Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

F10 525d AT rv2011 chyba Drivetrain, auto v mrazoch zblblo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
maupassant
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 22.01.2016 01:00
Bydliště: SVK

#1 Příspěvek od maupassant »

Caute,

Zial hned moj prvy prispevok je zaroven prosba o radu resp. snaha najst niekoho kto uz podobny problem riesil.
Moja 4kolesova laska ma 141tis.km a od momentu kedy zacali slabe mrazy (pod -2 az -3) auto zacalo robit problemy :(. Ich priebeh chronologicky:

den 1.: pocas suvislej pokojnej jazdy (cca 90ty kilometer) na dialnici vyhodilo hlasku: Parking Assistance Failure. Parking manoevre has been aborted. Take control of steering. bla bla bla...
Vystraseny z danej nezmyselnej chyby stlacim tlacidlo parkovacieho modu a po chvili pride dalsie chybove hlasenie: Driving stabilisation Failure!
Auto jazdi normalne, ziadna zmena. Obe chyby sa po case stratia z displaya, po opatovnom nastartovani auta ziadne chyby v iDrive.

Den 2.: dialnicna jazda, opat hlaska "Parking Assistance Failure", tentokrat sa zobrazila niekolko X krat v cca 5-10 min. odstupoch. Auto jazdi uplne normalne, odskusany Parking Assist, vsetko funguje ako ma.

Den 3.: navsteva uz dlhsie planovaneho servisu pre standardnu udrzbu, kratka jazda tam, chyba sa samozrejme neprejavila, vymena oleja a vsetkych filtrov, diagnostika ukazala asi 40 chyb ktore sa nahromadili za 4 roky zivota auta, chyby zresetovane.

Den 4.: Den "D". Dialnicna jazda, cca 60ty km hlaska "Drivetrain. Maximum power not available. Drive moderately." auto uz nereaguje na pridavanie a dovoli mi max zist z dialnice a zastavit na krajnici kde motor vypne. 3 opatovne pokusy o nastartovanie marne - startuje ale nechyti. Oddych cca 20min (vesta, trojuholnik, zhananie odtahovky) auto nastartovalo, bez chyboveho hlasenia avsak pocut zvlastny zvuk akoby hucanie zo zadnej casti podvozka. Najintenzivnejsie pocut vonku v priestore zadnych kolies, je to intenzivne stredne silne hucanie, pripominajuce zvuk kuchynskeho robota 8O. Auto jazdi a reaguje normalne avsak na pocit sa zda byt pruzenie tvrdsie akoby zrazu viac kopirovalo nerovnosti. Cesta domov 65km po dialnici, rozcarovany sa objednavam na diagnostiku tentokrat do BMW a nervozny cakam.

Najnovsi poznatok: auto zacalo inak radit, dovtedy pokial nebolo zohriate, vzdy vytacalo na cca 2000 otacok pred zaradenim dalsieho stupna. Teraz, (comfort rezim) zaradi 3 stupne v ani nie sekundovych odstupoch za sebou pricom (radi uz pri ca 1200 otackach) je uplne studene a tiez otacky kolisu (hlavne klesaju) pri snahe ist/drzat plyn.pedal rovnomerne. Hluk vychadzajuci zo zadnej spodnej casti sa zda byt silnejsi a moje nervy v koncoch :sad2:. Diagnostika v BMW Nitra buduci tyzden s tym ze ani netusim ci s takym autom mozem normalne ist cca 25km do servisu po vlastnej osi :ja_nic:...

? (ne)mozne suvislosti ?
- 2 dni pred 1.problemom som dal auto umyt, wap-kou sa nesetrili ani podbehy => zatecena voda?
- je mozne ze by niektory z ukonov bezneho servisu mohol mat vplyv? (napr. vymena palivoveho filtra atd...)
- zresetovanie starych chybovych hlasok cez diagnostiku ?
- v AT prevodovke zatial nebol meneny olej/filter
- slaba baterka vs. zima? (to by mi hadam vypisalo, nie ?)

Mate niekto mozno podobnu skusenost ? Pripadne ma viete pripravit na to co by mohlo byt pricinou ?

Vdaka.
Maupassant
Přílohy
photo.JPG
photo.JPG (166.92 KiB) Zobrazeno 914 x
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#2 Příspěvek od airbone »

to moze byt hocico. V najhorsom pripade verteilgetriebe, cize pomocna prevodovka pre x-drive. Alebo nejaky problem s ABS/DSC systemom alebo senzorom rychlosti jedneho z kolies. Bez diagnostiky bohuzial nic nezmozes :(
ak by to bol problem s ABS/DSC, tak ta hlaska o parkovacom asistentovi moze taktiez byt vysledok toho.

Potom napis co bolo v , celkom ma to zaujima.
Odpovědět