Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ztrací výkon

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
partak85
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 28.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od partak85 »

Zdravím klubáky,potrebuji radu včera při cestě do chorvatska bmw e61 530 d r 2004 se mi ve vídni rožla žlutá kontrolka něco s emisema a auto jako kdyby nechtělo jet jeto automat přirovnal bych to jak bez turba nechtelo řadit na višší rychlostni stupen nemnělo výkon
ale po chvíli se vratilo do normálu a jelo normálně mám sebou bluethot diagnostiku chybu
jsem smazal kontrolka zhasla už se neobjevila ale auto jede chvíli normálně a chvíli se zespod se ozívá dunění zrovna když to nejede jakoby se vypalovalo dpf
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#2 Příspěvek od leitonn »

Laicky tipuji na ucpaný DPF, zkus od PRO TECu jejich čistič, ale asi už bude pozdě na takovou "lehkou" cestu k vyčištění. Doporučoval bych vyndat DPF a celej vyčistit :-)
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#3 Příspěvek od mi00wa »

Taky bych to viděl na přicpaný DPF.
Dunění je regenerace.
partak85
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 28.09.2014 00:00

#4 Příspěvek od partak85 »

Pujde s tim dojet? cca 1000 km.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#5 Příspěvek od leitonn »

Zkus po zahřátí motoru jet alespoň pár desítek km s vytočeným motorem (3000 otáček a víc), měl by se tím trošku ten DPF snad vypálit a mohlo by to být lepší, snad
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#6 Příspěvek od mi00wa »

Doporučil bych ti nechat dokončit regeneraci a potom projet dálnice s nad 2tis ot/min. několik kilometrů, ať se ti neucpe úplně, kde nebudeš moc už odjet.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#7 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

leitonn píše:Zkus po zahřátí motoru jet alespoň pár desítek km s vytočeným motorem (3000 otáček a víc), měl by se tím trošku ten DPF snad vypálit a mohlo by to být lepší, snad
3000 je zbytečně moc, já dávám, tak 2000 - 2100
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

oni maj všichni snahu při regenraci hnát motor do omezovače, ale pak už výfukem proudí hodně vzduchu a teplota jde dolu a ne nahoru, idealně jak píše Vlasta 1900-2300 otáček a držet v tahu (kopce apod)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#9 Příspěvek od Teddy »

řekl bych, že jestli je to jen ucpaný DPF, tak normálně dojedeš. Mě to začalo dělat cestou do Černý Hory. Pokračoval jsem dál. Někde v Chorvatsku už byl motor v nouzáku a šel na "pár" koní. Dojel jsem až na místo a pak i domu. Musel jsem hodně předvídat, abycjh se po rovinkách rozjel. V kopci mě předjížděl i autobus s vlekem. :D No ale dojel jsem.

Regeneraci, jak ti píšou. Ot. kolem 2 tis., ale vyvaruj se změn. Jak přidáš plnej plyn, tak se regenerace přeruší.

Odhaduju to spíš na jinej problém. Píšeš 1000 km. domu, takže asi nejezdíš někde po městě. Na týhle trase se to normálně regeneruje samo. Zase to není tak náchylný na styl jízdy.
Tipuju to na problém se vstřiky, EGR, nebo odlučovačem oleje. Nejspíš ti motor kouří, ale ty to přes DPF nevidíš. Jenomže to ten filtr tak zasírá, že se nestíhá regenerovat.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM
Klubové ID: 3628

#10 Příspěvek od leitonn »

Diky za poznatky, ja myslel cim vic otacek tim lip, tak uz se budu drzet u tech 2000 :-D
partak85
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 28.09.2014 00:00

#11 Příspěvek od partak85 »

Díky klubáci za rady a typy dnes jsem dojel domů v pohodě jel jsem na sekvenčku otáčky jsem držel od 2000 tis. nahoru auto jelo normálně jen když má udržovat rychlost s otáčky pod 2000 tis. tak má problém nejde plynule od 1500 do 2000 tis. je velká díra dávám plyn a nic a pak najednou vystřelí a v tom rozmezí to chybuje.Při cestě tam jsem se s tím trápil ale domů už jsem smažil. :)
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#12 Příspěvek od mi00wa »

když říkáš že byla díra, nebylo slyšet takové dunění z výfuku jako subwoofer ?
partak85
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 28.09.2014 00:00

#13 Příspěvek od partak85 »

To dunění bylo slyšet dost často vím že to znamená regenerace dpf to jsem byl upozoroněn už když jsem ho kupoval hodně jsem to pozoroval na mýtných bránach a při jízdě taky i když jedu kousek od domu a auto není uplně zahřáté tak taky chci přidat a je tam ta díra myslel jsem že to tak dělá nic nic a pak hned zabere
cimit
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 23.04.2015 00:00
Bydliště: Plzeň

#14 Příspěvek od cimit »

Ahoj, mám podobný problém. Včera na sjezdu z dálnice, mi auto ztratilo výkon, přesně jak tady popisujete. Emise už mi svítí pár dní, tudíž si myslím, že to bude EGR nebo DPF. Nicméně cca za 3 km auto opět jelo normálně. Bohužel dnes se mi to stalo znovu. Je to tedy DPF? Díky za odpovědi

EDIT: Po vyčištění EGR ventilu, jsem si všimnul prasklé tlakové hadice, která vede k Intercooleru. Zatím jsem ji pouze zalepil, ale hned jsem odjednal novou. Příznaky byly: Vyšší spotřeba o cca 0,7l; auto netáhlo, padalo do nouzáku a hulilo jako lokomotiva. Tak kdyby někdo měl podobný problém, tak i tohle může být řešení.
Odpovědět