Začnu jednoduše, abych to vyjasnil pro lepší orientaci v mém problému, momentálně vlastním E 39 TDS, s motorem jsem velmi spokojen bohužel si to musím přiznat, tohle auto je cestovní vůz.Jelikož najedu ročně chabých 6000 km , z toho půlka je město tak je pro mě tento motor velmi zbytečný a nemluvím o tom, že ho huntuju stálými starty a tak.Tudíž jsem došel k názoru že naftová verze pro mě není vhodná.Zde se dostávám k BMW e 46, je to menší auto , takovej zloduch, designově to žeru a tudíž pro mě vhodné, původně jsem se koukal po 2.0 TDi nebo jak je ta zkratka, bohužel zde narážím na cenový limit který jsem si nastavil a ten je 80000 kč, vím , že pokud chci tento motor je zapotřebí pořídit nejlépe 110kw verz a ta si stále v pěkném stavu drží cenu.Takže se chci zaměřit na benzínové agregáty.Nejslabší verzi pod oběm 1,8 rovnou vypouštím, a zároven nechci nic většího než 2,5.Ted hlavní otázka je rozdíl s mým provozem pořídit čtyřválec nebo je to jedno a můžu se posadit do 6-válce, jaký je mezi něma rozdíl v náchylnosti při častých startech a dením provozu?Jakej rok výroby? Bude spotřeba razantně jiná? Jak je to s údržbou, nejsem úplnej ladil, ale opravit si nějakou jednodušší závadu jsem schopen.Jaký motor mi jednoduše doporučíte? Děkuji za odpověd, Pokud už to tu někde je stačí poslat link a zárověn se i omlouvám za mojí imbecilitidu v hledání
