Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 mfl retrofit

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Prox »

Chtel bych si do e39 dodelat mlf hlavne kvuli tempomatu. Podle tohodle pdf (http://www.ge39.com/files/EBADoc16771.pdf) je mi celkem jasne co budu potrebovat - bag s tlacitky + nejspis retrofit kabliky (61 12 0 022 875). Nicmene si chci overit par veci:
- neresi se tam rok vyroby auta, lisi se ten stred s bagem pred 3/99 a po 3/99 nebo nejak jinak?
- mam jen reverse radio, tak nejak pocitam ze ovladani radia z volantu umi jen business?
- fakt ze mam jen low budiky s maly BC na tuhle instalaci asi nema zadny vliv?

Diky moc
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#2 Příspěvek od ardo »

liší se volant do 3/99 a po 3/99
budíky jsou jedno jaké máš
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Prox »

Super, diky. To radio nikdo nevi?
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#4 Příspěvek od ardo »

ovládání z volantu umi snad všechny origo rádia,ale to nevím 100%
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Prox »

Tak jsem vymenil bag, v aute byl po vyndani stareho bagu bez multifunkce kontetor pro bag + konektor pro MF (byly tam piny), zapojil a nic. Pak jsem jeste zjistil ze bych mel mit pojistku 44, dal jsem ji tam a nic (tlacitka nefunguji ani nesviti).
Nemam zatim ten retrofit kabel co se taha skrz pristrojovku - nez ho koupim, neni tam naahodou jeste neco na co jsem zapomel abych ho nekupoval zbytecne? To ze jsem mel napinovany konektor pro MF me docela navnadilo tak jsem doufal ze tam treba bude priprava :)
Diky
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

Jaký máš rok výroby a typ motoru?
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Prox »

3/99 M52B20
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

a čím myslíš že ti to jako bude ten tempomat ovladat?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... se_control

myslím že u M52 ještě potřebuješ lanko, nebo už má doublevanos?
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Prox »

Šajze.. v tom jsem prave nemel moc jasno, double vanos to podle me nema. No proste kdyz mam lanko, jsem v haji a potreboval bych celou tu hruzu coz je asi nesmysl
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Multifunkce se liší do 9/96, od 9/96 do 9/97 a od 9/97 nahoru.
Volanty se liší do 3/99 a od 3/99.
Jednovanos M52 je do 8/98, dvouvanos M52TU od 9/98.
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Prox »

Genialni, tohle jsem chtel slyset. Diky. Takze podle toho mi uz fakt staci jen ten retrofit kablik nacvakat a hotovo?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

jak to dopadlo?
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Prox »

Trochu mi to trvalo :) ale je to tam a funguje! Takže u M52TU stačí volat, kablík a pojistka
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
Taky jsem si dodelaval v aute MFL na e39 530d po FL. Staci si sehnat bag s talcitky. Volant muzes pouzit puvodni. Protoze po FL je krouzek soucasti sloupku rizeni.
Vsechno pasuje.
Co se tyka elektriky zalezi jestli to udelas podle schemata a nebo to udelas na prasaka.
1. potrebujes natahnout novy kabel plus k pojitce. Musis si sehnat i pin do pojistky
2. Potrebujes natahnout minus na zemnici bod co je pod volantem
3. Potrebujes natahnout IBUS sbernici do uzlu pod airbagem spolujezdce. Tam jsou takove cerne propojovaci mustky na nejmensi FASTONy. Dostat se k tomu je peklo. Musis to dobre propipat.
4. Potrebujes natahnout kabel k ridici jednotce motoru.

Vsechno to delat pri vypnute baterce, pouze opatrnost. Pokud to chces udelat na prasaka, tak si najdi plus, minus a IBUS sbernici si napoj u palubky. Ale kabel k jednotce motoru stejne budes muset natahnout a zapojit. Spravne je mit spojovaci mista sbernice v jednom bodu. Proto je vsechno pod kastlikem spolujezdce

Staci vyndat horni cast palubky plus kastlik spolujedce.
Me to cele trvalo asi 6 hodin. Rozdelani, prepojeni, zapojeni slozeni.
Kodovat se nic nemusi. Potom co zapnes baterku a das pojistku. Tak po otoceni klicku do druhe polohy a kdyz stisknes zapnuti tempomatu se ti hned rozsviti kontrolka
Odpovědět