Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zajimava zkusenost - snizeni spotreby po vypnuti REKUPERACE

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#1 Příspěvek od Dyx »

zajimava zkusenost - snizeni spotreby po vypnuti REKUPERACE F10-520d automat

Pred kratkou dobou mne zaujalo tvrzeni jednoho uzivatele nem. F10 fora ze si pomoci SW vypnul na F10ce rekuperaci (i START a STOP) a na spotrebe je mu to nijak neprojevilo.
S jeho pomoci jsem si po nainstalovani prislusneho SW pres TEAMVIEWER nechal pred par dny, zatim na zkousku vypnout REKUPERACI i na moji F10ce.

Mezitim mam prvni zajimave indikace - zatim jen podle palubaku (- ktery ukazuje normalni velmi spolehlive) ze spotreba se mi po vypnuti REKUPERACE snizila o 0.6-0.8 litru na 100km, coz povazuju za velmi pozitivni. Budu sledovat jeste dlouhodobeji ale zatim nevidim sebemensi duvod rekuperaci znovu aktivovat...
Obecne je samozrejme rekuperace genialni vec, ovsem pouze pokud se implementuje INTELIGENTNE (napriklad jako funguje i PRIUSE nebo nekterych elektroaut kdy se v idealnim pripade zapina jen kdyz je smysuplna a je treba regulovana stiskem brzdoveho pedalu, nejlepe cim vic nebo prudceji stlaceny brzdovy pedal, tim silnejsi rekuperace ) v pripade podobne "inteligentni" implementace ve voze BMW jako je funkcnost, spolehlivost a prinos EGR-ventilu a dalsich "vylepsovatek" tak stoji vysledek a prinos za starou belu a je lepsi se toho zbavit..... :wink:

Navic jak jsem uz zminoval jinde i jizdni pocit je ted velmi prijemny, po sundani nohy z plynu skoro uplne zmizel ten neprijemny pocit ze "jedu do kopce" a nebo "jedu proti vetru".... auto ma i na rovine po sundani nohy z plynu citelne delsi dojezd nez predtim:lol:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od Misanek »

to si děláš prdel... :? Jako věděl jsem, že všelijaké eco pičovinky stojí víceméně za hovno, ale že to bude stát až za takhle veliké a smradlavé hovno, to bych nikdy netušil...

takže žijme zeleně, rekuperujme, chcípejme motory na každé křižovatce jak úplní kokoti, hlavně že je všechno eco, ale co na tom, že auto díky všem těmhle 3,14čovinám žere víc paliva a ve finále má "větší" emise. Ty vole, to je svět zku**ený... :roll:

A já měl zrovna rekuperaci u F10/11 a vůbec novějších řad za celkem fajn věc při představě, že alternátor začíná svou činnost pouze při požadavku nulového výkonu motoru/brzdění či případném poklesu napětí/naakumulované el. energie v akumulátoru.Ovšem takovéhle zklamání jsem nečekal...
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#3 Příspěvek od Dyx »

No tu spotrebu musim merit trosku delsi dobu aby to byl opravdu vice relevantni udaj, zatim jsem toho ujel moc malo. V kazdem pripade spotreba URCITE nestoupla.
Ta rekuperace mozna prinese vic i ve spojeni s funkcnim START-STOP (predevsim ve meste) ktery ovsem BMW davali do F10 automatu az od nasledujiciho roku. Neumim to odborne presvedcive zduvodnit ale mel jsem od zacatku takovy pocit, ze to je takovy nedodelek a bez Start-Stop ta rekuperace smysl moc mit nebude. Ted to vypada ze mam prvni potvrzeni v praxi. Podle meho nazoru ta myslenka REKUPERACE je urcite dobra, ale bohuzel nedotazena, nedomyslena a odflakla REALIZACE....
Dale lze navic s vypnou REKUPERACI ocekavat i delsi zivotnost baterie (s rekuperaci si inteligentni ridici system nabijeni baterie (IBS) nechava stale rezervu a nedobiji poradne (v prumeru pouze na 80%) aby mohl do baterky nacpat elektrinu z rekuperace. Logicky toto baterce po nejake dobe nedela dobre resp. zkracuje to jeji zivotnost. Pri vypnute rekuperaci system dobiji baterii v prumeru nad 90%. Toto vse je samozrejme info z vlastni zkusenosti a mereni od chlapka, ktery to tak provozuje na svem aute jiz delsi dobu (a pomohl mi pred par dny se SW i vypnutim rekuperace na mem aute, coz jsem si po jeho doporuceni chtel vyzkouset)...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#4 Příspěvek od Misanek »

