Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě e90 v benzínu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
seafox8
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#1 Příspěvek od seafox8 »

Zdravím majitele BMW,

jelikož se chystám pořídit si svoje první bmw (snad už to konečne vyjde :D) chtěl bych se tu s vámi poradit o jeho koupi. No přejdu k věci.

Jak by mělo auto vypadat:

e90
Motor:benzín 320i,325i,330i - čím silnější tím lepší, o spotřebu mi moc nejde, auto bude pro zábavu. U verze 320si jsem slyšel hodně kritiky ohledně drašího servisu, nespolehlivosti a taky, že jsou motory "odlehčené" a praskají u nich bloky? Pokud má někdo více info k Si, pište. :)

Výbava: nějak extra velké nároky nemám, hlavně nechci man. klimu s knoflíky ze šporáku. Líbily by se mi sportovní sedačky, navi a mpacket, ale není to podmínka. Samozřejmě čím více tím lépe.

Cena: tady nastává kámen úrazu :lol: jinak bych nezákládal téma a vzal M3 :lol: ...no realita je max. do 250tis. a chci se zeptat, jestli je reálné sehnat do této cenovky něco rozumného? Nebo mám vzít radši fábku 1.0 MPI se zárukou a škrabkou na led :lol:

Klasická otázka: na co si dám pozor? Něco už sem pročetl, např. že podvozek je poměrně náchylný (ramena), u motoru žádnou zásadní zradu nečekám, el. snad taky v pohodě. Možná dotaz ohledně 4kolky, které bych se taky uplně nebránil. Jestli je xdrive u této verze spolehlivý?

Dále, kde auto vybírat samozřejmě ČR, ale zde není moc velká nabídka takže pak asi Německo. Ještě mě vzhledem k mému bydlišti napadlo Rakousko, nějaké zkušenosti? Jinak pokud je tu někdo z okresu UH, popř. ZL kraj a rozumí dané problematice, pomohl by s výběrem nebo znát šikového mechanika, servis tak neváhejte napsat :)

Dopředu díky za komentáře.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

A co takhle jít do e46 330i v coupé? Bude to pod 200 a ještě ti zbyde :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matiz »

Kde jsi zjistil ze podvozej je nachylny na ramena???
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

320si má smysl jen pro fajnšmekra, který je připraven a schopen jezdit s tím autem OPRAVDU na hraně jeho možností...

mezi námi obyčejnými smrtelníky doporučuju neuvažovat nad ničím jiným než 330i N52 (190kW) nebo N53 (200kW)

N52: větší možnosti tuningu, nepřímovstřik, může brát wolej a žere výrazně víc benzínu než N53

N53: je hlasitější (přímovstřik), omezené možnosti tuningu (tady v CZ nula) nežere wolej, je výrazně úspornější než N52, pocitově je N53 kolem 3000 toček ostřejší než N52 (má větší krouťák)

jelikož mám doma v garáži oba motory, můžu srovnávat
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matiz »

Ono je to vsechno neco za neco, u n53 jsi zase schopny vysypat to cos usetril na benzinu do servisu. Dalsi vec je ze N53 bude drahsi v porizovacce a to klidne o hooodne moc. SI ani omylem.

A ja to napisu uplne natvrdo, myslim si ze za 250k nepujde sehnat krasne a bezproblemove auto v benzinu ani s N52. Schvalne jsem se podival na sauto co se prodava. Prvni pouzitelne auto kdyz bych si odmyslil xdrive bylo u cenovky 460k za 325xi coz rozhodne neni vyhra za ohrkane ecko, i kdyz podle prodavajiciho ohrkane mirne. Kombajn tam je jeden, v sede kuzi nejspis neprodejne, fuj.
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#6 Příspěvek od andree182 »

K tejto teme tu najdes milion diskusii ;-)

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=135797

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &p=1322546

Akurat by som dodal - ak to chces na sportovu jazdu, tak si radsej zarad sportove sedacky do povinnej vybavy...

O 4x4 moc neviem, ale pride mi ze ak nebyvas zrovna v trvale zasnezenej casti Rakuska, je to v kombinacii s benzinom trochu zbytocne (s dieselom sa aspon vyrovna zvysena spotreba). Na lyzovacku sa dostanes aj s RWD...
seafox8
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#7 Příspěvek od seafox8 »

Díky za odpovědi pánové.

To Lucifer: e46 jsem dlouho chtěl, ale teď si zas říkám že bych pořídíl něco novějšího. Coupe bohužel nedám, protože zároveň potřebuju trochu praktičnosti. Takže musím udělat kompromis.

To Matiz: už nevím, někde sem to četl, možná je to blbost. Právě proto se ptám jestli se dá za ty prachy něco sehnat, jak jsem zminoval v tom rozsahu 320i - 330i. S 330i popravdě ani moc nepočítám, že bych za tyto peníze sehnal. Ale zase se mě zdá, že se dá koupit solidně i za míň než 460tis. Třeba tu 320i nebo 325i, ale možná je to jenom moje přání a realita je jinde :D Proto jsem taky píšu, abych měl i jiný pohled než jenom podle inzerátů a známých.

To Pavproch: díky za zkušenosti, idelálně bych to toho šel, ale jak zmiňoval i Matiz asi je to nad moje finanční možnosti :-(. Jediná možnost by byla ještě chvili pošetřit, ale zase se mi už moc nechce čekat, znáte to :D

To Andree182: díky pročtu :), 4x4 jsem napsal jenom proto, že když bych náhodou narazil na nějaký dobrý kus a měl 4x4 jestli se tomu radši vyhnout nebo ne.


