Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice?
Zdravím, na svojí E60 mám dle VIN sportovně nastavený podvozek, mohl by mi někdo říct, jaký je rozdíl mezi normálním a sportovně nastaveným podvozkem?
U M-technik podvozku budou předpokládám jiné tlumiče, pružiny atd. ale co si mám u sportovně nastaveného podvozku představit, to netuším. Kdo ví? Díky
U M-technik podvozku budou předpokládám jiné tlumiče, pružiny atd. ale co si mám u sportovně nastaveného podvozku představit, to netuším. Kdo ví? Díky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Pomalu se začínám zaobírat výměnou tlumení i pružení za něco lehce sníženého a tohle vlákno by docela vyhovovalo, ale ejhle voni jsou 4 typy origo SACHS tlumičů podle podvozku:
1) seriový podvozek
2) S704A - M Sportovní podvozek
3) S229A - Dynamic Drive
4) S226A - Naladění sportovního podvozku
Dodneška úplně nechápu rozdíl 2) a 4) a to už od dob E46. Pak mám dojem, že Mpaketový E60 neměly nikdy DD ve výbavě, jestli někdo má oboje od výroby svěřte se. DD tlumiče jsou prý mekkší a v druhovýrobě je viděl pod číslem co seriový.
No trochu hádanka co dát, neb mám silný stabíky z M5 a řek bych, že se to chová jako s DD a zároveň chci jít o 30mm dolů, tak aby to zas nebylo nekomfortně tvrdý?

1) seriový podvozek
2) S704A - M Sportovní podvozek
3) S229A - Dynamic Drive
4) S226A - Naladění sportovního podvozku
Dodneška úplně nechápu rozdíl 2) a 4) a to už od dob E46. Pak mám dojem, že Mpaketový E60 neměly nikdy DD ve výbavě, jestli někdo má oboje od výroby svěřte se. DD tlumiče jsou prý mekkší a v druhovýrobě je viděl pod číslem co seriový.
No trochu hádanka co dát, neb mám silný stabíky z M5 a řek bych, že se to chová jako s DD a zároveň chci jít o 30mm dolů, tak aby to zas nebylo nekomfortně tvrdý?


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
A teď babo ..ehm tunere raď !

Jedná se o třílitr klasika zadokolku.


Jedná se o třílitr klasika zadokolku.
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
NechováTotic píše:mám silný stabíky z M5 a řek bych, že se to chová jako s DD

Dynamic nešel kombinovat s Mpaketem, ale dal se objednat jen Mpaket vzhled s dynamicem, tj auto není snížené, jako standartní Mpaket, ale jinak vypadá stejně.
Být tebou, dal bych k tomu snížení Mpaket tlumiče. Nevím proč, ale u E60 mi paradoxně přijde paket podvozek komfortnější než standart.
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Já teď v létě dával Mpacket tlumiče i pružiny jako náhradu původního sportovního podvozku.
Funguje to, je to kompatibilní s DD, nevím proč to nedávali z výroby
Funguje to, je to kompatibilní s DD, nevím proč to nedávali z výroby

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Jo a jaká byla Změna z "S226A - Naladění sportovního podvozku" na Mpaket ? Mezi nimi už nemůže být ve snížení a tuhosti moc rozdíl, nebo je? 
Co se dívám na tom sport podvozku jsou taky silnější stabiky, ale ještě ne tolik co na Mpaketu. Takže k němu bylo mimojiné volitelné i DD jestli tomu chápu..

Co se dívám na tom sport podvozku jsou taky silnější stabiky, ale ještě ne tolik co na Mpaketu. Takže k němu bylo mimojiné volitelné i DD jestli tomu chápu..
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
U mě vcelku fatální.
Jízdně auto přituhlo, ale paradoxně je pohodlnější než před výměnou, jelikož S226A factory podvozek byl pravděpodobně již dávno po smrti. Navíc šlo auto nahoru vpředu skoro o 1cm, vzadu asi o 0,5cm, takže už se dá čumákem parkovat i obrubníků standardních velikostí
Jízdně auto přituhlo, ale paradoxně je pohodlnější než před výměnou, jelikož S226A factory podvozek byl pravděpodobně již dávno po smrti. Navíc šlo auto nahoru vpředu skoro o 1cm, vzadu asi o 0,5cm, takže už se dá čumákem parkovat i obrubníků standardních velikostí

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Sport suspension je udajne napul mezi standard a M-paket podvozkem. Nizky jako M-paket, ale pruziny jsou stejne "mekke" jako standard, ne tak tvrde jako M-paket. Proste pohodlnejsi M-paket podvozek.
Ja mam na sedanu S226A a DD, a na 19" mi to maximalne vyhovuje. Do tvrdsiho jit nechci a ani nepotrebuju.
Ja mam na sedanu S226A a DD, a na 19" mi to maximalne vyhovuje. Do tvrdsiho jit nechci a ani nepotrebuju.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Jo OK to zní cajk.. 

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Mám na svojí E60 DD a M Packet podvozek, tedy alespoň dle dekodéru:
S229A Dynamic Drive
S704A M Sports suspension
Je to docela tvrdé, ale když přijde hezčí cesta, auto parádně drží
S229A Dynamic Drive
S704A M Sports suspension
Je to docela tvrdé, ale když přijde hezčí cesta, auto parádně drží

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Čauko chalani, píšem k postrehu ale iba s motormi V8 (neviem ako s R6)
S226A naladení sportovního podvozku - šlo dat na auta bez Mpaket narazníkou alebo s DD, dali ste si rádobi športový podvozok ale vzhlad seria, to sa týka aj stabilizačných tyčí ktoré majú predok 25mm a zadok 13.5mm
Ked to zhrnem seriova karoseria na sportovom podvozku a tento podvozok je práve o 1cm nižšie ako seria.
Obdoba karoseria Mpaket ale podvozok s DD nebolo možné dat S704A v kombinácii s DD preto práve S226A
S704A M Sportovní podvozok bol možný iba v celo Mpakete a to zahrnovalo aj stabilizačné tyče predok 25.5mm a zadok 16mm bez možnosti DD tak ako M5
Manželkyna 550i originál Mpaket tak ako píšem kompletne v S704A od výroby
Máme doma aj 540i tak isto originál Mpaket a presna ako 550i všetko v S704A bez rozdielu ako v 550i
Moja 545i e61, seriova výroba zadok vzduch a tam obyčajne mechy a stabilizator 13.5mm, predok práve S226A čo je akože športový podvozok a stabilizátor 25mm.
Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5 a samozrejme predný a aj zadný stabilizátor z M5 26.5mm a 18mm, zadok uložený v Powerflexu predok guma M5 nikde som nenašiel polyuretanove M5/M6
S226A naladení sportovního podvozku - šlo dat na auta bez Mpaket narazníkou alebo s DD, dali ste si rádobi športový podvozok ale vzhlad seria, to sa týka aj stabilizačných tyčí ktoré majú predok 25mm a zadok 13.5mm
Ked to zhrnem seriova karoseria na sportovom podvozku a tento podvozok je práve o 1cm nižšie ako seria.
Obdoba karoseria Mpaket ale podvozok s DD nebolo možné dat S704A v kombinácii s DD preto práve S226A
S704A M Sportovní podvozok bol možný iba v celo Mpakete a to zahrnovalo aj stabilizačné tyče predok 25.5mm a zadok 16mm bez možnosti DD tak ako M5
Manželkyna 550i originál Mpaket tak ako píšem kompletne v S704A od výroby
Máme doma aj 540i tak isto originál Mpaket a presna ako 550i všetko v S704A bez rozdielu ako v 550i
Moja 545i e61, seriova výroba zadok vzduch a tam obyčajne mechy a stabilizator 13.5mm, predok práve S226A čo je akože športový podvozok a stabilizátor 25mm.
Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5 a samozrejme predný a aj zadný stabilizátor z M5 26.5mm a 18mm, zadok uložený v Powerflexu predok guma M5 nikde som nenašiel polyuretanove M5/M6
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Hmm zajímavej úkaz. Na naše slátaný cesty je Mpaket docela otravnej, holt nějak s náma němci nepočítali. Vždycky když se v noci vracím z Rakouska poznám když už jsem u nás, začne to auto celý drncat jak o dušu.JakoobCZ píše:Mám na svojí E60 DD a M Packet podvozek, tedy alespoň dle dekodéru:
S229A Dynamic Drive
S704A M Sports suspension
Je to docela tvrdé, ale když přijde hezčí cesta, auto parádně drží

Jo ten system je podobně, tloušťky všech stabiků kdyžtak v ETK, kdo bude ladit. Jen jsem myslel, že M5 má automaticky 4x měchy?Popp píše:Čauko chalani, píšem k postrehu ale iba s motormi V8 (neviem ako s R6)
...
Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5..
Uvidím co dám na klasiku serii, asi Mpaket pružiny, nebo možná o chlup níž na -30mm Eibach, či AP apod. Nechci to mít moc tuhé, takže tlumiče budou ještě otázka. Je pravda, že zase oproti zvadlýmu unavenýmu podvozku bude všechno nový komfortnější.

Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Můj poznatek zas je, že i když je série oproti Mpaketu vyšší, tak je v reálu Mpaket komfortnější, nebo alespoň na stejno. Origo série na E60 mi přijde uskakanej a tvrdej, je to paradox.
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
já nechápu jaktože je E60 uskákanější jak E90.
jinak M5 nikdy neměla žádný měchy, teda M5 touring má asi zadní měchy, ale jinak vše pružiny a žádná další 5ka nemá ve předu měchy, ani Gčková. měchy ve předu mají jen G1x a E53.
jinak M5 nikdy neměla žádný měchy, teda M5 touring má asi zadní měchy, ale jinak vše pružiny a žádná další 5ka nemá ve předu měchy, ani Gčková. měchy ve předu mají jen G1x a E53.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Nebo teda EDC tlumiče to je jiná.. někde jsi to snad psal, že je M5 podvozkově úplně jinde.
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
jj EDC M5 má a je to pecka.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Paráda, to jde dát EDC na seriovku taknějak plug&play? To mě ani nenapadlo skrz tu elektronikou jak to naladit. Ani nemám odvahu zjišťovat kolik takovej tlumič stojíPopp píše:Keby niekoho zaujímalo tak moj upgrade:
Zadné mechy som menil za Mpaket tie su rovnaké ako mechy na podvozku S226A
Predok tlmiče z M5 a samozrejme predný a aj zadný stabilizátor z M5 26.5mm a 18mm, zadok uložený v Powerflexu predok guma M5 nikde som nenašiel polyuretanove M5/M6

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
No nic o EDC se toho moc nedovíme, upusťme od toho..
Tlumiče dám SACHS sportfederung nebo Mtechnik podle délky a tuhosti, to se ještě uvidí. Zjistil jsem taky, že na jejich výběr nemá výbava DD žáden vliv. Takže jsou v podstatě jenom tři druhy..
Tlumiče dám SACHS sportfederung nebo Mtechnik podle délky a tuhosti, to se ještě uvidí. Zjistil jsem taky, že na jejich výběr nemá výbava DD žáden vliv. Takže jsou v podstatě jenom tři druhy..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
No a pružiny.. to jsem myslel, že bude brnkačka. Ale po průzkumu nabídky LESJÖFORS jsem narazil na WebCat SACHS https://webcat.zf.com/?SPR=1 a tam mi to našlo pro můj specifikovanej vůz moře pružin takže průser co vybrat? Jenom pro "Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik" se nabízí 7druhů předních a 4zadních pružin.
Tady je aspoň dobrý, že uvádí délku, šířku a průměr drátu pružiny. Takže snad by se podle toho dalo nějak orientovat
SACHS 996 979
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
Farbmark.: 3x braun
Länge: 363 mm
Außendurchmesser: 111 mm
Durchmesser [mm]: 11,45
SACHS 996 980
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
für OE-Nr. : 33 53 6 763 053
Farbmark.: 1x grau
Durchmesser [mm]: 11,4
Länge: 359 mm
Außendurchmesser: 109 mm
SACHS 996 981
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
Farbmark.: 3x rosa
Außendurchmesser: 110 mm
Durchmesser [mm]: 11,7
Länge: 360 mm
SACHS 996 982
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
für OE-Nr. : 33 53 6 763 055
Farbmark.: 1x grün
Durchmesser [mm]: 11,85
Außendurchmesser: 111 mm
Länge: 360 mm
Kdo se tím už zaobíral, nebo ví vo co go díky předem za pomocnou radu, jak naladit bimmera.


Tady je aspoň dobrý, že uvádí délku, šířku a průměr drátu pružiny. Takže snad by se podle toho dalo nějak orientovat

SACHS 996 979
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
Farbmark.: 3x braun
Länge: 363 mm
Außendurchmesser: 111 mm
Durchmesser [mm]: 11,45
SACHS 996 980
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
für OE-Nr. : 33 53 6 763 053
Farbmark.: 1x grau
Durchmesser [mm]: 11,4
Länge: 359 mm
Außendurchmesser: 109 mm
SACHS 996 981
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
Farbmark.: 3x rosa
Außendurchmesser: 110 mm
Durchmesser [mm]: 11,7
Länge: 360 mm
SACHS 996 982
Einbauseite : Hinterachse
für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, für Fahrzeuge mit M-Technik
für OE-Nr. : 33 53 6 763 055
Farbmark.: 1x grün
Durchmesser [mm]: 11,85
Außendurchmesser: 111 mm
Länge: 360 mm
Kdo se tím už zaobíral, nebo ví vo co go díky předem za pomocnou radu, jak naladit bimmera.


Re: E60 sportovně nastavený podvozek - rozdíl oproti klasice
Jestli máš ještě originál pružiny, tak se podívej jaké tam máš ty barevné tečky na pružině a podle toho vyber nové.