Ta oslintaná nádobka obsahuje hydraulickou kapalinu do posilovače řízení. Proč to přetéká?
- máš na víčku zdravé těsnění,
- máš toho tam moc - vyšroubuj víčko, na víčku je měrka s ryskami,
- máš tam nevhodnou kapalinu, já jednou doplňoval dextron III
- kapalina je už stará, pění a tlačí se ven
Pokud nedávno proběhla výměna majitelů, což soudím dle toho že současný neví co to je, tak mohl jen někdo dolévat olej a celý to poblejt. V CZ se tekoucí serva opravují těsně před prodejem dolitím náplně, stejně jako ucházející klimatizace jejím doplněním
Diky chlapi, ta nadobka byla par mesicu zpatky cista, i po tom co jsem trictvrte roku s autem jezdil, takze to urcite nezablemcal byvaly majitel.
Od volantu se mi poslednich par mesicu pri toceni doleva ozyval takovy zvuk jako kdyz natahujete hodinky, poslednich par dni mi prislo ze se zintenzivnil. Vcera jsem to vicko pritahl na fest, a dnes rano cestou do prace se mi zdalo ze ten zvuk uz neslysim. Takze by to nejakou souvislost mit mohlo.
Dnes se podivam na svetle kolik tam te kapaliny je, a kazdopadne ji pro jistotu necham vymenit, i s tim tesnenim nebo celym vickem.
Zrovna jsem volal k Schindelarum, nejdriv udiv proc by to meli menit kdyz je to dozivotni, a pak ze jo ze to v klidne vymeni za novou, ze je to chvilka a muzu prijet kdykoliv. Dam vedet az bude hotovo.
Zajimalo by me jak dlouho ta kapalina realne muze vydrzet - ta moje je tam velmi pravdepodobne 8 let, to uz to muze mit za sebou?
A v tom vicku to vypada ze je nejaka dirka, vypada pruchozi zevnitr nadoby - to je nejaka tlakova pojistka? Nezkousel jsem to profouknout, nechtel jsem byt cely spinavy.
Ano, je to v podstatě přetlakový ventil, který si v případě například přelití či napěnění kapaliny, nebo při větším tlaku v okruhu přebytek "uplyvne" bokem
Takze pokud nefunguje spravne, je treba ucpany, tak by to asi mohlo pri natlakovani cakat na vsechny strany pres tesneni. Asi bude lepsi vymenit kapalinu i to vicko, ne?
Hele, teoreticky může být, dává to smysl, ale na 100% ti to určitě tvrdit nebudu. Ani nevím na kolik takové víčko vyjde, tak těžko říct jestli to takhle řešit. Nicméně pokud to bude korunová položka tak proč ne, ale za druhou stranu s tímhle víčkem fungují Báva i více než 20 let a nevím o tom, že by tohle někdy někdo reálně řešil, takže by bylo zvláštní kdyby to u auta starého ani ne 10 let bylo v háji
Treba mam stesti na vadny kus OK, vymenim kapalinu, necham to vicko pri tom zkontrolovat i s tesnenim, a uvidime co to bude delat. Kdyz bude dal zlobit, vymenim vicko. Diky chlapi za rady, dam sem pak update.
Po konzultaci v servisu - je to obvykla bolest E60/E61. Nadobka ma vestaveny, samostatne nevymenitelny filtr. Vetsi smysl nez menit jen kapalinu, nebo menit jen vicko, ma vymenit spolecne nadobku a kapalinu. Nadobka cca 1200,-Kc. Objednano na pristi tyden.
Nadobka i kapalina dnes vymeneny. Nova kapalina CHF 11S. Prace asi na hodinu, cena celkem cca 2300,-Kc vc. DPH.
Je fakt ze to cvrlikani od rizeni prestalo asi uz hned potom co jsme tu preteklou puvodni nadobku minuly tyden trikrat nebo ctyrikrat otevreli a zase zavreli, ale ted mam aspon jistotu ze je tam nova kapalina i piksla a nemelo by to mit uz duvod zlobit.
Takze to vydrzelo asi tyden, a pak zase zacalo cvrlikani. To jsem zvedavy co se z toho vyklube. Nema to servo nejake nastavovani dorazu, kalibraci, nebo tak neco co by bylo potreba udelat? Ze by to treba bylo rozhasene?