Zdravim pánové nedávno jsem pořídil e60 530i a začalo se mě to docela srát nejprve přestalo auto dobíjet odešel regulátor na alternátoru po opravě nenaměřím víc jak 11.50V počítač hlásí chybu baterie,abs, active steering, a dynamic drive, to vše se rozsvítilo po tom co sem vyndal baterii protože byla vybitá jak to nedobíjelo nabil sem jí a vrátil do auta občas se rozsvítí i ozubené kolečko jakože něco s převodovkou, k tomu ještě začali houpat otáčky na volnoběh neví někdo po čem jít ? špatná baterie ?
tak sem to odpojil závady se neukazují ale zůstala svítit kontrolka motoru alternátor se snaží dobíjet ale houpu otáčky jak kdyby to blbe pálilo nebo vynechávalo nebo tak něco viz video které jsem natočil je to můj první benzín takže se v tom moc nevyznám po čem jít svíčky, moduly ? asi by byla nejlepší diagnostika co? tady je video jak motor houpe a sním i proud https://www.youtube.com/watch?v=Hp8dZp94NNY
A před tím to nedělalo ?
zkus zmeřit zase kolik dobíjí alternátor s odpojeným IBS.
a pokud možnost hodit na diagnostiku smazat chyby a načíst znova které se ukážou ohledně vliv na zapalování.
P.S Video nelze přehrát
to je zalostne malo, mas altik po smrti. Nevm sice co te to stalo, ale ja bych se do tech repasi moc nepoustel, novy se da sehnat něco malo přes 4k, podle mne je to nejrozumnejsi reseni.
na alternátoru byl regulater Ko a když ho zkousel tak dával 14 myslíš že ty otačke takhle houpou kuli alternátoru ? nebude to spíš nejaka svíčka nebo modul či neco takového ? motor se vždy když spade napětí zachveje viz video
Než se pustíš do alternátoru, tak zkontroluj kabely a kostru. Mě to taky tak zlobilo. Naštěstí jsem chytrýho mechanika poslal do prdele dřív, než stihl koupit novej altík.
Navíc jestli jak píšeš to na stolici dávalo 14V
Změř na alternátoru (regulátor + kostra) a na baterce (póly) jestli tam bude rozdíl.
No a teď kolisání otáček, kdy to začalo dělat? hned jak byl problém s IBS? nebo pod odpojení IBS ? nebo už dávno ?
No, nyní je tam ubytek cca 2V oproti standartnimu napeti, kdyby to byly kabely nebo kostra tak by to neslo nastartovat, jelikož cim vyssi požadavek na proud, tim vic by kleslo napeti a starteru by se moc nechtělo... Pokud to toci startérem normalne, tak bych si na to nevsadil.
po odpojení ibs začal altík dávat víc tak ze dobije trochu baterku a nehlásí to chyby kdyby ten motor nekolísal tak to bude dávat tech 13.5 na videu je vidět ze jednu chvílí to dává 13,5 a pak to spadne na 11 ten elektrikář co mi dělal alternator mi řikal že by to mohla byt nějaka kostra protože ten regulátor byl jakože rozpadlej spálenej
Ja bych jako prvni udelal diagnostiku. To je zaklad, zapojil IBS, protoze IBS je mozek napajeni. Vymazal chyby a registroval baterku, jelikoz byla odpojena a dobita mimo auto. Pak bych nastartoval a znovu vycetl chyby. Nevim, jak u E60, ale u E66 v diagnostice presne vidim v power modulu jak dobiji altik a napeti na baterce. Ty tam sice nemas Power modul, ale jednotku IBS, tak se na ni napojit a snad bys taky mel neco videt. Co jsem tu takhle vypozoroval, tak IBS umi pekne potrapit pri spatne registraci baterie. Jsou tu borci, kteri vedi o tehle autech nejvic - Snejk, Jarax, Falcon atd...
Jaris330D píše:Ja bych jako prvni udelal diagnostiku. To je zaklad, zapojil IBS, protoze IBS je mozek napajeni. Vymazal chyby a registroval baterku, jelikoz byla odpojena a dobita mimo auto. Pak bych nastartoval a znovu vycetl chyby. Nevim, jak u E60, ale u E66 v diagnostice presne vidim v power modulu jak dobiji altik a napeti na baterce. Ty tam sice nemas Power modul, ale jednotku IBS, tak se na ni napojit a snad bys taky mel neco videt. Co jsem tu takhle vypozoroval, tak IBS umi pekne potrapit pri spatne registraci baterie. Jsou tu borci, kteri vedi o tehle autech nejvic - Snejk, Jarax, Falcon atd...
E60 nemá powermodul, pouze micropowermodul, ale ten toho moc neřekne.
IBS jako takové "diagnostikovat nejde" že bys viděl nějaké proudy nebo tak jako u E65 tak to u E60 nejde. IBS umí ale solidně potrápit a mít u E60 řádně zaregistrovanou baterii a IBS v pořádku je základ.