Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 530xD automat - škubání při brždění motorem
Ahoj,
pokud už zde bylo prosím o nasměrování/link, nejsem úplně fórum-kompatibilní člověk.
Moje E61 r.v. 2008 po zahřátí, třeba pár desítkách km po dálnici běžnou rychlostí začně cukat při brždění motorem. Stačí dojíždět kamion bez plynu, nebo bez plynu klesat z kopce. Začne periodicky cukat, tak 1 krát za vteřinu až vteřinu a půl. Stačí lehce přidat plyn a je to pryč, při intenzivnějším brzdění to také nedělá, nebo to přes brzdný účinek nejde vnímat. Když to nechám cukat, je to přesně periodické, doba mezi cuky nevypadá náhodně a je možné že se mění podle klesajících otáček. Ta vteřina odpovídá dejme tomu dálníční rychlosti, cca 2000 ot/min.
K autu - E61 530xd, 230t reálných, EGR vyčištěný, klapky sání vyčištěné, zkontrolované a funkční, náplň v automatu cca 5000km, brzdy cca před 20 000km komplet, DPF na místě, ale zatím bez zásahu, termostaty OK, teplota se drží okolo 94°C, EGR vyčištěný, turbo nové před cca 20tkm)
Vůbec nevím, čeho se chytit, mechanici "nic nepozorují" motor? Převodovka/měnič? Mezináprava?
Díky za jakýkoliv hint. Je to nepříjemný...
pokud už zde bylo prosím o nasměrování/link, nejsem úplně fórum-kompatibilní člověk.
Moje E61 r.v. 2008 po zahřátí, třeba pár desítkách km po dálnici běžnou rychlostí začně cukat při brždění motorem. Stačí dojíždět kamion bez plynu, nebo bez plynu klesat z kopce. Začne periodicky cukat, tak 1 krát za vteřinu až vteřinu a půl. Stačí lehce přidat plyn a je to pryč, při intenzivnějším brzdění to také nedělá, nebo to přes brzdný účinek nejde vnímat. Když to nechám cukat, je to přesně periodické, doba mezi cuky nevypadá náhodně a je možné že se mění podle klesajících otáček. Ta vteřina odpovídá dejme tomu dálníční rychlosti, cca 2000 ot/min.
K autu - E61 530xd, 230t reálných, EGR vyčištěný, klapky sání vyčištěné, zkontrolované a funkční, náplň v automatu cca 5000km, brzdy cca před 20 000km komplet, DPF na místě, ale zatím bez zásahu, termostaty OK, teplota se drží okolo 94°C, EGR vyčištěný, turbo nové před cca 20tkm)
Vůbec nevím, čeho se chytit, mechanici "nic nepozorují" motor? Převodovka/měnič? Mezináprava?
Díky za jakýkoliv hint. Je to nepříjemný...
Jen jsem chtěl pro ostatní, co tě neznají, poukázat na ten fakt, že tvé rady a případné "zkušenosti" např. s milionovým proběhem na původní vstřikovače, je nutno brát s velkou rezervou
sám se k problémům, jejichž řešení neznám a ani mě nic konkrétního nenapadá nevyjadřuji. Nicméně předpokládám, že náplň v převodovce určitě řešil jako jednu z prvních věcí.
Jinak nechápu jak můžeš srovnávat motory, resp. cr vstřikovače v autobusech a náklaďácích (ve kterých se s bůhví jakou úspěšností asi vrtáš) se vstřikama v motorech osobáků... Už jenom tohle tvé srovnání o lecčems vypovídá

Jinak nechápu jak můžeš srovnávat motory, resp. cr vstřikovače v autobusech a náklaďácích (ve kterých se s bůhví jakou úspěšností asi vrtáš) se vstřikama v motorech osobáků... Už jenom tohle tvé srovnání o lecčems vypovídá

Jo? A nebude spíš o tom, že v tomhle nájezdu má za sebou logicky vstřik u osobáku mnohem víc pracovních cyklů než vysokoobjemový motor z náklaďáku nebo autobusu ty znalče? Konstrukce vstřikovače a i princip nebo funkce je logicky stejný, nicméně za stejný kilometrový nájezd udělá vstřikovač v náklaďáku mnohem míň cyklů (rozuměj otevření a zavření - speciálně pro tebe) než-li v osobáku. A schválně jestli přijdeš na to, jak je to vlastně možnépatrikE39 píše:víš proč v osobáku co má najeto 200 odejde vstřik? .. protože nemá najeto 200 ale jednou tolik.. proto se vzala fáma že vstřiky u dieslů vydrží málo... ono konstrukce vstřiků je stejná tak proč by v osobácích měly být horší?


A kde jsi přišel na to, že jsem rozmazlený? To mi to závidíš nebo to měl být nepovedený pokus o urážku?

