Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rozumny otacky pro M52B25

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#1 Příspěvek od tucnak »

Ahoj

Sice pozde, ale prece se zeptam- jaky sou rozumny otacky pro jezdeni s e36 323i?
Jde mi hlavne o "plachteni" po meste na 4ku/5tku- jaky nejnizssi otacky sou bez zateze jeste pro motor prijemny? Je 1000/min kosher?

Diky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ve své podstatě ano i ne... v 1000ot motor na horkej olej maže když dobře tak 1- 1,5 baru. Pokud ty mu v těchto otáčkách naložíš, a chceš aby se rozkroutil, tak se mu hlavně vůbec nechce, začnou ti drnčet plasty a postupně se roztáhne, ale nemáš dostatek oleje v mazaných místech. Něco jinýho je, když ho necháš žbrblat z kopce a budeš ho jenom polechtávat - klika se točí na volno v ložiskách, nemá odpor.

V zásadě se asi nedá s určitostí říct, že takto ti to vydrží XY km, a když to nebudeš dělat tak to vydrží o XY víc :lol: ale prostě je to napiču. Spotřebu v zásadě nevylepšíš oproti tomu, když se budeš pohybovat nejhuře v rozpětí 1500-2000ot cca, tak se pak vlastně nabízí otázka, proč vlastně to dělat ? :D :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#3 Příspěvek od tucnak »

Tak modelova situace je rozjezd na svetlech na nakejch 60 a pak dlouhaa rovinka kde ma motor minimalni zatez. Neco jako to plachteni z kopce a tak. 1000/min uz je samozrejme extrem a vetsinou jezdivam kolem tech 2K, ale nekdy mam proste vylozene pohodovou naladu a nechavam ho tocit min, tak jestli to pro nej neni vylozene smrt. O nakejch XY kilometru nebo 0.02L/100km mi vazne nejde :)

Samozrejme z tehle otacek se pred zrychlenim podrazuje o stupen-dva...

Diky za odpoved
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#4 Příspěvek od Vigo »

Já to neřeším a se všemi auty si časem vychytám otáčky pro každý kvalt, kde už motor začne protestovat (jsou slyšet ventily atd) k tomu pak přidám cca 500 otáček nahoru a pod to motor netočím. Pokud to řeknu podle svého auta (1600Kg 2,2l M54), tak na 4 a 5 vpohodě po rovině snese 1500 otáček. Protestuje až kolem 1200 ale tak dolů nelezu, nebo jen na 1-2. Z malých otáček si podřadím, když potřebuju zrychlit a víc to neřeším. S každým autem co mám nebo jsem měl to takhle praktikuju a vpohodě. Prostě jezdi podle citu, motor slyšíš a cítíš.
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od rejdy »

M52 B28 (e36 328i coupe) a souhlasim s VIGEM. Po rovině je 1500rpm ok, tzn. čtyřka ve městě je v pohodě, pětka má podle mě smysl až tak od 70km/h (po rovině), což - pokud chceme řešit spotřebu - je vidět i na ekonoměru, kdy na čtyřku mám v týhle rychlosti k 6 litrům, na pětku do 5L, při nižší rychlosti už to nemá na pětku podle mě smysl.

Na trojku se motor z 1000-1200 rpm sebere úplně v pohodě, aniž by nějak klepal, duněl, nebo cokoliv jinýho, ale proč to dělat nějak často, když můžu podřadit...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Automaty s R6 točí běžně kolem 900-1100 při nízké zátěži, relativní nálož mu povolí už kolem 1300, tak bych se nijak netrápil otázkou, jestli maže 1,0 nebo 1,6 baru.
“Ability is what you're capable of doing.”
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#7 Příspěvek od tucnak »

Me prave taky prijde, ze 1200/min je na klidnou ustalenou jizdu uplne v klidu, motorse nedusi, necuka, pohoda... Jen se mi to zda uz vcelku malo, tak se radsi ptam, aby se mi pak holky cekajici na tramvaj nesmaly...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hanz píše:Automaty s R6 točí běžně kolem 900-1100 při nízké zátěži, relativní nálož mu povolí už kolem 1300, tak bych se nijak netrápil otázkou, jestli maže 1,0 nebo 1,6 baru.
To nepochybně, ale většinou nemáš zamčenej měnič ale "klouže" takže mu nedáváš takovej odpor zdaleka ;) Je to prostě o adekvátní situaci, jak to vyhodnotí... ale to je asi jako o řidiči, kdy vyhodnotí, že to netrápí :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3912
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

starší motory (M52) nesvázané připosratýma EURo limitama sa možná v tak nízkých otáčkách netrápí a celkem sa aji z nich sbírají, moje N53 (EURo5) je ale do cca 2300 toček naprostá katastrofa... proto i po městě nejraději za II nebo III, aby se při šlápnutí na pedál něco dělo a to tak že hned... i dyž fčíl s PBX (mapa 2 nebo 3) je to už skousnutelné od nějakých 1900...
Odpovědět