Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E61 - hlucne rany zadni kolo,problem zadni lozisko/ kardan ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#1 Příspěvek od Asfix »

E61 rv06, 530d, vzadu kola 18/275

Pred pul rokem se obcas zacali od zadniho leveho kola ozyvat celkem hlasite rany (jakoby kov o kov nebo o plech), zprvu jen obcas pozdeji uz stale. Zprvu jen pri pridani plynu (tahu motoru), pozdeji porad. S vyssi rychlosti byla intenzite vetsi a rychlejsi, cim pomaleji zase pomalejsi, takze v zavislosti na otoceni kol. Zprvu hlavne do pravych zatacek. Napadlo me a bylo me porazeno ze lozisko. Jizda neprijemna jelikoz kdyz jsem nekde jel se vsichni otaceli co to je..

Lozisko jsem vymenil, nalisoval nove, a pul roku jsem jezdil bez problemu, najeto cca 15000km. Ihned po vymene az do ted klid.

Nyní po pul roce opet. Zatim to zacalo stejne a dela to jen vyjmecne obcas. Zadne huceni. Stejne rany vylozene od zadniho leveho kola, rany jakoby do plechu, jakoby neco o neco mlatilo (az se zase projevy nahraju zvuk). Hlasite a intenzita v zavislosti na intenzite otaceni kol.

Nyni moje prosba o radu. Je mozne ze odeslo opet lozisko a mel jsem smulu na vadny kus (coz me prijde nepravdepodobne), nebo to ma spojitost s jinou zavadou a to treba na kardanu, hardy spojka, nebo polosa? Nechapu ale ze po vymene loziska je 15tis km klid a najednou zase, kdyz by to lozisko nebylo. V teto souvislosti prosim o radu jak a co zkontrolovat, co by to mohlo byt, a na co se pripravit, co sehnat a pripadne rada na co si dat pozor pri rozebrani atd..

Snad nekdo ma zkusenost a poradi, a ja se rad opet neco priucim.
Predem diky! 8)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#2 Příspěvek od Lucifer »

Nalisovali ti správným postupem ložisko?
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#3 Příspěvek od Asfix »

Delal jsem si to sam. Na lisu stare vytlacil, a nalisoval nove. Uz jsem to nekolikrat delal na jinych autech a bez problemu. Na E61 poprve. Myslim ze jsem pri praci nepochybil ale mel jsem si dat na neco specialniho pozor?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#4 Příspěvek od Lucifer »

Tak určitě si lisoval náboj do ložiska za vnitřní kroužky, jinak tam není jak pochybit když je montovaný na těhlici. Jakou značku si kupoval?
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#5 Příspěvek od Asfix »

Znacka SKF, takze vymenit znovu a dat si pozor na spravne nalisovani..? Uz jsem objednal nove.. Uz si nevybavuji poradne jak to tam bylo, vim ze jsem mel naboj demontovany, z nej stare vytlacil a nove do nej opet natlacil lisem..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

a není třeba KO poloosa ?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#7 Příspěvek od Lucifer »

V první řadě používat FAG
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#8 Příspěvek od Asfix »

Jak poznam spatnou poloosu?

Ok pouziju FAG

Diky kluci..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

taky používám jen FAG
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#10 Příspěvek od Asfix »

Vyreseno, nebylo to lozisko ale poloosa v kloubu..
Odpovědět