Dobře, stačilo kdybys napsal "nevím" nebo "nechám se podat
i když jsem si myslel, že tuhle jednoduchou hádanku rozluštíš, když se v motorech tak vyznáš... No nic
Ale máš štěstí, že jsem tak hodný člověk, takže ti tu záhadu pomůžu odhalit
uvědom si, v jakých pracovních otáčkách pracuje dieselový motor u osobáku a v jakých u náklaďáku. U náklaďáku to je nějakých cca 500 a strop je v průměru okolo 2500 ot./min.
2500 ot./min jsou otáčky v nižším středním spektru u motoru z osobáku. Jinými slovy v otáčkách, kde motor z náklaďáku už dávno končí (a reálně v takto vysokých otáčkách vlastně vůbec nikdy nejede, vyjma třeba brzdění motorovkou a to se logicky ani vstřiky neotvírají), tak motor na osobáku začíná teprve fungovat na plný výkon. Takže logicky vzhledem k řádově mnohem vyšším pracovním otáčkám u malého motoru musí vstřik vykonat mnohem víc cyklů za stejný kilometrový nájezd v porovnání s motorem vysokoobjemovým.
Jak jednoduché, že?
Škoda že se aspoň podobného kréda nedržíš i ty místo ťápání hovadin, různých tvých mystifikací a nepravd


Ale máš štěstí, že jsem tak hodný člověk, takže ti tu záhadu pomůžu odhalit

2500 ot./min jsou otáčky v nižším středním spektru u motoru z osobáku. Jinými slovy v otáčkách, kde motor z náklaďáku už dávno končí (a reálně v takto vysokých otáčkách vlastně vůbec nikdy nejede, vyjma třeba brzdění motorovkou a to se logicky ani vstřiky neotvírají), tak motor na osobáku začíná teprve fungovat na plný výkon. Takže logicky vzhledem k řádově mnohem vyšším pracovním otáčkám u malého motoru musí vstřik vykonat mnohem víc cyklů za stejný kilometrový nájezd v porovnání s motorem vysokoobjemovým.
Jak jednoduché, že?

Tvé otázky jsem již před nějakou dobou zodpověděl o pár příspěvků výše, stačí kdyby sis to přečetlpatrikE39 píše:proč radši nepíšeš k tématu když už sem prostě musíš něco psát? .. proč raději nedáš Mikesmikovi nějakou užitečnou radu?
Misanek píše: sám se k problémům, jejichž řešení neznám a ani mě nic konkrétního nenapadá nevyjadřuji.
Škoda že se aspoň podobného kréda nedržíš i ty místo ťápání hovadin, různých tvých mystifikací a nepravd

vubec jsem nad tim co jsi psal ani nepřemýšlel.. vlastně jsem si to ani nečetl protože ťápeš tady pořád jen ty.. nevím co si tu pořád dokazuješ tím že mě budeš neustále shazovat..připadáš si pak víc dospělě? vzpomen si jak jsi ty upřeně tvrdil že může za provozu u komůrkáče vypadnout komůrka do válce a dlouho sis za tím tvrzení stál.
Ano. A taky jsem se pak za své mylné tvrzení omluvil, na to si zase vzpomeň ty 
Já tě neshazuju. To bohužel zvládáš s velkým přehledem ty sám informační hodnotou tvých příspěvků a názorů.
Ani tu nebudu vytahovat tvé rady a dost pomýlené názory a mystifikace, co jsi kdy vyplodil ty. Bylo by to už fakt dost O.T.
Takže místo tvých duševních výlevů o něčí dospělosti si zkus spíš teda ty moje "ťápance" přečíst a rozumně na ně argumentovat. Ale to asi bude problém protože argumenty došly, co?

Já tě neshazuju. To bohužel zvládáš s velkým přehledem ty sám informační hodnotou tvých příspěvků a názorů.
Ani tu nebudu vytahovat tvé rady a dost pomýlené názory a mystifikace, co jsi kdy vyplodil ty. Bylo by to už fakt dost O.T.
Takže místo tvých duševních výlevů o něčí dospělosti si zkus spíš teda ty moje "ťápance" přečíst a rozumně na ně argumentovat. Ale to asi bude problém protože argumenty došly, co?
já jsem svou chybu také uznal.. na to si vzpomeň ..duševní výlevy tady máš v jednom kuse jen ty sám..ty jsi to byl kdo jako první na mě v jiném tématu vysypal hromadu věcí
... dělá ti to snad dobře? jen ty jediný se tady do mě neustále navážíš.. no když ti to dělá dobře tak si to užij.. jen do mě
a proč by mi měly dojít argumenty? nemám potřebu se hádač s člověkem se kterým to nikam nevede a pořád si mele svoje 



Dobře, nepochopil jsi to a úplně odbíháš od tohohle tématu místo toho aby jsi argumentoval věčně. Tak to tady radši zarazím a zbytek budeme řešit přes sz. Nicméně věř tomu, že už mi i pár místních dlouhodobých členů psalo a ptalo se po přečtení tvých příspěvků na to, co jsi zač, což taky o něčem vypovídá
ne každého by tak bavilo si s tebou psát jako mě 

