Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 m3 a DME

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od PetrM »

Ahoj, mám e36 m3 z roku 94 a potřebuju vyměnit DME jednotku ale překvapilo mě že je na ni napsaný VIN. Takže by mě zajímalo jestli musím jinou jednotku nějak spárovat s autem? Imobilizér nemá ani jedna a číslo dílu mají obě stejné. Můžu je bez problému prohodit?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ano
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#3 Příspěvek od PetrM »

Takže když mi auto nejede ani na jinou jednotku znamená že v DME chyba není...Tak to jsem už opravdu v koncích. Ta jednotka mi nespíná palivový čerpadlo, nejde ani jiskra. Je nějaký důvod proč by to ta jednotka schválně blokovala?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Čidlo polohy klikovky nebo čidlo polohy vačky. Diagnostika by měla chybu z DME vyčíst.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#5 Příspěvek od PetrM »

Mě ale diganostika žádnou chybu nehlásí :(
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#6 Příspěvek od roman320 »

94 by mela mit misto ews takovy spesl rele, tak se zkus kouknout na to, taky blokuje cerpadlo.. je na a sloupku u ridicovyho repraku
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

roman320 píše:94 by mela mit misto ews takovy spesl rele, tak se zkus kouknout na to, taky blokuje cerpadlo.. je na a sloupku u ridicovyho repraku
Jde o to, co má za problém a jestli diagnostika jednotku vyčte nebo ne. Ročník 94 má to relé, ale to umí blokovat start, pokud není auto odemčeno centrálem. Takže otázka zní spíš, co se řeší za problém? Jinak jednotka z roku 94 ještě nemá EWS, otázka zní, z jakého roku byla ta druhá (jestli 95, tak ta už EWS měla).
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#8 Příspěvek od PetrM »

já mám auto 94, druhá jednotka z 93. Měl jsem tam dodělávaný imobilizér origo Bmw (čip byl zvlášt jako přívěšek na klíček) ale je už vyřazen. Nejde palivový čerpadlo a jiskra. To palivový čerpadlo nespustím ani přes akční členy diagnostikou. jinak pamět závad je bez chyb
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tu pumpu by to blokovací relé mohlo blokovat snad jen v případě kanadské verze, tam to bylo možné. U EU a USA verze to blokovalo jen start. Každopádně pro jistotu je možné relé zkusit vyndat a propojit piny 2 (výstup na startér) a 6 (vstup ze spínačky). Plus teda předpokládám, že pojistky jsou OK. Pokud je paměť závad čistá, tak bych asi vyloučil i chybu v napájení ŘJ motoru od hlavního relé.

Otázka zní, jak byl vyřazen ten imobilizér - jestli chybu nehledat tam (uklepaný drát apod.)
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#10 Příspěvek od PetrM »

To relé můžu zkusit jiný, z toho druhého auta jako tu jednotu, ale nevím které to je :-) Vedení od jednotky po čerpadlo je taky ok a napájení jednotky podle schéme je taky správně.
K tomu imobilizéru- když byl v autě a neodblokoval jsem ho, tak se nezaplo zapalování ( nesvítily kontrolky) a netočil startér.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Obávám se, že v tom druhém autě (1993) ho nenajdeš, tam byl zas jiný systém. Montovalo se totiž od začátku ledna do konce prosince 1994. Když sundáš dekl nad nohama řidiče, je to nalevo nahoře, je na něm nahoře napsáno AS-M Schaltgetriebe (pro manuální převodovku - předpokládám, že ji máš a má ji i to druhé auto).
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#12 Příspěvek od PetrM »

Jo manuály to jsou oba. Zkusím to. A když teda tam jsou v těch ročníkách rozdíly, je možný že by kuli tomu nešli prohodit ty jednotky?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To ne, jednotky byly stejné M3.3 i se stejným softwarem.
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#14 Příspěvek od PetrM »

ok, dám vědět jak jsem dopadl s tim relé. Každopádně zatím moc děkuju za rady
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#15 Příspěvek od PetrM »

Tak po delší době jsem se zase dostal k autu..to relé jsem nenašel. Je možné, že je závada uplně někde jinde a jednotka schválně blokuje nastartování? Kdyby se ji ale něco nelíbilo tak by to snad zapsala do paměti závad :?:
Odpovědět