Začnu jednoduše, abych to vyjasnil pro lepší orientaci v mém problému, momentálně vlastním E 39 TDS, s motorem jsem velmi spokojen bohužel si to musím přiznat, tohle auto je cestovní vůz.Jelikož najedu ročně chabých 6000 km , z toho půlka je město tak je pro mě tento motor velmi zbytečný a nemluvím o tom, že ho huntuju stálými starty a tak.Tudíž jsem došel k názoru že naftová verze pro mě není vhodná.Zde se dostávám k BMW e 46, je to menší auto , takovej zloduch, designově to žeru a tudíž pro mě vhodné, původně jsem se koukal po 2.0 TDi nebo jak je ta zkratka, bohužel zde narážím na cenový limit který jsem si nastavil a ten je 80000 kč, vím , že pokud chci tento motor je zapotřebí pořídit nejlépe 110kw verz a ta si stále v pěkném stavu drží cenu.Takže se chci zaměřit na benzínové agregáty.Nejslabší verzi pod oběm 1,8 rovnou vypouštím, a zároven nechci nic většího než 2,5.Ted hlavní otázka je rozdíl s mým provozem pořídit čtyřválec nebo je to jedno a můžu se posadit do 6-válce, jaký je mezi něma rozdíl v náchylnosti při častých startech a dením provozu?Jakej rok výroby? Bude spotřeba razantně jiná? Jak je to s údržbou, nejsem úplnej ladil, ale opravit si nějakou jednodušší závadu jsem schopen.Jaký motor mi jednoduše doporučíte? Děkuji za odpověd, Pokud už to tu někde je stačí poslat link a zárověn se i omlouvám za mojí imbecilitidu v hledání
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Hledám vhodný motor v E 46
-
marksman666
- Registrovaný
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte 01.03.2011 01:00
Zdravím klubáci, jistě je tady na tohle téma spoustu článků, a musím hned v první řadě říci , že jsem si velkou řadu přečetl, ačkoliv mi to nepomohlo vyřešit mojí otázku.
Začnu jednoduše, abych to vyjasnil pro lepší orientaci v mém problému, momentálně vlastním E 39 TDS, s motorem jsem velmi spokojen bohužel si to musím přiznat, tohle auto je cestovní vůz.Jelikož najedu ročně chabých 6000 km , z toho půlka je město tak je pro mě tento motor velmi zbytečný a nemluvím o tom, že ho huntuju stálými starty a tak.Tudíž jsem došel k názoru že naftová verze pro mě není vhodná.Zde se dostávám k BMW e 46, je to menší auto , takovej zloduch, designově to žeru a tudíž pro mě vhodné, původně jsem se koukal po 2.0 TDi nebo jak je ta zkratka, bohužel zde narážím na cenový limit který jsem si nastavil a ten je 80000 kč, vím , že pokud chci tento motor je zapotřebí pořídit nejlépe 110kw verz a ta si stále v pěkném stavu drží cenu.Takže se chci zaměřit na benzínové agregáty.Nejslabší verzi pod oběm 1,8 rovnou vypouštím, a zároven nechci nic většího než 2,5.Ted hlavní otázka je rozdíl s mým provozem pořídit čtyřválec nebo je to jedno a můžu se posadit do 6-válce, jaký je mezi něma rozdíl v náchylnosti při častých startech a dením provozu?Jakej rok výroby? Bude spotřeba razantně jiná? Jak je to s údržbou, nejsem úplnej ladil, ale opravit si nějakou jednodušší závadu jsem schopen.Jaký motor mi jednoduše doporučíte? Děkuji za odpověd, Pokud už to tu někde je stačí poslat link a zárověn se i omlouvám za mojí imbecilitidu v hledání
Začnu jednoduše, abych to vyjasnil pro lepší orientaci v mém problému, momentálně vlastním E 39 TDS, s motorem jsem velmi spokojen bohužel si to musím přiznat, tohle auto je cestovní vůz.Jelikož najedu ročně chabých 6000 km , z toho půlka je město tak je pro mě tento motor velmi zbytečný a nemluvím o tom, že ho huntuju stálými starty a tak.Tudíž jsem došel k názoru že naftová verze pro mě není vhodná.Zde se dostávám k BMW e 46, je to menší auto , takovej zloduch, designově to žeru a tudíž pro mě vhodné, původně jsem se koukal po 2.0 TDi nebo jak je ta zkratka, bohužel zde narážím na cenový limit který jsem si nastavil a ten je 80000 kč, vím , že pokud chci tento motor je zapotřebí pořídit nejlépe 110kw verz a ta si stále v pěkném stavu drží cenu.Takže se chci zaměřit na benzínové agregáty.Nejslabší verzi pod oběm 1,8 rovnou vypouštím, a zároven nechci nic většího než 2,5.Ted hlavní otázka je rozdíl s mým provozem pořídit čtyřválec nebo je to jedno a můžu se posadit do 6-válce, jaký je mezi něma rozdíl v náchylnosti při častých startech a dením provozu?Jakej rok výroby? Bude spotřeba razantně jiná? Jak je to s údržbou, nejsem úplnej ladil, ale opravit si nějakou jednodušší závadu jsem schopen.Jaký motor mi jednoduše doporučíte? Děkuji za odpověd, Pokud už to tu někde je stačí poslat link a zárověn se i omlouvám za mojí imbecilitidu v hledání
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
uvažuj o
318i N42
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
výbornej motor, žere uplny hovno, spolehlivej, ovšem asi není v tvé cenové relaci, je vybornej do města, ale ma kratkej difer, nehodí se moc na dalniční ježdění
316i 77kW, 318i 87kw, 320i 110kW, 320i 125kw - tydle rovnou vynech, 4 valce sou sice usporny ale opět spíš jen do města, 6válce nejedou a žerou,
nejlepší motorizace
323i - super motor, jede mnohem líp než stejně silna 320i 125kW, má krouták odspoda, nesere se, nežere olej, kdyby se posral stojí hovno
325i - opět výbornej motor, výkonově super, jede fakt krásně, nežere ani olej ani benzín a moc se nesere
328i - převrtana 323i, pokud máš rád svižnou jizdu tak nejlepší volba
330i - ber jen v případě že chceš vyložene fakt výkon, motor sice moc nežere, ale dost se sere, rád papá olej, nemá rád LPG apod.
