přehřátí (hlinikový blok motoru) vanos jakbysmet, oproti M50 má olejový separátor (zase otázka cca 1000kč materiál a pokud jsi trochu zručný, tak si ho zvládneš vyměnit doma sám. Dále co se tyče šestiválců tak musí mit v 1A stavu chlazení, tj visca, pumpa, temorsta, chladič, atd, přehřivání jim moc nedělaji dobře (M50 něco snese, u M52 je menší pravděpodobnost, že ti to odpustí. Další věc sem tam odejde, nějaký čidlo, váha vzduchu, lambda, pořád jsou to položky za pár korun.
Za mě v ČR pěknou e36tku už neseženeš, je to staré auto, které prošlo x rukama a nikdo neví jejich historii, vždy to bude o nějakém kompromisu

Jediné, co je momentálně na prodej u nás v čr a tak nějak by se mi zamlouvalo je toto:
https://auto.bazos.cz/inzerat/62483850/ ... lusive.php ale to už jsme se dostali na 1,6 násobek požadované ceny. Určitě bych nezavrhoval možnost dovozu ze zahraničí (na klubu je spousta lidí co jsou schopní dovézt něco plus mínus slušného

)
Trošku jsem se rozepsal, ale snad ti to vytvoří trošku přehled
