Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e90 330i - velky servis po koupi

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#1 Příspěvek od MMira »

Po x letech jsem se vratil k "normalnimu" BMW a rozsiril sbirku veteranu. Koupil jsem 330i e90, ale protoze ma radu much, musim mu udelat velky servis.

Shanim nasledujici dily, privitam doporuceni kde koupit.

1. komplet brzdy - doporucte prosim kvalitni kombinaci kotouc/deska. Nejde mi o cenu ani vydrz, ale o to mit dobre brzdy. OEM BMW me nikdy moc neoslovovaly.

2. adaptivni xenon pravy

3. prave vnejsi zrcatko - sklopne, zatmavitelne
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#2 Příspěvek od xhans »

MMira obavam se, ze budes muset specifikovat na jaký styl jizdy a zpusob pouzivani vozu ty brzdy chces...A jestli do originálních třmenů apod...

"DOBRE" brzdy na závodní okruh či k sportovnímu užití totiž rozhodně neposlouží DOBŘE v normálním poklidném provozu. A že neřešíš výdrž to mě zaujalo, je ti vážně jedno ,jestli budeš měnit kotouče jako gumičky do stěračů?
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#3 Příspěvek od MMira »

moc toho nenajezdim a jeste k tomu stridam vice aut, s timto tak 5-10t rocne, tak je mi v podstate jedno, jak dlouho brzdy vydrzi.

tohle auto bude jen na bezne silnice, ovsem jezdeno aktivni stylem. jen pro ilustraci - OEM brzdy jsem sveho casu na byvale e91 odpalil za jeden sjezd z Glockneru, proto bych radeji neco s vyssi vydrzi.

mmch, na okruhy a "vozeni se" mam jinou BMW kasicku
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#4 Příspěvek od xhans »

nevím ti nevím, 330i je o pár kilo těžší než 130i, ale že by OEM verze šla úplně lehko utahat...
Když ti komplet OEM varianta nevoní, zkusil bych orig kotouč s DS 2500 (ekvivalent např Hawk..)
Když pořád bude brzda slabota, budeš muset hlouběji do kapsy - Brembo třmeny z bmw 335i + kvalitní aftermarket kotouč a desky. Nebo pak už závodní brake kit od Stoptechu :D

Ale vlastně by mě docela zajímal názor někoho, kdo mámožnost srovnání BMW Performance kitu na 330i a brzd z 335i
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Záleží jaké máš požadavky na ty brzdy ...
Dá se jít cestou lepšího materiálu , potom eventuálně větší ze silnějšího modelu a potom je vícepístková varianta :) pokaždé ale budou potřeba lepší desky... obyčejné obložení není na nějaké nakládačky stavěno :)
Spíše je to i o tom, co od toho čekáš ... splnit se dá cokoliv, jen ta investice je občas v polovině hodnoty auta :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3903
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

Zdarec, už sem Ti odpovídal jinde, ale tady tu svou třípismennou odpověď (OEM) krapet rozvedu...

Mně se na moje (taky aktivní, šak víš - ref společná cesta z HK do OLM) osvědčily přední OEM brzdy z 335i (hladké kotouče 348/30), které brzdí výrazně líp (díky velikosti) než původní 330/24. A fčl sa to prakticky nedá utavit, mno možná na GG bych to utavil, to jo....

(znamená to ale i nové třmeny, poměrně těžké, litinové, čili přední náprava dost zleniví...)

Anebo alternativně bych i zvážil slotted M-performance (buď 340 nebo 375mm) s Alu třmenama (ty menší sem dal na m4Zlika) a je to rozdíl třídy proti původním OEM. Ale taky i cenově....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3903
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

Dodatek: ty brzdy z 335i sice snesou i OEM 17" ráfky, ale mezi brzdičem a vnitřkem ráfku tam zůstanou cca 2 mm.... což je zimu naprd, takže proto říkám že to chce 18" kola... a nějak si nezpomínám, jaká kola na té Tvé nové hračce -pj- měl...
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#8 Příspěvek od MMira »

jde mi jen ciste o material, tedy kotouce, desky - na brzdy jako takove sahat neminim.

kotouce nakonec asi postaci standardni (ATE ?), pujde tedy o desky.

xhans: hawky maji dost upiskanou povest, ne


ohledne koupe svetla/zrcatka zadny tip?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3903
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

aha, jestli chceš jenom jiné kotouče a desky, tak to Ti neporadím, teda valstně jo - ať už vybereš cokoli, je velmi, velmi vysoká pravděpodobnost, že budeš zklamán... moje zkušenost.... už bych prostě na auto (speciálně na předek) nic jiného než OEM materiál nedal.

