Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Odpojení Ježka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Maniak129
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 13.09.2015 00:00

#1 Příspěvek od Maniak129 »

Dobrý den, chtěl bych jsem se zeptat ,když jsem odpojil ježka, tak jak je možné, že mi jde pořád topení?, nevim jestli topí, ale jde což je tedy hodně divný :) Setkal se s tím někdo? Možná někde seškvařené dráty? Kudy vedou pod kobercem až k Baterce? Děkuji za každou odpověd :)
Maniak129
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 13.09.2015 00:00

#2 Příspěvek od Maniak129 »

Jo je to 520i e39 r.v 2000 a pojistku na ježka není vytažená, ale i tak se mi zdá že by to šlo i když je odpojený což je tedy hodně divný
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#3 Příspěvek od assassin_89 »

No co mas na mysli tim jde topeni?? Jako ze toci ventilator nebo pouze sviti ukazatel na ihka panelu?? Jezek pokud se nepletu reguluje pouze ventilator topeni.??
Maniak129
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 13.09.2015 00:00

#4 Příspěvek od Maniak129 »

No právě, že se normálně spustí a ježek je vypojen
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#5 Příspěvek od assassin_89 »

Zajimave. Jestli nikdo nehodi odpoved ,tak ja to zitra zkusim co to udela s odpojenym jezkem. :)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

jelikož je napájení ventilátoru přes ježka tak to znamená že jsou někde spečené dráty od ventilátoru k ježkovi nebo si neodpojil ježka, ale něco jiného
Maniak129
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 13.09.2015 00:00

#7 Příspěvek od Maniak129 »

Tak to bude asi ono, někde spečené dráty... ježka jsem odpojil. (StarMl už mi psal no, že to budou spečené dráty.. :) Co myslíte kde se tak mohly pokazit (spéct)? Snad jen u konektoru.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

může to být kdekoliv po trase na boxu topení směrem k ventilátoru. Dráty vedou všechny směrem do kabiny takže by možna stačilo vytáhnout radio mid displej a panel topení pak už by jsi něco mohl vidět. Být tebou tak to řeším rychle než ti štěkne auto
Maniak129
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 13.09.2015 00:00

#9 Příspěvek od Maniak129 »

Tak jsem se dnes podíval a je to konektor jsou tam uškvařený 2 kontakty
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Maniak129 píše:....fotky jsem nestihl, ale podíval jsem se pořádně na ježka a jak tam jsou ty kontakty tak ty 2 vrchní Jsou 2 a podtím 3 tak ty 2 (vrchní) tak jsou do černa a je tam videt, že se to v těch 2 kontaktech uškvařilo. Je tedy možně že by mi toto seškvaření, nebo nevím jak to nazvat :) dělalo ještě ten odběr tzv 0,9?Jestli tím seškvařením tam teče proud? Před odpojením ježka to bylo 0,13 ted 0,12-0,09, ale to už jsem vám psal .) Další věc co myslíte nepoškodilo to ježka je tam na těch 2 kontaktech trochu seškvařeniny + co s tím konektorem? Dá se koupit ? Popř jestli nevíte kde ho koupit.
Všechno se dá koupit a hodně se toho dá opravit. Ale protože na vypíchnutí starých kontaktů z konektoru je třeba nástroj, který stojí okolo tisíce korun. Potom se ty primární pojistky (slouží k aretaci v konektoru) musí opatrně přihnout a znova správně zasunout do nového konektoru. Protože nepředpokládám toto vybavení ani zkušenost, doporučuji si to nechat opravit v odborné dílně.

Pro Vás je nejblíže BMW Autohaus J. B. LELL GmbH Wunsiedel, Kemnather Straße 55, 95632 Wunsiedel, Telefon: +49 9232 99650.
Další možný je Autohaus W. Hager und Sohn GmbH, Mitterteicher Strasse 33, 95643 Tirschenreuth, Tel.: +49 9631 1769.

K opravě jsou nutné náhradní díly, které jsou uvedeny jako díl č. 8 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 4116923204 . Oprava se provádí ustřížením vodičů poblíž konektoru, jejich odborné napojení, nakrimplování nových kontaktů a jejich zasunutí do nového konektoru. Průběh opravy je posán zde http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=3887553 , současně jsou tady i ty izolační odpory mezi kontakty, tedy to měření, které jsem po Vás chtěl. Ale pokud je ten konektor mezi piny jasně zuhelnatělý, je nějaké měření bezpředmětné. Je dobře, že se tento stav začal řešit dříve, než nastalo nějaké zahoření auta.

Po provedení opravy bude nutno znova provést to měření klidového proudu. Jestli ten parazitní odběr byl způsoben tím zuhelnatěním se ukáže dalším měřením. Také bude třeba vyzkoušet, jak funguje regulace otáček větráku topení pomocí tlačítek na klima panelu a zkontrolovat teplotu toho ježka. Do provedení opravy kabeláže doporučuji odpojovat (-) pól baterky, aby to skutečně nezahořelo. Stačilo by po jízdě vyndavat pojistku F76, ale odpojení baterie je jednodušší.
:D
Maniak129
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: ned 13.09.2015 00:00

#11 Příspěvek od Maniak129 »

A co normálně servis, kde je elektrikář myslíte, že by to zvládl? :))
Odpovědět