Zdravím,
mám problém s naší E60 530D (2005/6, 170kW, dpf). Poslední dobou zaznamenávám docela znatelnou ztrátu výkonu. Závada se projevuje při potřebě akcelerace, kdy po sešlápnutí plynu na zem jde motor velmi neochotně do otáček a auto téměř netáhne. Nad 3000, 3500 rpm je víceméně nemožné se dostat. Při normálním ježdění to moc znát není, ale od bodu, kdy normálně zabere turbo a auto začne rapidně zrychlovat (cca 2000 rpm), se teď neděje téměř nic, jako bych jel s atmosférou.
V podezření mám DPF, kdy už několik týdnů vyskakuje varovná hláška, ale doteď jsme ji ignorovali. Chci se svým dotazem hlavně ujistit, zdali nejde o vadné turbo nebo prasklé svody. Auto má 250k najeto a turbo je stále původní. Svody ani swirlflapy (ty snad modelový rok 2006 nepotřebuje upravovat) řešené nebyly co vím.
Díky všem za pomoc
právě na e61 530d 12/2005 170kw mi to dělalo to samé , přes 3000/3500ot se mu nechtělo vůbec... dpf psalo že je ok , prve jsem myslel že lehla regulace turba ( to by i odpovídalo že nejede "nahoře" ) , ale vymlátil jsem dpf a auto se během pár dní rozjezdilo... tím tě nenabádám vykuchat dpf , ale myslím ,že pokud vyloučíš vadnou el. regulaci na turbu , bude to neprůchozí dpf... nehledě na to , že právě přicpaným dpf se může odrovnat i turbo
No bohužel je teď taková situace, kdy se auto nedá dát do servisu. Čekal jsem, že když to spadne do nouzáku, že to dá nějak vědět (svítící signálka motoru atd). Zajímala by mě ale souvislost mezi mrtvým DPF a kažením turba. Jak to spolu souvisí? Leda tak zhoršená průchodnost výfukového vedení...
Kudy nejlepe vyndat turbo z 530d e60? Chci ho vyndat a zkusit vycistit lopatky. Obcas to padne do nouzaku. Elektricky regulator funguje v pohode, uz jsem ho mel venku