Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Rozumny otacky pro M52B25
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Ve své podstatě ano i ne... v 1000ot motor na horkej olej maže když dobře tak 1- 1,5 baru. Pokud ty mu v těchto otáčkách naložíš, a chceš aby se rozkroutil, tak se mu hlavně vůbec nechce, začnou ti drnčet plasty a postupně se roztáhne, ale nemáš dostatek oleje v mazaných místech. Něco jinýho je, když ho necháš žbrblat z kopce a budeš ho jenom polechtávat - klika se točí na volno v ložiskách, nemá odpor.
V zásadě se asi nedá s určitostí říct, že takto ti to vydrží XY km, a když to nebudeš dělat tak to vydrží o XY víc
ale prostě je to napiču. Spotřebu v zásadě nevylepšíš oproti tomu, když se budeš pohybovat nejhuře v rozpětí 1500-2000ot cca, tak se pak vlastně nabízí otázka, proč vlastně to dělat ?

V zásadě se asi nedá s určitostí říct, že takto ti to vydrží XY km, a když to nebudeš dělat tak to vydrží o XY víc



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Tak modelova situace je rozjezd na svetlech na nakejch 60 a pak dlouhaa rovinka kde ma motor minimalni zatez. Neco jako to plachteni z kopce a tak. 1000/min uz je samozrejme extrem a vetsinou jezdivam kolem tech 2K, ale nekdy mam proste vylozene pohodovou naladu a nechavam ho tocit min, tak jestli to pro nej neni vylozene smrt. O nakejch XY kilometru nebo 0.02L/100km mi vazne nejde 
Samozrejme z tehle otacek se pred zrychlenim podrazuje o stupen-dva...
Diky za odpoved

Samozrejme z tehle otacek se pred zrychlenim podrazuje o stupen-dva...
Diky za odpoved
Já to neřeším a se všemi auty si časem vychytám otáčky pro každý kvalt, kde už motor začne protestovat (jsou slyšet ventily atd) k tomu pak přidám cca 500 otáček nahoru a pod to motor netočím. Pokud to řeknu podle svého auta (1600Kg 2,2l M54), tak na 4 a 5 vpohodě po rovině snese 1500 otáček. Protestuje až kolem 1200 ale tak dolů nelezu, nebo jen na 1-2. Z malých otáček si podřadím, když potřebuju zrychlit a víc to neřeším. S každým autem co mám nebo jsem měl to takhle praktikuju a vpohodě. Prostě jezdi podle citu, motor slyšíš a cítíš.
M52 B28 (e36 328i coupe) a souhlasim s VIGEM. Po rovině je 1500rpm ok, tzn. čtyřka ve městě je v pohodě, pětka má podle mě smysl až tak od 70km/h (po rovině), což - pokud chceme řešit spotřebu - je vidět i na ekonoměru, kdy na čtyřku mám v týhle rychlosti k 6 litrům, na pětku do 5L, při nižší rychlosti už to nemá na pětku podle mě smysl.
Na trojku se motor z 1000-1200 rpm sebere úplně v pohodě, aniž by nějak klepal, duněl, nebo cokoliv jinýho, ale proč to dělat nějak často, když můžu podřadit...
Na trojku se motor z 1000-1200 rpm sebere úplně v pohodě, aniž by nějak klepal, duněl, nebo cokoliv jinýho, ale proč to dělat nějak často, když můžu podřadit...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
To nepochybně, ale většinou nemáš zamčenej měnič ale "klouže" takže mu nedáváš takovej odpor zdalekaHanz píše:Automaty s R6 točí běžně kolem 900-1100 při nízké zátěži, relativní nálož mu povolí už kolem 1300, tak bych se nijak netrápil otázkou, jestli maže 1,0 nebo 1,6 baru.


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3912
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
starší motory (M52) nesvázané připosratýma EURo limitama sa možná v tak nízkých otáčkách netrápí a celkem sa aji z nich sbírají, moje N53 (EURo5) je ale do cca 2300 toček naprostá katastrofa... proto i po městě nejraději za II nebo III, aby se při šlápnutí na pedál něco dělo a to tak že hned... i dyž fčíl s PBX (mapa 2 nebo 3) je to už skousnutelné od nějakých 1900...