Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

chlazeni e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#1 Příspěvek od azapoff »

Ahoj kluci mam e36 1,8l motor m43 s klikou a chtěl bych poradit jak zlepšit chlazení vozu jelikož dost často travim čas v zácpě a nerad trápíme auto chtěl bych znát váš názor na tohle http://www.highperformanceparts.cz/hlin ... 8995.56856 podle parametrů je i vhodný i pro vozidla s klikou i když je menší
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kup si novej chladič pro verzi s klimatizací - je větší a dostačující. Tohle je standardní velikost - je malej i když je to hliníkáč. Funkční visco to uchladí naprosto bez problému ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#3 Příspěvek od azapoff »

Já tam mam chladíč pro kliku a elektrickou Saharu já myslel ze když je dvoj řady ze je výkonnější. A nebo mam přidat vyzko spojku jako pomocníka do kolony
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No tak máš relativně výkonné chlazení a pokud se ti to nějak nehřeje tak není důvod to zlepšovat, než tím nejlepší co z fabriky vyvinuli ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#5 Příspěvek od azapoff »

Prave ze hřeje než sepne Sahara pak se to drží a vým ze to neteče a vše spína jak má chci tomu jen maximálně pomoct aby to nalezlo do červeného, ono když musíš trávit kazej den skoro hodinu v koloně které vypadá jak parkoviště tak to nechci trápit nebo použít neco jiného?
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#6 Příspěvek od azapoff »

Nikdo nic?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak jestli to leze do červenýho v kolonách tak je něco špatně. Nespíná prostě pozdě ta sahara?
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#8 Příspěvek od azapoff »

čidla jsou v motoru tak i v chladiči nová jedine muže bejt vada v motoru sahary
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#9 Příspěvek od Tompo »

A s visco vrtulí je co? Ta tam není???
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#10 Příspěvek od azapoff »

ne tu tam ale mužu dodat. ja to kupoval v německu jen s elektrickou saharou za chladičěm a na šroubeni u pumpy bila kritka
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

E36 musí mít visco spojku...

Dá se to dodělat na čidlo v chladiči, ale bere si teplotu ze "studenýho" rohu chladiče a musí se tam dát čidlo nižší teplotou (Myslím že compact má teplotu sepnutí 88). Pokud necháš to co tam je origo pro klimu (snad 91), tak to spíná pozdě, protože v motoru je už horko ...

E46 co už má chlazení jen elektrickou vrtulí tak má na vodním okruhu více čidel, právě aby se věděla i výstupní teplota z chladiče atd. a umí s tím pracovat jinak.

Viscospojka bere teplotu termoštítkem ze středu chladiče a defacto měří přesněji (tvrdí se že bere výkon, ale nikdo to ještě neměřil :lol: )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#12 Příspěvek od Jamall »

viska chladí daleko lépe, ale veme si něco málo výkon z motoru. Elektro vrtule má dvě relátka. Jedno slouží na nižší točky, druhé na vyšší. Když je e36 s klimou a má visku, tak před chladičem klimi je el. vrtule která v případě přehřátí, pokud je na chladiči ze strany spolujezdce čidlo, spíná a pomáhá visce

Jednoznačně pořiď origo dlouhý chladič a zkontroluj relátka vrtule. Do červené se to v běžném provozu nesmí dostat
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#13 Příspěvek od azapoff »

Tak tady je kamen urazu tak musím sehnet vyzko spojku dlouhej chladič mam. A Kdepak najdu ty relatky el vrtule ??
No já mam el vrtuly za chladicem tzv: Za svetlama to jde za sebou chladič klimatizace ,vodní chladič,el vrtule pak díra a motor(motorek m43)
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#14 Příspěvek od Tompo »

To je nějaká překopávka, E36 má el. vrtuli hned zepředu (za ledvinama). A jestli je napojená standartně, tak spíná opravdu až jako poslední záchrana téměř před uvařením. Tenhle motor prostě musí viskózu, jinak Tě to pořádně potrápí.
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#15 Příspěvek od azapoff »

Je to divný ale podle etk mam el vrtuly taky za chladicem ne před ale kouknete posledních 7 vin kódu eu52539. A prekopavky by to bejt nemněla auto sloužilo jako náhradní/služební vozidlo v BMW
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No nevím na jaký ETK se díváš, ale je tam normálně visco za chladičem a klima vrtule před klima chladičem.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#17 Příspěvek od azapoff »

Ja tam mam sací ventilátor ne tlační http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ing_parts/
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#18 Příspěvek od azapoff »

Jestli chapu správně to co mam v aute je nějaká opičárna a mam mít před chladicema tohlehttp://www.granex.cz/front.tec-doc.product/470447 a za chladiče visko spojku s natrubkem a ta saci vrtule tam nepatří.
Pokut bych tam dal visko spojku mužů tam tu saci vrtuli nechat nebo by bylo lepší koupit i tu tlacnou před chladiče abyto bylo jak má bejt
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#19 Příspěvek od azapoff »

Tak my to nedalo a zozdekloval jsem cumak a ejhle jsou tam na tu el vrtuly i původní šroubky a pak kupujte auto v Německu naše národní nešvary prosakly i uz i tam . Moc dekuju kluci za každou radu co jste my daly snad ten bastl napravím
azapoff
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: praha 4
Klubové ID: 2541

#20 Příspěvek od azapoff »

Tak saharu klimatizace se my podařilo sehnat ale mam jeden dotar ten plastový nátrubek v kterém se točí visko spojka mam z modelu bez klimatizace takze je o 10 cm nižší než potrebuji mužů to tam prozatím dat nebo jezdit bez toho
Odpovědět