Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prestalo jet - zničeho nic chciplo a nejde natočit ..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
djstomka
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 24.01.2015 01:00

#1 Příspěvek od djstomka »

Zdravim ... mám bmw e39 530D -- r.v. 2000 ... 135kw ..
Problém je v tom že sem si jel normal jizdou a z ničeho nic chciplo ... po zastavení nejde auto natočit ... s motorem to točí jako blázen ale stejně NE a NE naskočit a ani žádnej náznak ...
Dnešní rozborka ... Při zapnutí klíčků nehlásí žádnou chybu která by se tákala motoru nebo podobně .. dal při zapnutí klíčků nejde čparadlo a ani při otáčení motoru nejeví že by dávalo naftu do filtru ...

Nějáké rady ???

Ještě poznámka ... když zapnu klíčky tak nafta ukazuje cca 20 litrů a teploměr ukazuje max v červeném poli ... zkusil sem zda jde palubovka tím že sem odpojil pod zadní sedačkou jak pravý tak levý konektor od plováku a od přečepavacího čerpadla a ručička se ani nehla z dvaceti litrů jak je to možné :???
xdreamerx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: pát 10.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od xdreamerx »

zaklad. diagnostika
Jestli to nedava naftos, tak to vidim na cerpadlo pod ridicem,a nebo v nadrzi to neprecerpava......

kazdopadne dost je napsano zde. http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ti&start=0
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od Zdenda530d »

Zkus relátka v kufru nad baterkou - jsou od podávacího čerpadla pod řidičem.
djstomka
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 24.01.2015 01:00

#4 Příspěvek od djstomka »

Ted jde o to zda čerpadlo jde jen když se zapne klíček a nebo po otočení motoru ... Zkoušel sem ho vyndat a když sem připojil k baterii na ostro tak normoš dává
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#5 Příspěvek od patrikE39 »

no tak pokdu čerpadlo zajojíš natvrdo na baterku a naftu tlačí tak to zkus nastartovat... pokud pojede hledal bych problém proč řídící jednotka čerpadlo nesepne sama.... zkus taktéž změřit jestli jde po zapnutí klíčku napetí do konektoru k čerpadlu....
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

djstomka píše:..... a teploměr ukazuje max v červeném poli ...
Pokud Ti teploměr ukazuje MAX do červeného, tak řídící jednotka motoru nemá napájení 12V a potom logicky ani nejsou napájena palivová čerpadla. Takže příčinou je nesepnuté hlavní relé K2003 pro DDE (=ŘJ motoru) a následně relátko K96 pro palivé čerpadlo a jejich pojistky F109 a F54. Ale já bych začal s dráty u spínací skříňky S2, konektor X33. Proč se tak stalo za jízdy netuším.

Obrázek
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Hlavně bych začal kontrolou pojistek "motorsicherungen" - paklík v eboxu ŘJ motoru.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jasně, myslíš tento pojistkový blok - A8680.
Obrázek

Ale proč by to právě při jízdě mělo shořet. Mě asi před 10 lety e39/530dA umřela za jízdy výše popisovaným způsobem. Ale to si jeden z elektrolytických kondenzátorů rozmyslel, že dále nebude dávat vstřikovací impuls na vstřikovače. Ale teplotu v červeném jsem přitom neměl, on to v červeném má - nějaký nápad?
Fór je v tom, že BMW (a i jiné značky) používají tzv. "mínusovou logiku" => (+) je připojen trvale, v případě "zapnutí" je na spotřebič přes relátko přivedena "zem" - kostra.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Duvodu muze byt hodne, nebylo by to ale poprve, co jsem tohle resil a bylo to tema pojistkama.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak jo, snad se DJ vymňoukne.. . Kdykoliv jsem je kontroloval, např. z důvodu výhřevu lambda atp, byly ty potvory OK.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

to ti povim presne kdy radi motorensicherung hori a to klidne i za jizdy... nejaka motorova kabelaz se v dyzlu moc rada prodre a zkratuje nebo se k necemu pripali (egr vedeni) napr draty k vaze vzduchu, velmi oblibene. u novějších ten kabel ke skrtici klapce ten se rad pripali na egrko.. atd atd.. jo ještě ten k el. regulaci turba, ten rad o vyfuk hori taky :)
paffen
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 22.08.2014 00:00

#12 Příspěvek od paffen »

tak tady mohu já poradit :) tento problém jsem měl 3x s toho 2x udájně opravené ... nakonec to bylo v motorovem svazku káble ... tím pádem mi to odpálilo jednotku auto chtělo tocit ale nic ...

takže opravovaná jednotka hledání příčiny ( dlouho nic) zbytečné dvě opravy ... ve výsledku měsíc po servisech a několik tisíc korun ...

takže se zkus juknout po káblech v mot. svazku mě to v jistém okamžiku propojilo a jednotka byla víme kde ... jednou mi to udělalo přímo uprostřed největší křižovatky v Plzni .
Odpovědět