ref xenon- myslím si, že stejně skončíš v autorizáku, dyž sem měl brambora ani ne rok, někdo mi do něj na bezince nacouvala ujel a musel sem měnit pravý natáčecí xenon, protože urvané závěsy (plast) = myslím, že to byla třicítka

prcátko se obávám, že bude na tom podobně...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#10 Příspěvek od xyron »

M-Performance ci M-Sport (ten samý produkt, jen jiné názvy pro různé typy Fkových řad) .. jsou 340mm nebo 370 mm (375 je chybné) .. každopádně tato cesta je asi nejlepší varianta.. k tomu origo M-Perf/Sport brzdiče 4 pístek (plug and play na E9x verze) a Perf desky (vse je origo BMW) a hotovo
..

desky (sada) vyjde na 3500 czk
kotouce (sada) vyjde na cca 12000 czk
brzdice (sada) vyjde cca na 30000 czk (ty se daj ale bez problemu koupit sada za 10k) i tady na klubu to bylo inzerovano

Popisuju teda variantu pro 340mm (cena v BMW po sleve) ... 370mm stoji vic (komplet vse cca 50k po sleve) a musí pak byt kola 19 a víc.. 18ky uz to nepoberou..

340mm varianta se vejde i do 18tech..

pavproch píše:Zdarec, už sem Ti odpovídal jinde, ale tady tu svou třípismennou odpověď (OEM) krapet rozvedu...

Mně se na moje (taky aktivní, šak víš - ref společná cesta z HK do OLM) osvědčily přední OEM brzdy z 335i (hladké kotouče 348/30), které brzdí výrazně líp (díky velikosti) než původní 330/24. A fčl sa to prakticky nedá utavit, mno možná na GG bych to utavil, to jo....

(znamená to ale i nové třmeny, poměrně těžké, litinové, čili přední náprava dost zleniví...)

Anebo alternativně bych i zvážil slotted M-performance (buď 340 nebo 375mm) s Alu třmenama (ty menší sem dal na m4Zlika) a je to rozdíl třídy proti původním OEM. Ale taky i cenově....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3903
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

ref mylných 375mm - sorry, psal sem z hlavy, navíc jak píšu, praktickou zkušenost mám pouze s těma 340mm - v autorizáku po VIP slevě mě komplet sada (2x brzdiče, 2x kotouče, desky, klipy, senzor) přišla na 46 bez DPH
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#12 Příspěvek od xyron »

Kámoše vyšla sada 370mm komplet na 50 včetně DPH :wink: ... máme očividně lepší vztahy v BMW ... 340mm sada by vyšla mín...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

MMira píše:... hawky maji dost upiskanou povest, ne ...
Jak která řada. Moje zkušenosti na M3 E36:
PerformancePlus (ekvivalent DS3000) pískají vlažné, ohřáté na provozní teplotu nebo úplně studené jsou tiché.
Street (znatelně odolnější než než OEM nebo ATE) jsou naprosto tiché.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3903
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

@xyron ref větší slevy: halt praha, no... :twisted:
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#15 Příspěvek od MMira »

BBK na 330i urcite davat nebudu, na tyto investice mam jinou kasicku.

zkusim sehnat hawky hps 5.0 nebo ty DS2000.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na Hawk si dej poptávku u člena MattyX.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#17 Příspěvek od xhans »

MMira:
Promiň nám ty pobídky k upgradu, psal jsi v dotazu, že na ceně nezálěží :)

jinak ty Hawky trošku pískaj hlavně v zimě, v létě bez problémů.
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#18 Příspěvek od MMira »

v poradku :)

co se BBK tyce, ja uplne nejsem presvedcen, ze jsou potreba jinde, nez na okruzich a lidi to kupuji hlavne kvuli vzhledu.

ma zkusenost s e46 M3 ukazuje, ze staci nahradit seriove 325 mm disky vetsimi z CSL a na ne naroubovat lepsi desky (napr Endless MA45B) a pokud clovek nejezdi na okruzich, brzdy funguji dobre a jsou k neutahani.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#19 Příspěvek od xhans »

Jen nesouhlasim s tim, že by kotouč ATE měl být kvalitnější než orig. bmw a tudíž ti nepřinese to kýžené zlepšení a radost.

Ten brzdovej kit z 335 se dá sehnat v Německu někdy za slušnej peníz...
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#20 Příspěvek od MMira »

na discich podle me az tolik nezalezi, na druhou stranu ale netvrdim, ze ATE je lepsi nez OEM. dokonce mam pocit, ze ATE dodava BMW, ne.

ale uz jsem poptal i DBA disky.
Odpovědět