Zdravim ... mám bmw e39 530D -- r.v. 2000 ... 135kw ..
Problém je v tom že sem si jel normal jizdou a z ničeho nic chciplo ... po zastavení nejde auto natočit ... s motorem to točí jako blázen ale stejně NE a NE naskočit a ani žádnej náznak ...
Dnešní rozborka ... Při zapnutí klíčků nehlásí žádnou chybu která by se tákala motoru nebo podobně .. dal při zapnutí klíčků nejde čparadlo a ani při otáčení motoru nejeví že by dávalo naftu do filtru ...
Nějáké rady ???
Ještě poznámka ... když zapnu klíčky tak nafta ukazuje cca 20 litrů a teploměr ukazuje max v červeném poli ... zkusil sem zda jde palubovka tím že sem odpojil pod zadní sedačkou jak pravý tak levý konektor od plováku a od přečepavacího čerpadla a ručička se ani nehla z dvaceti litrů jak je to možné ??
Ted jde o to zda čerpadlo jde jen když se zapne klíček a nebo po otočení motoru ... Zkoušel sem ho vyndat a když sem připojil k baterii na ostro tak normoš dává
no tak pokdu čerpadlo zajojíš natvrdo na baterku a naftu tlačí tak to zkus nastartovat... pokud pojede hledal bych problém proč řídící jednotka čerpadlo nesepne sama.... zkus taktéž změřit jestli jde po zapnutí klíčku napetí do konektoru k čerpadlu....
djstomka píše:..... a teploměr ukazuje max v červeném poli ...
Pokud Ti teploměr ukazuje MAX do červeného, tak řídící jednotka motoru nemá napájení 12V a potom logicky ani nejsou napájena palivová čerpadla. Takže příčinou je nesepnuté hlavní relé K2003 pro DDE (=ŘJ motoru) a následně relátko K96 pro palivé čerpadlo a jejich pojistky F109 a F54. Ale já bych začal s dráty u spínací skříňky S2, konektor X33. Proč se tak stalo za jízdy netuším.
Ale proč by to právě při jízdě mělo shořet. Mě asi před 10 lety e39/530dA umřela za jízdy výše popisovaným způsobem. Ale to si jeden z elektrolytických kondenzátorů rozmyslel, že dále nebude dávat vstřikovací impuls na vstřikovače. Ale teplotu v červeném jsem přitom neměl, on to v červeném má - nějaký nápad?
Fór je v tom, že BMW (a i jiné značky) používají tzv. "mínusovou logiku" => (+) je připojen trvale, v případě "zapnutí" je na spotřebič přes relátko přivedena "zem" - kostra.
to ti povim presne kdy radi motorensicherung hori a to klidne i za jizdy... nejaka motorova kabelaz se v dyzlu moc rada prodre a zkratuje nebo se k necemu pripali (egr vedeni) napr draty k vaze vzduchu, velmi oblibene. u novějších ten kabel ke skrtici klapce ten se rad pripali na egrko.. atd atd.. jo ještě ten k el. regulaci turba, ten rad o vyfuk hori taky
tak tady mohu já poradit tento problém jsem měl 3x s toho 2x udájně opravené ... nakonec to bylo v motorovem svazku káble ... tím pádem mi to odpálilo jednotku auto chtělo tocit ale nic ...
takže opravovaná jednotka hledání příčiny ( dlouho nic) zbytečné dvě opravy ... ve výsledku měsíc po servisech a několik tisíc korun ...
takže se zkus juknout po káblech v mot. svazku mě to v jistém okamžiku propojilo a jednotka byla víme kde ... jednou mi to udělalo přímo uprostřed největší křižovatky v Plzni .