Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Sahara, klima - jak otestovat?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od lukepostulka »

Jak si určitě všichni všimli, venku je nádherné (a teplé) počasí. Po první projíždce v tomhle počasí jsem chtěl zapnout klimu ve svojí E36 325i 92 a nějak se jí nechtělo, přitom když jsem jí zkoušel projet nedávno v zimě zdálo se mi že fungovala, ale možná to byl jen studený vzduch z venku. Chci se zeptat, je nějaký postup jak vyzkoušet, která komponenta nefunguje?

Dál se chci zeptat na saharu, jestli s tím nemá nějakou souvislost. Když jsem dojel po náročnější cestě domů všiml jsem si, že mi poprvé sepla visca, byl to celkem hukot :D ale sahara nejela, není to špatně? Nemůže tam být souvislost?
Zungi
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: stř 02.05.2012 00:00
Bydliště: Jihlava

#2 Příspěvek od Zungi »

pokud ti se ti zdá že to nechladí tak zajeď do servisu, až ti zjistí gramáž chladiva, případně ať tam pustí barvivo a ukáže se kde je netěsnost....

klimu jsem zkoušel taky zapnul jsem vnitřní okruh, na plno jsem to pustil do všech výdechů, nechal na dvoře cca 5 minut pak přišel do auta a bylo to pěkně vychlazené :)

visco mě tedy šla pořád i v zimě...sahara dle mého slouží k dochlazování...
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od lukepostulka »

tak když zapnu klimu tlačítkem tak se nic neděje, jen se rožne kontrolka, ale z motoru se nic neozve, žádný pokles otáček, podle mě se nesepne ani kompresor. Pokud ti šla visca i v zimě tak je na tom něco divného, já auto už párkrát docela potrápil, ale naplno sepla až teďkom a věř mi, to poznáš že zapla :-)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#4 Příspěvek od Jamall »

Viska spíná podle teploty. Většinou když stojí běžící auto na místě...v koloně, v létě na křižovatce a pod.

Větrák na klima chladiči spíná když viska nestačí, ovšem pokud je zapojené čidlo v chladiči ze strany od světla spolujezdce

Větrák ve spojitosti s klimou spíná spolu s klima kompresor. Cvaknutí elektromagnetické spojky, na kompresoru je jasně slyšet. Cvakne téměř okamžitě po zmáčknutí čudlíku
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Mesa »

Myslim,ze jsem tady procital jedno vlakno,kde se psalo,ze ten el. vetrak sepne pouze,pokud je zapla klima.Me se red v lete stalo v kolone,ze se voda trochu prehrala -> vadna visca, ale el. vetrak mi to neseplo.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Elektrický ventilátor před chladičem je dvourychlostní.
Na nižší otáčky sepne vždy, když je v činnosti kompresor klimatizace, nezávisle na teplotě.
Teplotní čidlo v chladiči spíná podle teploty vody v chladiči, jak jinak, když je v chladiči namontované. Nepamatuju přesně, ale snad je to 91 st.C na nižší otáčky a 99 st.C na vyšší.

Pokud kompresor nejede vůbec, je buď málo chladiva nebo je vadné dvojčidlo nízkého/vysokého tlaku chladiva, které je mezi pravým světlometem a nádobou ostřikovače.

Test ventilátoru: Sejmout štekr z čidla teploty v chladiči a při zapnutém zapalování zkusit propojovat piny drátem. Na jednu kombinaci jsou nízké otáčky, na druhou vysoké, na třetí nic. Piny jsou tam tři.

Test množství chladiva: Sejmout čepičku z plnícího ventilu na trubce klimatizace a např. malým šroubovákem krátce zatlačit na kuželku. Ventil je jako v ráfku. Pokud prudce nesykne, je to prázdné nebo skoroprázdné.

Test dvojčidla tlaku: Pokud je tlak v systému v normálu, ani vysoký ani nízký, jsou vždy dva a dva piny propojené. K ověření stačí tzv. "šlusmetr" nebo v nouzi žárovka a el.vodiče.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#7 Příspěvek od lukepostulka »

Francis: díky moc za objasnění, přesně tohle jsem potřeboval vědět! Seš bůh. Jo a když jsi psal o tom el. ventilátoru bavíme se o tom menším (klima) větráku, ne o sahaře?
Odpovědět