Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna spojkové sady a setrvačníku E90 330i N52
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Není to nic složitého, pokud máš auto na zvedáku a koukáš zezdola, bude ti jasné co dříve a co později: výfuk, tepelné kryty, předek kardanu se středovým ložiskem, spojkové prasátko, odpojit kabel zpátečky, startér, lehce svěsit, odpojit řazení, vyjmout převodovku.
Zpět v obráceném pořadí.
Utahovací momenty jsem měřákem neřešil, dotáhl jsem v rozmezí "s citem" - "na krev"
Pokud v ruce poznáš mez kluzu, bude to utažené přesně.
Zatím to nikdy neupadlo a statisíce km najelo.
Zpět v obráceném pořadí.
Utahovací momenty jsem měřákem neřešil, dotáhl jsem v rozmezí "s citem" - "na krev"

Zatím to nikdy neupadlo a statisíce km najelo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Přesně jak píše Víťa
Když je člověk debil, trpí celý auto ... bohužel u ojetiny nikdo neví jak s tím kdo jezdil před ním
Ale občas když se s někým vezu a vidím jak používá spojku, tak škoda že ty auta nemají nožičky - ty by nakopaly tolik prdelí 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jaky zlozvyky ti prijdou zcela nejhorsi?MattyX píše:Přesně jak píše VíťaKdyž je člověk debil, trpí celý auto ... bohužel u ojetiny nikdo neví jak s tím kdo jezdil před ním
Ale občas když se s někým vezu a vidím jak používá spojku, tak škoda že ty auta nemají nožičky - ty by nakopaly tolik prdelí

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
No vyberu...
Lidi neustále stojí na spojce. Dojede na křižovatku a co kdyby náhodou ta zelená hnedka blikla
Trpí axiál na motoru, přítlačák, ložisko...
level high five je, když stojí do kopce a nechá spojku lehce klouzat, tak aby auto nepopojelo do zadu, ale ani do předu (postup zkurvení celé spojky je značně urychlen...)
Lidi neumí řadit... takový prdy od toho jak lidi pouští spojku... stačí jet s nešikovným kolegou zácpu na magistrále u muzea a na nuseláku už bych blil (dostává rázy setrvačník a potažmo převodovka)
Druhý kolega jede a neustále spojku vyšlapuje i na rovině jen tak
prostě ťukne si do brzdy a přitom vyšlápne spojku a tento proces se za 1km může opakovat i 10x ... taky velice pohodlné 
Na druhou stranu, ještě že takový lidi jsou, co by pak v autoservisech žrali
Lidi neustále stojí na spojce. Dojede na křižovatku a co kdyby náhodou ta zelená hnedka blikla

level high five je, když stojí do kopce a nechá spojku lehce klouzat, tak aby auto nepopojelo do zadu, ale ani do předu (postup zkurvení celé spojky je značně urychlen...)
Lidi neumí řadit... takový prdy od toho jak lidi pouští spojku... stačí jet s nešikovným kolegou zácpu na magistrále u muzea a na nuseláku už bych blil (dostává rázy setrvačník a potažmo převodovka)
Druhý kolega jede a neustále spojku vyšlapuje i na rovině jen tak


Na druhou stranu, ještě že takový lidi jsou, co by pak v autoservisech žrali

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Vyslapla spojka na semaforech, potazmo pred krizovatkou ci v prubehu celeho odbocovani je podle me hodne castej nesvar, v autoskolach na to kaslou a kdyz se to clovek blbe nauci, je to narocny odnaucit. Stejne jako drzeni volantu apod, tim ale aspon netrpi auto. Co rikate na razeni ob stupen? 3~5 ci 4~6, da se rict ze se tim setri prevodovka?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí! 
Nebo třeba ještě příklad jak dobře mrvit spojku a setrvák s kardanem i převodovku když máš obsedantní touchu to na každé křižovatce, plácku nebo zatáčce kopat z vytočených kvaltů přes spojku do všelijakých driftů.
Jj za ty powerslidy se pak platí nejen pneumatikama.

Nebo třeba ještě příklad jak dobře mrvit spojku a setrvák s kardanem i převodovku když máš obsedantní touchu to na každé křižovatce, plácku nebo zatáčce kopat z vytočených kvaltů přes spojku do všelijakých driftů.
Jj za ty powerslidy se pak platí nejen pneumatikama.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Tak to si necháme rádi vysvětlit jak strašně trpí synchrony při řazení 3 - 5 a 4 - 6Totic píše:Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí.


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
To ja s tebou v globalu souhlasim, vytocena rychlost do 7400 a rychle nadrazeni o 2st jiste danemu synchronu ublizuje, nicmene kdyz pri pianco razeni das cas otackam spadnout, trochu to razeni prodlouzis a rychlost tam volne zapadne tak jiste zadnymu synchronu prilis neskodis a teoreticky absolutnr setris synchron,ktery preskocis. Vychazim z teorie, temer nepraktikujuTotic píše:Tak řazení obstupeň bych naopak řekl, že je pro synchrony velmi nežádoucí!![]()

Jediny absolutni setreni spojky, prevodovky a setrvaku je, kdyz rano auto obejdes a jdes do prace pesky