No, s těma baterkama je to zase trochu jinak, i když za to nedám ruku do ohně. Mám ale ten dojem, že to novějších aut už se instalují baterie typu agm, takže jejich nedobíjení jim zase tolik "nevadí". Každopádně systém start-stop je dle mého jedna z nějvětších hovadin co kdy v autobomilusmu existovala a jeho reálná úspora je dle mého veeelmi nejistá
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od Zdenda530d »

Systém start-stop je slepá ulička a ví se to už poměrně dlouho... Každému kdo má aspoň trochu technické povědomí, musí být jasné, že když se mu 40x vypne a nastartuje motor než projede Prahou tak to motoru (a víceméně všem jeho komponentům) moc nepřidá a tu zanedbatelnou úsporu (pokud teda nějaká je) několikanásobně uživatel zaplatí právě na těch komponentech (baterie, alternátor, startér, kompresor klimy, atd atd atd... )

Navíc kvůli tomuto megaekošetrnému systému musí mít auto většinou silnější baterku než by musel, silnější startér, nějakou tu řj navíc a to vše je přeci ekologické... nebo pro někoho EKONOMICKÉ?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#6 Příspěvek od Dyx »

Misanek píše:No, s těma baterkama je to zase trochu jinak, i když za to nedám ruku do ohně. Mám ale ten dojem, že to novějších aut už se instalují baterie typu agm, takže jejich nedobíjení jim zase tolik "nevadí". Každopádně systém start-stop je dle mého jedna z nějvětších hovadin co kdy v autobomilusmu existovala a jeho reálná úspora je dle mého veeelmi nejistá
Jo jasne ze se davaji POUZE AGM. Jasne ze toho AGM vydrzi vic nez ostatni typy. Baterii to vsak vadi VZDYCKY kdyz je nedostatecn dobijena a zkracuje se jeji zivotnost.
Start-Stop pokud se da vypinat a funguje spolehlive a komfortne a jsou na ni dimenzovane ostatni soucastky (startter, retezy, alternator atp.) tak ve meste to za hovadinu nepovazuju. Povazuju za hovadinu domrsenou nedodelanou nedomyslenou REKUPERACI bez regulace sepnuti a sily rekuperace pomoci brzdoveho pedalu a prave bez toho vypinatelneho START STOP systemu (ktery ma zvysene naroky na dobijeni)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#7 Příspěvek od Dyx »

Zdenda530d píše:Systém start-stop je slepá ulička a ví se to už poměrně dlouho... Každému kdo má aspoň trochu technické povědomí, musí být jasné, že když se mu 40x vypne a nastartuje motor než projede Prahou tak to motoru (a víceméně všem jeho komponentům) moc nepřidá a tu zanedbatelnou úsporu (pokud teda nějaká je) několikanásobně uživatel zaplatí právě na těch komponentech (baterie, alternátor, startér, kompresor klimy, atd atd atd... )
System bymusel byt funkcni a konfortnu a dotazeny do konce a samozrejme vsechny komponenty tomu prizpusobene. Dotazenym systemem mam na mysli ze dneska neni vubec zadny technicky ani ekonomicky problem propojit i takove vypinani motoru na aktualni online data z dopravy, kdo pouziva google maps vi co mam na mysli. Kvuli par desitkam sekund na krizovatce nebo semaforu Strt-Stop smysl urcite nema. Pokud ale online data ukazuji ze se nekde bude cekat desitky minut nebo jeste dele, tak start-stop smysl ma. Mel by smysl ale rovnou se silnejsim elektromotorem bud jako mild-hybrid a nebo alespon na popojizdeni v zacpach....
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#8 Příspěvek od kmplx »

Tak obecně všechny eko kraviny nevyjímaje trendu menších motorů s turbem reagují na systém testů emisí. Když si mohou sundat zrcátka, dát jiné pneu atd. jen aby testy vyšli líp, tak je jasné, že systém start-stop se v takovém případě náramně hodí.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#9 Příspěvek od Teddy »

