Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od kmplx »

Zdravím, na svojí E60 mám dle VIN sportovně nastavený podvozek, mohl by mi někdo říct, jaký je rozdíl mezi normálním a sportovně nastaveným podvozkem?

U M-technik podvozku budou předpokládám jiné tlumiče, pružiny atd. ale co si mám u sportovně nastaveného podvozku představit, to netuším. Kdo ví? Díky
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Pomalu se začínám zaobírat výměnou tlumení i pružení za něco lehce sníženého a tohle vlákno by docela vyhovovalo, ale ejhle voni jsou 4 typy origo SACHS tlumičů podle podvozku:

1) seriový podvozek
2) S704A - M Sportovní podvozek
3) S229A - Dynamic Drive
4) S226A - Naladění sportovního podvozku

Dodneška úplně nechápu rozdíl 2) a 4) a to už od dob E46. Pak mám dojem, že Mpaketový E60 neměly nikdy DD ve výbavě, jestli někdo má oboje od výroby svěřte se. DD tlumiče jsou prý mekkší a v druhovýrobě je viděl pod číslem co seriový.

No trochu hádanka co dát, neb mám silný stabíky z M5 a řek bych, že se to chová jako s DD a zároveň chci jít o 30mm dolů, tak aby to zas nebylo nekomfortně tvrdý? 8-) :?:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A teď babo ..ehm tunere raď ! :idea: :P


Jedná se o třílitr klasika zadokolku.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#4 Příspěvek od TANN3R »

Totic píše:mám silný stabíky z M5 a řek bych, že se to chová jako s DD
Nechová :D

Dynamic nešel kombinovat s Mpaketem, ale dal se objednat jen Mpaket vzhled s dynamicem, tj auto není snížené, jako standartní Mpaket, ale jinak vypadá stejně.

Být tebou, dal bych k tomu snížení Mpaket tlumiče. Nevím proč, ale u E60 mi paradoxně přijde paket podvozek komfortnější než standart.
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#5 Příspěvek od Hoody4 »

Já teď v létě dával Mpacket tlumiče i pružiny jako náhradu původního sportovního podvozku.
Funguje to, je to kompatibilní s DD, nevím proč to nedávali z výroby :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo a jaká byla Změna z "S226A - Naladění sportovního podvozku" na Mpaket ? Mezi nimi už nemůže být ve snížení a tuhosti moc rozdíl, nebo je? :)

Co se dívám na tom sport podvozku jsou taky silnější stabiky, ale ještě ne tolik co na Mpaketu. Takže k němu bylo mimojiné volitelné i DD jestli tomu chápu..
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#7 Příspěvek od Hoody4 »

U mě vcelku fatální.
Jízdně auto přituhlo, ale paradoxně je pohodlnější než před výměnou, jelikož S226A factory podvozek byl pravděpodobně již dávno po smrti. Navíc šlo auto nahoru vpředu skoro o 1cm, vzadu asi o 0,5cm, takže už se dá čumákem parkovat i obrubníků standardních velikostí :D
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#8 Příspěvek od MadButcher »

Sport suspension je udajne napul mezi standard a M-paket podvozkem. Nizky jako M-paket, ale pruziny jsou stejne "mekke" jako standard, ne tak tvrde jako M-paket. Proste pohodlnejsi M-paket podvozek.

Ja mam na sedanu S226A a DD, a na 19" mi to maximalne vyhovuje. Do tvrdsiho jit nechci a ani nepotrebuju.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo OK to zní cajk.. :!:
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#10 Příspěvek od JakoobCZ »

Mám na svojí E60 DD a M Packet podvozek, tedy alespoň dle dekodéru:
S229A Dynamic Drive
S704A M Sports suspension

Je to docela tvrdé, ale když přijde hezčí cesta, auto parádně drží :D
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#11 Příspěvek od Popp »

Čauko chalani, píšem k postrehu ale iba s motormi V8 (neviem ako s R6)

S226A naladení sportovního podvozku - šlo dat na auta bez Mpaket narazníkou alebo s DD, dali ste si rádobi športový podvozok ale vzhlad seria, to sa týka aj stabilizačných tyčí ktoré majú predok 25mm a zadok 13.5mm
Ked to zhrnem seriova karoseria na sportovom podvozku a tento podvozok je práve o 1cm nižšie ako seria.
Obdoba karoseria Mpaket ale podvozok s DD nebolo možné dat S704A v kombinácii s DD preto práve S226A

S704A M Sportovní podvozok bol možný iba v celo Mpakete a to zahrnovalo aj stabilizačné tyče predok 25.5mm a zadok 16mm bez možnosti DD tak ako M5

Manželkyna 550i originál Mpaket tak ako píšem kompletne v S704A od výroby
Máme doma aj 540i tak isto originál Mpaket a presna ako 550i všetko v S704A bez rozdielu ako v 550i

Moja 545i e61, seriova výroba zadok vzduch a tam obyčajne mechy a stabilizator 13.5mm, predok práve S226A čo je akože športový podvozok a stabilizátor 25mm.

Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5 a samozrejme predný a aj zadný stabilizátor z M5 26.5mm a 18mm, zadok uložený v Powerflexu predok guma M5 nikde som nenašiel polyuretanove M5/M6
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

JakoobCZ píše:Mám na svojí E60 DD a M Packet podvozek, tedy alespoň dle dekodéru:
S229A Dynamic Drive
S704A M Sports suspension

Je to docela tvrdé, ale když přijde hezčí cesta, auto parádně drží :D
Hmm zajímavej úkaz. Na naše slátaný cesty je Mpaket docela otravnej, holt nějak s náma němci nepočítali. Vždycky když se v noci vracím z Rakouska poznám když už jsem u nás, začne to auto celý drncat jak o dušu. :P
Popp píše:Čauko chalani, píšem k postrehu ale iba s motormi V8 (neviem ako s R6)
...
Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5..
Jo ten system je podobně, tloušťky všech stabiků kdyžtak v ETK, kdo bude ladit. Jen jsem myslel, že M5 má automaticky 4x měchy?

Uvidím co dám na klasiku serii, asi Mpaket pružiny, nebo možná o chlup níž na -30mm Eibach, či AP apod. Nechci to mít moc tuhé, takže tlumiče budou ještě otázka. Je pravda, že zase oproti zvadlýmu unavenýmu podvozku bude všechno nový komfortnější. 8-)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#13 Příspěvek od TANN3R »

Můj poznatek zas je, že i když je série oproti Mpaketu vyšší, tak je v reálu Mpaket komfortnější, nebo alespoň na stejno. Origo série na E60 mi přijde uskakanej a tvrdej, je to paradox.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#14 Příspěvek od JaraX »

já nechápu jaktože je E60 uskákanější jak E90.
jinak M5 nikdy neměla žádný měchy, teda M5 touring má asi zadní měchy, ale jinak vše pružiny a žádná další 5ka nemá ve předu měchy, ani Gčková. měchy ve předu mají jen G1x a E53.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nebo teda EDC tlumiče to je jiná.. někde jsi to snad psal, že je M5 podvozkově úplně jinde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#16 Příspěvek od JaraX »

jj EDC M5 má a je to pecka.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Popp píše:Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5 a samozrejme predný a aj zadný stabilizátor z M5 26.5mm a 18mm, zadok uložený v Powerflexu predok guma M5 nikde som nenašiel polyuretanove M5/M6
Paráda, to jde dát EDC na seriovku taknějak plug&play? To mě ani nenapadlo skrz tu elektronikou jak to naladit. Ani nemám odvahu zjišťovat kolik takovej tlumič stojí :P (4x sedan)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No nic o EDC se toho moc nedovíme, upusťme od toho..

Tlumiče dám SACHS sportfederung nebo Mtechnik podle délky a tuhosti, to se ještě uvidí. Zjistil jsem taky, že na jejich výběr nemá výbava DD žáden vliv. Takže jsou v podstatě jenom tři druhy..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No a pružiny.. to jsem myslel, že bude brnkačka. Ale po průzkumu nabídky LESJÖFORS jsem narazil na WebCat SACHS https://webcat.zf.com/?SPR=1 a tam mi to našlo pro můj specifikovanej vůz moře pružin takže průser co vybrat? Jenom pro "Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik" se nabízí 7druhů předních a 4zadních pružin. :o

Tady je aspoň dobrý, že uvádí délku, šířku a průměr drátu pružiny. Takže snad by se podle toho dalo nějak orientovat :?:

SACHS 996 979
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik

Farbmark.: 3x braun

Länge: 363 mm
Außendurchmesser: 111 mm
Durchmesser [mm]: 11,45

SACHS 996 980
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
für OE-Nr. : 33 53 6 763 053

Farbmark.: 1x grau

Durchmesser [mm]: 11,4
Länge: 359 mm
Außendurchmesser: 109 mm

SACHS 996 981
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik

Farbmark.: 3x rosa

Außendurchmesser: 110 mm
Durchmesser [mm]: 11,7
Länge: 360 mm

SACHS 996 982
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
für OE-Nr. : 33 53 6 763 055

Farbmark.: 1x grün

Durchmesser [mm]: 11,85
Außendurchmesser: 111 mm
Länge: 360 mm

Kdo se tím už zaobíral, nebo ví vo co go díky předem za pomocnou radu, jak naladit bimmera. :idea: ;)
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice

#20 Příspěvek od sonyk02 »

Jestli máš ještě originál pružiny, tak se podívej jaké tam máš ty barevné tečky na pružině a podle toho vyber nové.
Odpovědět