318i N42
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
výbornej motor, žere uplny hovno, spolehlivej, ovšem asi není v tvé cenové relaci, je vybornej do města, ale ma kratkej difer, nehodí se moc na dalniční ježdění
316i 77kW, 318i 87kw, 320i 110kW, 320i 125kw - tydle rovnou vynech, 4 valce sou sice usporny ale opět spíš jen do města, 6válce nejedou a žerou,
nejlepší motorizace
323i - super motor, jede mnohem líp než stejně silna 320i 125kW, má krouták odspoda, nesere se, nežere olej, kdyby se posral stojí hovno
325i - opět výbornej motor, výkonově super, jede fakt krásně, nežere ani olej ani benzín a moc se nesere
328i - převrtana 323i, pokud máš rád svižnou jizdu tak nejlepší volba
330i - ber jen v případě že chceš vyložene fakt výkon, motor sice moc nežere, ale dost se sere, rád papá olej, nemá rád LPG apod.
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
někteří vymění za tuhle dobu i skoro celou olejovou náplňStrosek píše:ojaké spotřebě oleje je řeč ?
- kolik cca l na 5000 km ?
jinak 328 oproti 323 není převrtaná, ale má jenom upravenej zdvih
Nevím co uživatelé 325i, ta myslím tak oleje nebere jako 330i ne ?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Záleží jak bude jezdit. Ona i 2,5i 141kw si vezme olej pokud se ji šlape za krk do ruda. Jinak při běžném ježdění je to fakt super motorizace. Mám ji v 5er staré e34 a je to velkej držák a olej bere tak cca 1-1,5litru do výměny 15000km.
Ale při sportovní jízdě si může klidně i 0,5litru vzít na 500km když pojedeš furt jak blázen do omezovače.¨
Ale při sportovní jízdě si může klidně i 0,5litru vzít na 500km když pojedeš furt jak blázen do omezovače.¨
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
motor M54 žere olej bez ohledu na obsah (2,2 / 2,5 / 3,0) ... rozhodující je jízdní styl. píši o vlastní zkušenosti. nejmíň žere když se drží v optimálních otáčkách (když jsem jezdil klobouka nebo tomu dával tak bral víc) běžná spotřeba je mezí 0,5 - 1litr na 5 tis km.
PS: k první otázce ... doporučuji 323i .. je to nejlepší co za ty peníze můžeš sehnat
PS: k první otázce ... doporučuji 323i .. je to nejlepší co za ty peníze můžeš sehnat
-
honzabiker1
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
2,5i M50, ktera se davala do e34 nema s 2,5i M54, ktera je v e46 prakticky nic spolecneho..Filozof píše:Záleží jak bude jezdit. Ona i 2,5i 141kw si vezme olej pokud se ji šlape za krk do ruda. Jinak při běžném ježdění je to fakt super motorizace. Mám ji v 5er staré e34 a je to velkej držák a olej bere tak cca 1-1,5litru do výměny 15000km.
Ale při sportovní jízdě si může klidně i 0,5litru vzít na 500km když pojedeš furt jak blázen do omezovače.¨
Co presne by mela mit 3,0i za problem s LPG? Jak uz je psano vyse, je to stejny motor, jako 2,5i a 2,2i.. Castejsi spotreba oleje muze byt zpusobena spise stylem jizdy - kdyz si nekdo koupil 330i (krome M3 nejsilnejsi motor) zrejme jezdil rychleji, motor casteji vytacel, atd, nez nekdo, kdo si koupil 320i..
Jeste bych pridal jeden (alspon pro me) dost podstatny rozdil - motory M54 maji elektronicky plyn, M52TU jeste klasicke lanko..
Vyber si m52tu, mam 320i touring a s motorem neni problem.
Olej mezi vymenou nezere vubec, najeto mam cca 260k, z toho poslednich 60k na plynu. Spotreba mesto 10l, mimo 7-8 (benzinu podle BC).