Nechci do toho úplně rejpat, taky neznam přesný čísla. Jsem trochu nevěřící tomáš. Alternátor má kolik? 1kW? Na plno běží možná pár minut po nastartování. Standardně běží třeba na 50%? Ať mi nikdo neříká, že 500W pje poznat na dojezdu auta při sundání nohy z plynu, nebo na spotřebě. Jako že by to fakt udělalo přes půl litru?
Nechce se mi to počítat, ale v litru benálu je asi 9kWh. K tomu účinnost motoru, apod. Dále zase je potřeba připočítat ztráty v systému, hlavně při nabíjení baterie.

Podle mě to nemůže bejt poznat. Význam spíše pro nějakou zasranou metodiku výpočtu spotřeby a emisí, než pro praktický použití. Stejně jako stop start. Úspora nula nula prd, ale zničený všechno od baterie až po motor a palubní elektroniku.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Misanek »

Tak startéry jakou v dnešní době už běžně osazeny reduktorama, takže větší až tak být nemusí dle mého. Ale start - stop je podle mě furt nesmysl, ta tím si stát budu.
Co se propojení s Google maps týče, tak já osobně bych tahové auto, u kterého by šla kýmkoliv poměrně hodně jednoduše zjistit poloha opravdu nechtěl. Jsem v tomhle směru docela paranoik.

Co se alternátoru týče, tak dle mého se v podstatě u rekuperace odpojuje se facto od El. okruhu v případě dostatku napětí asi úplně, ne? Tím právě dochází k onomu neustálému kolísání napětí v systému a tím k rychlejší degradaci baterie a ostatních věcí, ne?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#11 Příspěvek od Dyx »

Misanek píše:Tak startéry jakou v dnešní době už běžně osazeny reduktorama, takže větší až tak být nemusí dle mého. Ale start - stop je podle mě furt nesmysl, ta tím si stát budu.
Co se propojení s Google maps týče, tak já osobně bych tahové auto, u kterého by šla kýmkoliv poměrně hodně jednoduše zjistit poloha opravdu nechtěl. Jsem v tomhle směru docela paranoik. Co se alternátoru týče, tak dle mého se v podstatě u rekuperace odpojuje se facto od El. okruhu v případě dostatku napětí asi úplně, ne? Tím právě dochází k onomu neustálému kolísání napětí v systému a tím k rychlejší degradaci baterie a ostatních věcí, ne?
Aha takze ty google mapy ani telefon s GPSkou v aute NIKDY ale opravdu NIKDY zasadne nepouzivas ? Podle mne si stejne nepomuzes at se ti to libi
nebo ne.
Jelikoz je po deaktivaci tak zasadni citelny rozdil uz pri samotne jizde, tak to vypada ze minimalne v mem modelu se alternator NEODPOJUJE i kdyz je to naprosto logicke a melo by to tak fungovat. Predpokladam ze snad nejpozdeji u modelu 2015/2016 se alternator odpojuje (napr. rezimu ECO PRO apod.) ale to bude vedet asi nekdo kdo ma podrobnejsi informace
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Misanek »

Dyx píše:Aha takze ty google mapy ani telefon s GPSkou v aute NIKDY ale opravdu NIKDY zasadne nepouzivas ? Podle mne si stejne nepomuzes at se ti to libi
nebo ne.
budeš překvapen, ale opravdu ne :wink: já vím, že tomu ve finále moc nepomůžu, ale aspoň se tomu snažím co nejvíce preventivně vyhýbat. A opravdu mne představa, kdy mne někdo bude moct permanentně sledovat s přesností do pěti metrů moc nerajcuje :)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#13 Příspěvek od Dyx »

Ne ve finale tomu opravdu nepomuzes. Budes prekvapen ale pokud pouzivas JAKYKOLIV telefon s Androidem nebo Jablkem nebo Woknama obcas nekdy pouzivas platebni kartu a kvuli kameram a SW na rozpoznavani obliceje stale nenosis nasazenou MASKU Fantomase.... :-) tak kdo bude opravdu chtit tak te muze stejne sledovat at se tomu budes chtit vyhybat jak chces. Nelibi se to nikomu ale takhle to proste je, pokud mas cisty svedomi tak pro koho bys vubec byl tak zajimavej a k cemu by mu to asi bylo?? Paranoia je dobra ale pokud nema reseni tak se akorat stresujes naprosto zbytecne a neuzitecne...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