Jinak teda SI si škrtám :D a kdyžtak sem hodím pár odkazů co by se mi líbilo za inzeráty a budu rád za nějaké prvotní postřehy :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

Ono urcite nejaka sehnat pujde, ale urcite to nebude vybavena a vymazlena lestenka a jsou veci bez kterych bych ja byl nerad. Tou prvni je vyhrivani prdeli, druhou asi cic, treti kuze a pak uz drobnosti jako je pdc, BT telefon, xenony, panorama potesi ale rozhodne neni nutna, najezd radsi mensi. Kdyz to vsechno sectu, mnohym autum neco bude chybet. Rozhodne ja bych si nikdy neporidil cerneho kombajna se sedivou kuzi a sedivou pristrojovkou, proste to auto je u mne odepsane.

Pokud prekousnes 4 valce, vybavu, kuzi, tak asi urcite najdes. Osobne bych asi volil primy vstrik protoze je uspornejsi.

O x je tu toho taky dost, ja za sebe ne, jsou narocnejsi na udrzbu.
seafox8
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#9 Příspěvek od seafox8 »

to já zase takové nároky na výbavu nemám, ale třeba ten šedivý interiér to bych asi tez nepřekousl :D. S 320i sem nejel takže nejspíš budu muset zkusit abych si zažil jak to jede.

Jinak tady nějaké odkazy co sem našel, kdyžtak mrkněte jak se Vám to na prvni pohled zdá:

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... etail#tabs - trochu přes rozpočet ale teoreticky by se to ještě dalo

http://auto.bazos.cz/inzerat/45752131/B ... 9900km.php - tady teda to vyřazené SI, ale libí se mě sakra :D

http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list

http://www.sbazar.cz/filipmojzisek/deta ... prodam-sve
majkouch
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Praha/Sokolov

#10 Příspěvek od majkouch »

335i !!!
za auto pro zábavu se holt musí připlatit :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

35i má kurwítko, někdy i 2
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#12 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To je na vkusu každého soudruha, jestli si víc zábavy užije s 330i nebo 335i.

Jestli se ti líbí ta 320si (čemuž se nedivim :D ) tak pohledej nějakou 330i v m-paketu a modré barvě ... je to na E90 nejslušivější kombinace.

Takové letmé dojmy z toho co jsi postoval ... nijak hluboce jsem to nezkoumal:
- to poslední nějak nemá formu ... napadeno tuzerem, lak vypadá na některých fotkách matně, hnusná folie na vnitřním dekoru, ošmajdaný volant, hrozné fotky (což silně přispívá k špatnému dojmu) ... jediné pozitivum jsou letní kola, které naživo vypadají luxusně

- to předposlední by mohlo byt pěkné, ale na fotkách je prd vidět, je to ital (nemusí mít vyhřívané sedadla, což je na kůži must; mohly proběhnout machynace s tachometrem...) a zadní světla mě teda taky neuchvátily

- první má docela zvláštní barvu (mě osobně se vůbec nelíbí) a je to začátek 2005, takže docela začátek výroby E90
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#13 Příspěvek od _milan_ »

http://auto.bazos.cz/inzerat/45864204/3 ... mpomat.php od člena matik , vozi relativně slušná auta a za rozumný penize se mi zdá ;)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#14 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

V čr dej velkej pozor na kilometry, u is bohužel umíraly motory...někomu ve 100tkm někomu ve 200tkm. Bohužel díky tomu u mě strácí smysl...má to být sportovní náčiní, podvozek bude určitě jak je u bmw zvykem super,ale tady mi opravdu vychází lépe 330i...jede jak čert a za rozumný náklady. Ta matikova vypadá pěkně a je za hodně pěknou cenu. Otázkou je v čem si do ted jezdil ,protože oproti fabce 1,2 je to auto s výkonem z jiný galaxie :D každopádně si auto než ho koupíš nechej proklepnout :wink:
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#15 Příspěvek od kompre »

Z n53ky 325i sa da co to vysekat uz aj u nas. Znamy mal povodne hodnoty vykonu/krutaku na e92jke s automatom a zadokolkou 200k/220nm, po uprve na brzde 250k a 280nm na jednej mape a na druhej 259koni a 280nm, ale horsi priebeh krutaku.

Ja na e90 s automatom a xdrive-om som mal na brzde nieco malo cez 170k a 199nm (neviem preco, auto je myslim v dobrom stave (relativne nove vstrekovace, cievky, hpfp cerpadlo, sviecky, KNko, pripisujem to skor meraniu a brzde (tiez maha 3000 ale v inom meste), kedze moje tazke auto sa spravalo urcite na viac ako 170k a 200nm :) za to dam ruku do ohna. Po uprave na papieri odmeranych 218k a 248nm (auto konecne ozilo vo vsetkych rezimoch a nad 3500otacok chyta druhy dych, uplne ine auto ako predtym)



brzda maha lps 3000, profituning.sk
seafox8
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#16 Příspěvek od seafox8 »

díky všem za další postřehy a zkušenosti! Kdyby jste měli nějaký zajímavý tip/kontakt piště :)

To Vita11: jj ta modrá je luxusní, ale bohužel na barvě až tak lpět za těchto podmínek nemůžu. Líbí se mi i ta první :D

To Milan: díky za zajímavý tip, taky se mě na první pohled líbí. Kdyžtak Matika zkontaktuju :)

To M3maniac: souhlas, škoda těch SI jsou vzhledově fakt velice pěkné. No dejme tomu, že něčím podobným jak fábia, takže nějaký malý rozdíl očekávám:D

Ještě se zeptám na co se při prohlídce/zkušební jízdě zaměřit v rámci motoru 325i/330i, přečetl jsem super článek centuriona, jak na prohlídku auta,ale nějaké info ohledně kontroly motoru by se hodilo.
Odpovědět