Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 530xD automat - škubání při brždění motorem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Mikesmik
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 27.02.2016 01:00

#1 Příspěvek od Mikesmik »

Ahoj,
pokud už zde bylo prosím o nasměrování/link, nejsem úplně fórum-kompatibilní člověk.

Moje E61 r.v. 2008 po zahřátí, třeba pár desítkách km po dálnici běžnou rychlostí začně cukat při brždění motorem. Stačí dojíždět kamion bez plynu, nebo bez plynu klesat z kopce. Začne periodicky cukat, tak 1 krát za vteřinu až vteřinu a půl. Stačí lehce přidat plyn a je to pryč, při intenzivnějším brzdění to také nedělá, nebo to přes brzdný účinek nejde vnímat. Když to nechám cukat, je to přesně periodické, doba mezi cuky nevypadá náhodně a je možné že se mění podle klesajících otáček. Ta vteřina odpovídá dejme tomu dálníční rychlosti, cca 2000 ot/min.

K autu - E61 530xd, 230t reálných, EGR vyčištěný, klapky sání vyčištěné, zkontrolované a funkční, náplň v automatu cca 5000km, brzdy cca před 20 000km komplet, DPF na místě, ale zatím bez zásahu, termostaty OK, teplota se drží okolo 94°C, EGR vyčištěný, turbo nové před cca 20tkm)

Vůbec nevím, čeho se chytit, mechanici "nic nepozorují" motor? Převodovka/měnič? Mezináprava?

Díky za jakýkoliv hint. Je to nepříjemný...
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#2 Příspěvek od mi00wa »

co vstřikovače ?
Mikesmik
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 27.02.2016 01:00

#3 Příspěvek od Mikesmik »

Můžou do toho kecat vstřikovače, když tam v tu chvíli neteče žádný palivo? Pod plynem bych je řešil jako první...
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#4 Příspěvek od mi00wa »

no 230 tis km s původním vstřikovači je dost.
Možná ti pořádně jeden netěsní, nebo špatně práší pokud tam jde malé množství paliva.
Kolísá ti volnoběh, podívej se nejlepé přes skryté menu na položku 07.03
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#5 Příspěvek od patrikE39 »

230 je na vstžik moc? přítely vstřik vydrží v pohodě 500tis... tak udává i bosch.. jenže kdyby všechny auta nebyly stočené tak by při kleknutí vstřiku nebylo na palubce tak malí číslo na tacho ;)
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#6 Příspěvek od mi00wa »

mě to je jedno přítelY , řešte si to nakonec sami.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#7 Příspěvek od patrikE39 »

dobře.. máme na firmě vozy s PDčkama co mají najeto 800+ a jeden už má 1 150 000 na původních vstřikách a bez problému.. taktéž motory se vstřikování CR s najetýma 800tis a také původní vstřiky.. všechny bosch. ... spíš má problém v převodovce.. měnil sem tam někdy olej a filtr?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od Misanek »

Ajeeje, zase tu máme znalce a jeho mekánické moudra... :roll:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#9 Příspěvek od patrikE39 »

pořád tě nepřešlo to vyrýpávání? kdybys mu radši napsal k tématu ;)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Misanek »

Jen jsem chtěl pro ostatní, co tě neznají, poukázat na ten fakt, že tvé rady a případné "zkušenosti" např. s milionovým proběhem na původní vstřikovače, je nutno brát s velkou rezervou :wink: sám se k problémům, jejichž řešení neznám a ani mě nic konkrétního nenapadá nevyjadřuji. Nicméně předpokládám, že náplň v převodovce určitě řešil jako jednu z prvních věcí.


Jinak nechápu jak můžeš srovnávat motory, resp. cr vstřikovače v autobusech a náklaďácích (ve kterých se s bůhví jakou úspěšností asi vrtáš) se vstřikama v motorech osobáků... Už jenom tohle tvé srovnání o lecčems vypovídá :wink:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#11 Příspěvek od patrikE39 »

víš proč v osobáku co má najeto 200 odejde vstřik? .. protože nemá najeto 200 ale jednou tolik ;) .. proto se vzala fáma že vstřiky u dieslů vydrží málo... ono konstrukce vstřiků je stejná tak proč by v osobácích měly být horší?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#12 Příspěvek od patrikE39 »

jo hehe a mohl by ses začít chovat normálně uměrně ke svému věku a né jako malý rozmazlený rypálek? :)
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#13 Příspěvek od mi00wa »