Neboj, nežiji permanentně ve stresu a neohlížím se za každým rohem jestli mě náhodou někdo nesleduje :lol: svědomí čisté taktéž mám, ale spíše mi jde o princip a prostě se opravdu nechci dožít doby, kdy mé auto bude moci kdokoliv a kdykoliv lokalizovat s téměř naprostou přesností. Určitě víš moc dobře jak to myslím, jistě nejsi žádný blbec :wink: Už jenom SOS systémy, které mají údajně být (nebo už dokonce jsou, nevím) povinné, mě celkem iritují... Ale co už, nové auto si snad stejně nikdy kupovat nebudu :)

Nicméně už trochu odbíháme od tématu rekuperace, takže bych asi tímhle stylem debatu ukončil, jelikož ty si budeš stejně stát za svým, že by jsi auto napíchlé na nonstop monitoring polohy akceptoval, kdežto já stejně budu v opozici takže tohle asi nerozlousknem a už vůbec by to asi nebylo vhodné v tomhle tématu :wink:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

Jen vám skočím do usměvu pánové ....každý den vás sledují stovky kamer a všude kde projedete jsou záznamy značky auta a někde i pasažérů a řidiče. Toto se uchovává dlouhé roky takže je dohledatelné kde jste byli a kde jste platili kartou a co jste si kupovali. Notebook má mac adresu a ta zanechává stopy po celém internetu kde s pohybujete ...chytrej IT odborník zmapuje hodně co děláte a jaké máte zájmy. čipy se cpou všude a v budoucnu budou každému vnucené čipy občanky i identita na netu. Takže nějakej google v autě je legrace.

Už dávno žijeme v elektronickém koncentráku.

Jinak ano ekopičoviny jsou akorát proto aby dělali větší byznys pro servis a pro výroce tísíce pikačovin navíc do aut.

pokud mi něco brzdí více auto při tzv plachtění tak je jasné že to i zvyšuje spotřebu. Mus soukromej odhad u spořícího řidiče klidně těch 0.3 - 0,5 litru na sto bych vsadil bude. Ale jistě to chce přesnější měření.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#16 Příspěvek od Zdenda530d »

Opět trošku zpět k tématu... Náhodně jsem narazil na tento zajímavý testík o tom jak je systém Stop Start u některých efektivní. Bavíme se o autech z roku 2016 pánové - HighTech a to nejlepší co je možné nabídnout!!!! Je mi z toho opravdu špatně...

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/te ... y-rozjezd/
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

Asi tak stejné a efektivní jakoby lidé v práci vypínali počítače když si odskočí nebo něco řeší chvilku jiného ...a pak by ty počítače zase zapínali ...a takto denně třeba 30x nebo i 50x to by bylo na zbláznění ...co taková kolona na dálnici ?

Jedu v koloně zastavím auto chcíp......jedu start ... zastavím chcíp.....jedu start ....a furt dokola třeba hodinu v koloně ??? 8O

Ten motor musí dost trpět stejně tak starter - Baterka - a další komponenty které odejdou několikrát rychleji než u běžného auta...


....motor zastaví i v momentě, kdy třeba pouze přijedete z vedlejší ke křižovatce.

Kdo start-stop nevypíná automaticky s každým startem, musel takovou situaci zažít. V takovém momentě zastavíte se, rozhlédnete a chcete se opět rozjet. Auto ale zrovna v tu chvíli vypne motor, protože neví, že stavíte jen na pár sekund, a tak není připraveno bez meškání znovu jet. Vy tak mačkáte plyn, ale nic se neděje. A než systém motor znovu „nahodí” a ten vůz uvede do pohybu, chvíli trvá. :?

Pak se budeme ve městech divit že všem trvá tak dlouho než se rozjedou od semaforů ...postupně jeden za druhým.... :-(
A vystřelit z křižovatky už taky nebude tak snadné .prostě chvilka a ono ejhle jsou z toho skoro 2-3sekundy čekání ...to je o život. :roll:
Odpovědět