Na dalnici s tempomatem na 120 km/h spotreba pod 7l.
Spise ti odejdou veci okolo - separator, servo rizeni, sahara, krize na kardanu, tesneni vika, atd...
Olej mezi vymenou nezere vubec, najeto mam cca 260k, z toho poslednich 60k na plynu. Spotreba mesto 10l, mimo 7-8 (benzinu podle BC).
Na dalnici s tempomatem na 120 km/h spotreba pod 7l.
Spise ti odejdou veci okolo - separator, servo rizeni, sahara, krize na kardanu, tesneni vika, atd...
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Honzo máš pravdu v e46 je novější generace motoru m54.
Ale ona i M52B28 (328i) není k zahození ta 2,8i je na klidné a dlouhé cesty super i pěkně zpřevodovaná že dálky fakt nežere pokud je v dobrém stavu mám ji v 728ia a jezdím klidně za 7,5-8litru dálky klidnou nohou.
Takže bych asi šel bud 323i nebo 325i novější nebo případně 328i.
S tvým nájezdem je to uplně jedno a R6 se vůbec neboj je to o stylu jízdy.
Spíše vyber dobrej kus at investice nejsou horší jak celková spotřeba za 3 roky
Ale ona i M52B28 (328i) není k zahození ta 2,8i je na klidné a dlouhé cesty super i pěkně zpřevodovaná že dálky fakt nežere pokud je v dobrém stavu mám ji v 728ia a jezdím klidně za 7,5-8litru dálky klidnou nohou.
Takže bych asi šel bud 323i nebo 325i novější nebo případně 328i.
S tvým nájezdem je to uplně jedno a R6 se vůbec neboj je to o stylu jízdy.
Spíše vyber dobrej kus at investice nejsou horší jak celková spotřeba za 3 roky
-
WITT
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Klubové ID: 3315
- Kontaktovat uživatele:
On najede 6 000 km rocne, a vy se tu bavite nesmyslne o LPG, ktere se mu ani nevyplati..
A chtel bych vedet, proc se M54 3.0i serou vic , nez ostatni ..
Hovadina, nema se tam podelat nic stejne jako u M52B28TU , nebo se pletu ?
Co clovek to nazor, v jednom topicu nekdo pise, ze je M54 3.0 nejspolehlivejsi, v jinem zase M52B28TU..
A chtel bych vedet, proc se M54 3.0i serou vic , nez ostatni ..
Hovadina, nema se tam podelat nic stejne jako u M52B28TU , nebo se pletu ?
Co clovek to nazor, v jednom topicu nekdo pise, ze je M54 3.0 nejspolehlivejsi, v jinem zase M52B28TU..
-
marksman666
- Registrovaný
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte 01.03.2011 01:00
Kluci velice si vážím vašich názorů a moc mi to pomohlo, jednoduše neudělám chybu s žádným motorem , at je to ten nebo ten, základ je ho pořídit v patřičným stavu.K autům mám cit a moc rád se k tomu chovám pěkně s láskou tudíž s olejem asi problémy mít tolik nebudu.Jak jsem ale psal nad 2,5 už nejdu, sice je to malichernej rozdíl v ceně, ale už tak bude povinnko s mým věkem a jednou neplechou celkem darda, nepotřebuju nejvyšší výkon stačí mi vědět, že nějaká 323i bude stejnej držkák jako 328i
ted už jen najít to pravé
kdyby měl někdo odkaz na nějakou pěknou kamarádovu šestačtýřu tak šup sem s tím 
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
ja znam tak 10 lidi co měnilo motor M54B30, jeden dokonce 2x, a neznam nikoho kdo měnil 2,8mu, ten motor je nesmrtelnej, ale o to nejde, pokud odejde 3 litr, do 30ti ho nekoupíš, 2,8mu koupíš v pohodě za 10,WITT píše:On najede 6 000 km rocne, a vy se tu bavite nesmyslne o LPG, ktere se mu ani nevyplati..
A chtel bych vedet, proc se M54 3.0i serou vic , nez ostatni ..
Hovadina, nema se tam podelat nic stejne jako u M52B28TU , nebo se pletu ?
Co clovek to nazor, v jednom topicu nekdo pise, ze je M54 3.0 nejspolehlivejsi, v jinem zase M52B28TU..
žere často přes kroužky, ted tu mam třeba zakaznika co jezdi pianko, žere mu 1 litr oleje na 1000km a to s tou 530i jezdí za 9,
LPG nevím proč tomu vadí, plynovali jsme tak 10 3litru, a vždycky to byl pojeb, teda než jsme se to naučili dělat, musí se tomu dát dokonce silnější reduktor než kterej dáváme 750i, jinak to zdechá při vyřazení do N apod, kdežto třeba 2,5i LPG vubec nevadí. M54B30 jde na plyn udělat, ale není to prostě tak jednoduchy jako u těch dalších motorů. osobně mi přijde mnohem lepší koupit 328i než 330i kterej zas tak moc lip nejede. samozřejmě pokud bych byl fanda a honil se výkonem tak jdu do 330i, pořád lepší jak nějaká smradlavá nafta.
