Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 mfl retrofit
Chtel bych si do e39 dodelat mlf hlavne kvuli tempomatu. Podle tohodle pdf (http://www.ge39.com/files/EBADoc16771.pdf) je mi celkem jasne co budu potrebovat - bag s tlacitky + nejspis retrofit kabliky (61 12 0 022 875). Nicmene si chci overit par veci:
- neresi se tam rok vyroby auta, lisi se ten stred s bagem pred 3/99 a po 3/99 nebo nejak jinak?
- mam jen reverse radio, tak nejak pocitam ze ovladani radia z volantu umi jen business?
- fakt ze mam jen low budiky s maly BC na tuhle instalaci asi nema zadny vliv?
Diky moc
- neresi se tam rok vyroby auta, lisi se ten stred s bagem pred 3/99 a po 3/99 nebo nejak jinak?
- mam jen reverse radio, tak nejak pocitam ze ovladani radia z volantu umi jen business?
- fakt ze mam jen low budiky s maly BC na tuhle instalaci asi nema zadny vliv?
Diky moc
Tak jsem vymenil bag, v aute byl po vyndani stareho bagu bez multifunkce kontetor pro bag + konektor pro MF (byly tam piny), zapojil a nic. Pak jsem jeste zjistil ze bych mel mit pojistku 44, dal jsem ji tam a nic (tlacitka nefunguji ani nesviti).
Nemam zatim ten retrofit kabel co se taha skrz pristrojovku - nez ho koupim, neni tam naahodou jeste neco na co jsem zapomel abych ho nekupoval zbytecne? To ze jsem mel napinovany konektor pro MF me docela navnadilo tak jsem doufal ze tam treba bude priprava
Diky
Nemam zatim ten retrofit kabel co se taha skrz pristrojovku - nez ho koupim, neni tam naahodou jeste neco na co jsem zapomel abych ho nekupoval zbytecne? To ze jsem mel napinovany konektor pro MF me docela navnadilo tak jsem doufal ze tam treba bude priprava

Diky
a čím myslíš že ti to jako bude ten tempomat ovladat?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... se_control
myslím že u M52 ještě potřebuješ lanko, nebo už má doublevanos?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... se_control
myslím že u M52 ještě potřebuješ lanko, nebo už má doublevanos?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
Taky jsem si dodelaval v aute MFL na e39 530d po FL. Staci si sehnat bag s talcitky. Volant muzes pouzit puvodni. Protoze po FL je krouzek soucasti sloupku rizeni.
Vsechno pasuje.
Co se tyka elektriky zalezi jestli to udelas podle schemata a nebo to udelas na prasaka.
1. potrebujes natahnout novy kabel plus k pojitce. Musis si sehnat i pin do pojistky
2. Potrebujes natahnout minus na zemnici bod co je pod volantem
3. Potrebujes natahnout IBUS sbernici do uzlu pod airbagem spolujezdce. Tam jsou takove cerne propojovaci mustky na nejmensi FASTONy. Dostat se k tomu je peklo. Musis to dobre propipat.
4. Potrebujes natahnout kabel k ridici jednotce motoru.
Vsechno to delat pri vypnute baterce, pouze opatrnost. Pokud to chces udelat na prasaka, tak si najdi plus, minus a IBUS sbernici si napoj u palubky. Ale kabel k jednotce motoru stejne budes muset natahnout a zapojit. Spravne je mit spojovaci mista sbernice v jednom bodu. Proto je vsechno pod kastlikem spolujezdce
Staci vyndat horni cast palubky plus kastlik spolujedce.
Me to cele trvalo asi 6 hodin. Rozdelani, prepojeni, zapojeni slozeni.
Kodovat se nic nemusi. Potom co zapnes baterku a das pojistku. Tak po otoceni klicku do druhe polohy a kdyz stisknes zapnuti tempomatu se ti hned rozsviti kontrolka
Taky jsem si dodelaval v aute MFL na e39 530d po FL. Staci si sehnat bag s talcitky. Volant muzes pouzit puvodni. Protoze po FL je krouzek soucasti sloupku rizeni.
Vsechno pasuje.
Co se tyka elektriky zalezi jestli to udelas podle schemata a nebo to udelas na prasaka.
1. potrebujes natahnout novy kabel plus k pojitce. Musis si sehnat i pin do pojistky
2. Potrebujes natahnout minus na zemnici bod co je pod volantem
3. Potrebujes natahnout IBUS sbernici do uzlu pod airbagem spolujezdce. Tam jsou takove cerne propojovaci mustky na nejmensi FASTONy. Dostat se k tomu je peklo. Musis to dobre propipat.
4. Potrebujes natahnout kabel k ridici jednotce motoru.
Vsechno to delat pri vypnute baterce, pouze opatrnost. Pokud to chces udelat na prasaka, tak si najdi plus, minus a IBUS sbernici si napoj u palubky. Ale kabel k jednotce motoru stejne budes muset natahnout a zapojit. Spravne je mit spojovaci mista sbernice v jednom bodu. Proto je vsechno pod kastlikem spolujezdce
Staci vyndat horni cast palubky plus kastlik spolujedce.
Me to cele trvalo asi 6 hodin. Rozdelani, prepojeni, zapojeni slozeni.
Kodovat se nic nemusi. Potom co zapnes baterku a das pojistku. Tak po otoceni klicku do druhe polohy a kdyz stisknes zapnuti tempomatu se ti hned rozsviti kontrolka