Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ztráta výkonu 530D

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
deizl
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 24.06.2016 00:00

#1 Příspěvek od deizl »

Zdravím,
mám problém s naší E60 530D (2005/6, 170kW, dpf). Poslední dobou zaznamenávám docela znatelnou ztrátu výkonu. Závada se projevuje při potřebě akcelerace, kdy po sešlápnutí plynu na zem jde motor velmi neochotně do otáček a auto téměř netáhne. Nad 3000, 3500 rpm je víceméně nemožné se dostat. Při normálním ježdění to moc znát není, ale od bodu, kdy normálně zabere turbo a auto začne rapidně zrychlovat (cca 2000 rpm), se teď neděje téměř nic, jako bych jel s atmosférou.
V podezření mám DPF, kdy už několik týdnů vyskakuje varovná hláška, ale doteď jsme ji ignorovali. Chci se svým dotazem hlavně ujistit, zdali nejde o vadné turbo nebo prasklé svody. Auto má 250k najeto a turbo je stále původní. Svody ani swirlflapy (ty snad modelový rok 2006 nepotřebuje upravovat) řešené nebyly co vím.
Díky všem za pomoc ;)
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

#2 Příspěvek od ugurundu »

nekolik tydnu ignoruju XD

auto bude bud nonstop v nozaku nebo uz mas uplne ucpany DPF
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#3 Příspěvek od _milan_ »

právě na e61 530d 12/2005 170kw mi to dělalo to samé , přes 3000/3500ot se mu nechtělo vůbec... dpf psalo že je ok , prve jsem myslel že lehla regulace turba ( to by i odpovídalo že nejede "nahoře" ) , ale vymlátil jsem dpf a auto se během pár dní rozjezdilo... tím tě nenabádám vykuchat dpf , ale myslím ,že pokud vyloučíš vadnou el. regulaci na turbu , bude to neprůchozí dpf... nehledě na to , že právě přicpaným dpf se může odrovnat i turbo
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#4 Příspěvek od Teddy »

deizl píše:V podezření mám DPF, kdy už několik týdnů vyskakuje varovná hláška, ale doteď jsme ji ignorovali.
:roll: :roll: :roll:
Asi není úplně rozumný ignorovat chybový hlášení. :wink:
Zatímco ze začátku by ještě šel vyčistit, tak teď už tě nejspíš čeká rovnou koupit novej.
deizl
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 24.06.2016 00:00

#5 Příspěvek od deizl »

No bohužel je teď taková situace, kdy se auto nedá dát do servisu. Čekal jsem, že když to spadne do nouzáku, že to dá nějak vědět (svítící signálka motoru atd). Zajímala by mě ale souvislost mezi mrtvým DPF a kažením turba. Jak to spolu souvisí? Leda tak zhoršená průchodnost výfukového vedení...
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#6 Příspěvek od _milan_ »

tak turbo pohání výfukové plyny že jo , a když je výfuk přicpanej ?? co na to oska ,vrtule a regulace....
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Joshuax »

Opet. bez diag, tezko hadat co pre pricina a co nasledek...
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#8 Příspěvek od dejvidek »

Kudy nejlepe vyndat turbo z 530d e60? Chci ho vyndat a zkusit vycistit lopatky. Obcas to padne do nouzaku. Elektricky regulator funguje v pohode, uz jsem ho mel venku
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od TANN3R »

Nejrychlejší je to spodem. Co to píše, když padá do nouzáku?
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#10 Příspěvek od dejvidek »

Pressure actuator
Mechanicka nebo elektronicka zavada.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

#11 Příspěvek od rhinos »

podle toho ze to nejde vytocit bych to tip na dpf.Podobne se problem s dpf chova na vsech autech i jinych vyrobcu
Odpovědět