Pred kratkou dobou mne zaujalo tvrzeni jednoho uzivatele nem. F10 fora ze si pomoci SW vypnul na F10ce rekuperaci (i START a STOP) a na spotrebe je mu to nijak neprojevilo.
S jeho pomoci jsem si po nainstalovani prislusneho SW pres TEAMVIEWER nechal pred par dny, zatim na zkousku vypnout REKUPERACI i na moji F10ce.
Mezitim mam prvni zajimave indikace - zatim jen podle palubaku (- ktery ukazuje normalni velmi spolehlive) ze spotreba se mi po vypnuti REKUPERACE snizila o 0.6-0.8 litru na 100km, coz povazuju za velmi pozitivni. Budu sledovat jeste dlouhodobeji ale zatim nevidim sebemensi duvod rekuperaci znovu aktivovat...
Obecne je samozrejme rekuperace genialni vec, ovsem pouze pokud se implementuje INTELIGENTNE (napriklad jako funguje i PRIUSE nebo nekterych elektroaut kdy se v idealnim pripade zapina jen kdyz je smysuplna a je treba regulovana stiskem brzdoveho pedalu, nejlepe cim vic nebo prudceji stlaceny brzdovy pedal, tim silnejsi rekuperace ) v pripade podobne "inteligentni" implementace ve voze BMW jako je funkcnost, spolehlivost a prinos EGR-ventilu a dalsich "vylepsovatek" tak stoji vysledek a prinos za starou belu a je lepsi se toho zbavit.....

Navic jak jsem uz zminoval jinde i jizdni pocit je ted velmi prijemny, po sundani nohy z plynu skoro uplne zmizel ten neprijemny pocit ze "jedu do kopce" a nebo "jedu proti vetru".... auto ma i na rovine po sundani nohy z plynu citelne delsi dojezd nez predtim:lol: