Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
schemata - nefunkční DO
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Netahej z nás rozumy, schémata a podobné pi...., napiš, co to dělá nebo nedělá. Je spoustu známých případů, kdy například neorigo rádio hraje úplně blbě a to pouze silné místní stanice a ještě pouze v případě, že je zapnutý výhřev zadního okna. K tomu slouží toto fórum a příslušný článek o tomto je zde http://www.bmwklub.sk/post318585.html?hilit=fantom . Pokud to bude skutečně třeba, klidně prohledám i 527 stránek Electrical Troubleshooting Manualu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
ok, problém není s rádiem...problém je s remote controlem. už jsem to tu řešil, jenže nevyřešil. stále to nefunguje. rádio je tam origo bez zasáhů...celkově, celé auto je v tomto stavu
centrál funguje - tedy když dám klíček do zámku ve dveřích, tak můžu celé auto zamykat i odemykat včetně víčka nádrže. můžu takto i otvírat zavírat okna. alarm v autě není. nebo aspon o tom nevím
dálkové ovládání centrálu však nefunguje. v klíčích jsou nové baterky.
už jsem se dostal tak daleko, že jsem osciloskopem měřil zda klíče vysílají. vysílají. otázka je zda visílají to co mají v intenzitě jak mají. naměřil jsem tam nějaký digitální signál, který se stále opakoval. úroven byla na anténě tuším 40-50mV..už si nejsem jistý a délka jednotlivého impulzu kolem 1ms. ale nevím jestli to třeba nebyly tři jedničky po sobě, že....to je těžko....já vidím, že něco to visílá, ale jestli to visílá to co má, to netuším. rozhodně ta úroven mi příjde nízká...
dále...co jsem zjistil, tak zesilovač v D sloupku (mám toura) by měl přijatý signál z klíče demodulovat, nebo prostě zpracovat, protože z toho co jsem naměřil mi příjde, že u těchto starších klíčů (mám rádiové klíče, ale ty starší, ne diamant) není signál modulovaný a poslat po bílo žlutém drátě z X1143 pin 3 do GM...já mám GM3. jenže při stisknutém klíči po tomto drátě žádná komunikace neběží - měřeno opět osciloskopem.
sem tam náhodně se na tomto drátě nějaká komunikace objeví....ale ne v závislosti na zmáčknutém klíči.
a já ted nevím kde je problém. jestli klíče nevisílají jak mají, ale že by umřely oba najednou mi přijde nepravděpodobné. před nějakým časem se mi je povedlo najednou oba nakódovat a pár hodin vše fungovalo. auto stálo doma, nikam nejezdilo a po prá hodinách už to zase nešlo a nešly oba klíče a od té doby je snaha o nakódování marná. něco jsem o tom přečetl na bimmerforu, kde upozorňovali na solenoid nádže že odpálí pojistku v kufru a pak nádrž nezamyká a dálka nefunguje. to ale není můj případ, mě nádrž zamyká.
hodně o funkci dálky jsem vyčetl na zde:
http://www.bmwgm5.com/fzv_antenna_amp.htm
je tam něco i o e39, x5 atd atd. komunikace u mě mezi antenním zesikem a GM běží jinak...drát je trvale na +12 a pak běží komunikace tak, že padá do nuly...
co by mě zajímalo, je, zda i u dálky běží komunikace obousměrně. tedy že klíč pošle nějaký signál a GM mu odpoví a přepisujou se nějaké čísla v klíčích podobně jako u imobilizéru, nebo klíče pořád jen posílají to samé a zpětná komunikace neběží?může tedy dojít k rozhození kódů? opakuji, mám starý typ rádiových klíčů. auto je 05/1998 540iat. tedy před fl.
problém tedy může být, že klíče nevysílají, nebo auto nepříjmá. jelikož komunikace mezi zesilovačem a GM neběhá, tak bych to viděl na chybu někde tady. abych to ale dokázal přesněji určit, potřeboval bych přesně vědět, jak ten systém funguje, kde se co dá změřit a co tam má být. abych pak dokázal vadu odstranit, potřebuju schémata i shodnotama součástek od daného zařízení - klíče, zesilovač, GM. auto je rok 98, čili bych se nedivil, kdyby hodnoty kapacit už byly vlivem stáří jinde, než mají být. pokud ale nevím co tam mají být za hodnoty, těžko je mohu vyměnit. sehnat si součástky a provést profi opravu není problém - dělám ve firmě, která elektroniku vyrábí. případně mohu sehnat druhý kus toho vadného zařízení. ale já zatím nevím co je špatně....co mám vyměnit.
to starML:začínám to vidět pomalu už na basu piv co budu muset poslat do ML....nebo raději soudek?
dík moc za rady!
centrál funguje - tedy když dám klíček do zámku ve dveřích, tak můžu celé auto zamykat i odemykat včetně víčka nádrže. můžu takto i otvírat zavírat okna. alarm v autě není. nebo aspon o tom nevím

dálkové ovládání centrálu však nefunguje. v klíčích jsou nové baterky.
