Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna spojkové sady a setrvačníku E90 330i N52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#1 Příspěvek od Honzaak »

Zdravím všechny,

... a rád bych Vás touto cestou poprosil, zda někdo z vás má návod ( postup ) výměny výše zmíněného včetně odpojení řazení, utahovacích momentů apod.
Za všechny rady k věci budu samozřejmě vděčný.

Díky Honza.
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#2 Příspěvek od Honzaak »

Nikdo?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#3 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Servisní návod (bez utahovacích momentů) máš tu
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
alfonzo
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00
Bydliště: Beroun

#4 Příspěvek od alfonzo »

Čau, kolik máš najeto?
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#5 Příspěvek od Honzaak »

... cca 110 tis.
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#6 Příspěvek od Honzaak »

vita11 - děkuji za ochotu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není to nic složitého, pokud máš auto na zvedáku a koukáš zezdola, bude ti jasné co dříve a co později: výfuk, tepelné kryty, předek kardanu se středovým ložiskem, spojkové prasátko, odpojit kabel zpátečky, startér, lehce svěsit, odpojit řazení, vyjmout převodovku.
Zpět v obráceném pořadí.
Utahovací momenty jsem měřákem neřešil, dotáhl jsem v rozmezí "s citem" - "na krev" :-D Pokud v ruce poznáš mez kluzu, bude to utažené přesně.
Zatím to nikdy neupadlo a statisíce km najelo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#8 Příspěvek od BudVlad »

Utahovací momenty:
Přítlačný talíř k setrvačníku 15 Nm + 90°
Převodovka k bloku
M10 x 30 mm 20 Nm + 90°
M10 x 85 mm 20 Nm + 180°
M12 25 Nm + 130°
Použij nové šrouby. Blok motoru je z magnézia proto šrouby musí být z hliníku.
Obrázek
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#9 Příspěvek od Honzaak »

Pánové Francis a BudVlad děkuji Vám za příspěvky a rady.
Vše potřebné objednáno.
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811

#10 Příspěvek od kubajz79 »

to mne docela překvapilo,že ve 110000km je spojka v háji.jak se projevuje?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#11 Příspěvek od vita11 Moderátor »

viděl jsem spojku v hajzlu na autě s 15tis km ... je to hlavně o používání
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Přesně jak píše Víťa ;) Když je člověk debil, trpí celý auto ... bohužel u ojetiny nikdo neví jak s tím kdo jezdil před ním :) Ale občas když se s někým vezu a vidím jak používá spojku, tak škoda že ty auta nemají nožičky - ty by nakopaly tolik prdelí :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Klubové ID: 2901

#13 Příspěvek od Honzaak »

..." cvaká " dvouhmota. Zhoršené řazení.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3908
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

já u 3er (N53) měnil kombo po 155 tis km (spolu s tím i uložení převodovky a motoru, ložiska kardanu, obě hardy spojky atd....) a .... udělalo to z ojetiny nové auto.... :D
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#15 Příspěvek od xhans »

MattyX píše:Přesně jak píše Víťa ;) Když je člověk debil, trpí celý auto ... bohužel u ojetiny nikdo neví jak s tím kdo jezdil před ním :) Ale občas když se s někým vezu a vidím jak používá spojku, tak škoda že ty auta nemají nožičky - ty by nakopaly tolik prdelí :)
Jaky zlozvyky ti prijdou zcela nejhorsi? :) nejen z rad zen, uz jsem videl taktez vselijake peklo. Nebo mozna jinak dotaz. Co chlapi myslite , ze dava spojce resp prevodovce nejvetsi nasup?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No vyberu...

Lidi neustále stojí na spojce. Dojede na křižovatku a co kdyby náhodou ta zelená hnedka blikla :) Trpí axiál na motoru, přítlačák, ložisko...
level high five je, když stojí do kopce a nechá spojku lehce klouzat, tak aby auto nepopojelo do zadu, ale ani do předu (postup zkurvení celé spojky je značně urychlen...)

Lidi neumí řadit... takový prdy od toho jak lidi pouští spojku... stačí jet s nešikovným kolegou zácpu na magistrále u muzea a na nuseláku už bych blil (dostává rázy setrvačník a potažmo převodovka)

Druhý kolega jede a neustále spojku vyšlapuje i na rovině jen tak :) prostě ťukne si do brzdy a přitom vyšlápne spojku a tento proces se za 1km může opakovat i 10x ... taky velice pohodlné :)




Na druhou stranu, ještě že takový lidi jsou, co by pak v autoservisech žrali :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#17 Příspěvek od xhans »

Vyslapla spojka na semaforech, potazmo pred krizovatkou ci v prubehu celeho odbocovani je podle me hodne castej nesvar, v autoskolach na to kaslou a kdyz se to clovek blbe nauci, je to narocny odnaucit. Stejne jako drzeni volantu apod, tim ale aspon netrpi auto. Co rikate na razeni ob stupen? 3~5 ci 4~6, da se rict ze se tim setri prevodovka?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí! :lol:

Nebo třeba ještě příklad jak dobře mrvit spojku a setrvák s kardanem i převodovku když máš obsedantní touchu to na každé křižovatce, plácku nebo zatáčce kopat z vytočených kvaltů přes spojku do všelijakých driftů.
Jj za ty powerslidy se pak platí nejen pneumatikama. :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Totic píše:Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí. :lol:
Tak to si necháme rádi vysvětlit jak strašně trpí synchrony při řazení 3 - 5 a 4 - 6 :) Jistě víš jak to funguje, tak nám to vysvětlíš :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 3397

#20 Příspěvek od xhans »

Totic píše:Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí! :lol:
To ja s tebou v globalu souhlasim, vytocena rychlost do 7400 a rychle nadrazeni o 2st jiste danemu synchronu ublizuje, nicmene kdyz pri pianco razeni das cas otackam spadnout, trochu to razeni prodlouzis a rychlost tam volne zapadne tak jiste zadnymu synchronu prilis neskodis a teoreticky absolutnr setris synchron,ktery preskocis. Vychazim z teorie, temer nepraktikuju :)

Jediny absolutni setreni spojky, prevodovky a setrvaku je, kdyz rano auto obejdes a jdes do prace pesky :))
Odpovědět