Misanek diky ale neres to. Budem tohle tema sledovat co se vyklube, protoze jsi mi ukoncil diskuzi aniz by jsi to vlakno zalozil. Bez urazky, nebudu se s nikym hadat a delat ze sebe mistra. ;-)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

patrikE39 píše:víš proč v osobáku co má najeto 200 odejde vstřik? .. protože nemá najeto 200 ale jednou tolik ;) .. proto se vzala fáma že vstřiky u dieslů vydrží málo... ono konstrukce vstřiků je stejná tak proč by v osobácích měly být horší?
Jo? A nebude spíš o tom, že v tomhle nájezdu má za sebou logicky vstřik u osobáku mnohem víc pracovních cyklů než vysokoobjemový motor z náklaďáku nebo autobusu ty znalče? Konstrukce vstřikovače a i princip nebo funkce je logicky stejný, nicméně za stejný kilometrový nájezd udělá vstřikovač v náklaďáku mnohem míň cyklů (rozuměj otevření a zavření - speciálně pro tebe) než-li v osobáku. A schválně jestli přijdeš na to, jak je to vlastně možné :twisted: na vyřešení téhle hádanky ani není třeba být mechanik, stačí jenom trochu použít tu věc co nosíš na krku... ....což u tebe je celkem problém, o čemž se tady zase přesvědčuju na základě tvých nesmyslných porovnávání jablek s hruškama :)

A kde jsi přišel na to, že jsem rozmazlený? To mi to závidíš nebo to měl být nepovedený pokus o urážku? :lol:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#15 Příspěvek od patrikE39 »

hele nebavíš mě ;) .. proč radši nepíšeš k tématu když už sem prostě musíš něco psát? .. proč raději nedáš Mikesmikovi nějakou užitečnou radu?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od Misanek »

Dobře, stačilo kdybys napsal "nevím" nebo "nechám se podat :lol: i když jsem si myslel, že tuhle jednoduchou hádanku rozluštíš, když se v motorech tak vyznáš... No nic :)
Ale máš štěstí, že jsem tak hodný člověk, takže ti tu záhadu pomůžu odhalit :D uvědom si, v jakých pracovních otáčkách pracuje dieselový motor u osobáku a v jakých u náklaďáku. U náklaďáku to je nějakých cca 500 a strop je v průměru okolo 2500 ot./min.
2500 ot./min jsou otáčky v nižším středním spektru u motoru z osobáku. Jinými slovy v otáčkách, kde motor z náklaďáku už dávno končí (a reálně v takto vysokých otáčkách vlastně vůbec nikdy nejede, vyjma třeba brzdění motorovkou a to se logicky ani vstřiky neotvírají), tak motor na osobáku začíná teprve fungovat na plný výkon. Takže logicky vzhledem k řádově mnohem vyšším pracovním otáčkám u malého motoru musí vstřik vykonat mnohem víc cyklů za stejný kilometrový nájezd v porovnání s motorem vysokoobjemovým.
Jak jednoduché, že? :wink:
patrikE39 píše:proč radši nepíšeš k tématu když už sem prostě musíš něco psát? .. proč raději nedáš Mikesmikovi nějakou užitečnou radu?
Tvé otázky jsem již před nějakou dobou zodpověděl o pár příspěvků výše, stačí kdyby sis to přečetl
Misanek píše: sám se k problémům, jejichž řešení neznám a ani mě nic konkrétního nenapadá nevyjadřuji.

Škoda že se aspoň podobného kréda nedržíš i ty místo ťápání hovadin, různých tvých mystifikací a nepravd :wink:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#17 Příspěvek od patrikE39 »

vubec jsem nad tim co jsi psal ani nepřemýšlel.. vlastně jsem si to ani nečetl protože ťápeš tady pořád jen ty.. nevím co si tu pořád dokazuješ tím že mě budeš neustále shazovat..připadáš si pak víc dospělě? vzpomen si jak jsi ty upřeně tvrdil že může za provozu u komůrkáče vypadnout komůrka do válce a dlouho sis za tím tvrzení stál.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#18 Příspěvek od Misanek »

Ano. A taky jsem se pak za své mylné tvrzení omluvil, na to si zase vzpomeň ty :wink:

Já tě neshazuju. To bohužel zvládáš s velkým přehledem ty sám informační hodnotou tvých příspěvků a názorů.
Ani tu nebudu vytahovat tvé rady a dost pomýlené názory a mystifikace, co jsi kdy vyplodil ty. Bylo by to už fakt dost O.T.

Takže místo tvých duševních výlevů o něčí dospělosti si zkus spíš teda ty moje "ťápance" přečíst a rozumně na ně argumentovat. Ale to asi bude problém protože argumenty došly, co?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#19 Příspěvek od patrikE39 »

já jsem svou chybu také uznal.. na to si vzpomeň ..duševní výlevy tady máš v jednom kuse jen ty sám..ty jsi to byl kdo jako první na mě v jiném tématu vysypal hromadu věcí ;) ... dělá ti to snad dobře? jen ty jediný se tady do mě neustále navážíš.. no když ti to dělá dobře tak si to užij.. jen do mě ;) a proč by mi měly dojít argumenty? nemám potřebu se hádač s člověkem se kterým to nikam nevede a pořád si mele svoje ;)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#20 Příspěvek od Misanek »

Dobře, nepochopil jsi to a úplně odbíháš od tohohle tématu místo toho aby jsi argumentoval věčně. Tak to tady radši zarazím a zbytek budeme řešit přes sz. Nicméně věř tomu, že už mi i pár místních dlouhodobých členů psalo a ptalo se po přečtení tvých příspěvků na to, co jsi zač, což taky o něčem vypovídá :) ne každého by tak bavilo si s tebou psát jako mě :lol:
Odpovědět