už jsem se dostal tak daleko, že jsem osciloskopem měřil zda klíče vysílají. vysílají. otázka je zda visílají to co mají v intenzitě jak mají. naměřil jsem tam nějaký digitální signál, který se stále opakoval. úroven byla na anténě tuším 40-50mV..už si nejsem jistý a délka jednotlivého impulzu kolem 1ms. ale nevím jestli to třeba nebyly tři jedničky po sobě, že....to je těžko....já vidím, že něco to visílá, ale jestli to visílá to co má, to netuším. rozhodně ta úroven mi příjde nízká...
dále...co jsem zjistil, tak zesilovač v D sloupku (mám toura) by měl přijatý signál z klíče demodulovat, nebo prostě zpracovat, protože z toho co jsem naměřil mi příjde, že u těchto starších klíčů (mám rádiové klíče, ale ty starší, ne diamant) není signál modulovaný a poslat po bílo žlutém drátě z X1143 pin 3 do GM...já mám GM3. jenže při stisknutém klíči po tomto drátě žádná komunikace neběží - měřeno opět osciloskopem.
sem tam náhodně se na tomto drátě nějaká komunikace objeví....ale ne v závislosti na zmáčknutém klíči.
a já ted nevím kde je problém. jestli klíče nevisílají jak mají, ale že by umřely oba najednou mi přijde nepravděpodobné. před nějakým časem se mi je povedlo najednou oba nakódovat a pár hodin vše fungovalo. auto stálo doma, nikam nejezdilo a po prá hodinách už to zase nešlo a nešly oba klíče a od té doby je snaha o nakódování marná. něco jsem o tom přečetl na bimmerforu, kde upozorňovali na solenoid nádže že odpálí pojistku v kufru a pak nádrž nezamyká a dálka nefunguje. to ale není můj případ, mě nádrž zamyká.
hodně o funkci dálky jsem vyčetl na zde:
http://www.bmwgm5.com/fzv_antenna_amp.htm
je tam něco i o e39, x5 atd atd. komunikace u mě mezi antenním zesikem a GM běží jinak...drát je trvale na +12 a pak běží komunikace tak, že padá do nuly...
co by mě zajímalo, je, zda i u dálky běží komunikace obousměrně. tedy že klíč pošle nějaký signál a GM mu odpoví a přepisujou se nějaké čísla v klíčích podobně jako u imobilizéru, nebo klíče pořád jen posílají to samé a zpětná komunikace neběží?může tedy dojít k rozhození kódů? opakuji, mám starý typ rádiových klíčů. auto je 05/1998 540iat. tedy před fl.
problém tedy může být, že klíče nevysílají, nebo auto nepříjmá. jelikož komunikace mezi zesilovačem a GM neběhá, tak bych to viděl na chybu někde tady. abych to ale dokázal přesněji určit, potřeboval bych přesně vědět, jak ten systém funguje, kde se co dá změřit a co tam má být. abych pak dokázal vadu odstranit, potřebuju schémata i shodnotama součástek od daného zařízení - klíče, zesilovač, GM. auto je rok 98, čili bych se nedivil, kdyby hodnoty kapacit už byly vlivem stáří jinde, než mají být. pokud ale nevím co tam mají být za hodnoty, těžko je mohu vyměnit. sehnat si součástky a provést profi opravu není problém - dělám ve firmě, která elektroniku vyrábí. případně mohu sehnat druhý kus toho vadného zařízení. ale já zatím nevím co je špatně....co mám vyměnit.
to starML:začínám to vidět pomalu už na basu piv co budu muset poslat do ML....nebo raději soudek?

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
OK, přesvědčil jsi mne, že schémata budou v dobrých rukou a nemusím se obávat, že dostanu další otázky typu " a co s tím mám dělat". To důležité (i pro ostatní) je, že jako anténa pro rádio i dálkové ovládání slouží dráty výhřevu zadního okna. Na výhřevu a zesilovačích je trvalé (+) a pro zapnutí se to relátkem uzemní. Součástí zesilovače je pásmová propust (Sperrkreis, Bandpass), kde se oddělí signál dálkového ovládání od FM-signálu a je přenesen do Grund Modulu (ZKE). Evropská verze funguje na 433,92 MHz, USA, Kanada und Australie na 315 MHz. Odkaz na stažení schémat najdeš v SZ, všechno ostatní je v tom anglickém FZV Antenna Amplifier. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
ok, chlapi moc díky.
schemata jsou celkem dost rozsáhlé, takže musím prostudovat. dám pak vědět jak jsem dopad, jestli jsem k něčemu došel.
co se týče umístění antén...já mám toura, takže antény mám v bočních oknech v kufru. jedna anténa je i v zadním okně, ale je tam jen jedna a ted už nevím která, ale tuší že je tam jen FM -těžko se to hledá ale někde jsem to už kdysi četl která anténa je která. celkově mají tyhle auta 4 antnény - FM/AM, TV, RC a GPS. jeještě možnost mít dálkově ovládané bufíky, což já bohužel ve výbavě nemám - nemám ani bufík. a ted nevím jestli na bufík je pak další anténa, nebo to jde přes antenu remote controlu....rozhodně co jsme tak pochopil fzv amplifer je pak jiný trošku - má o jeden výstup navíc než jak to mám já...
schemata jsou celkem dost rozsáhlé, takže musím prostudovat. dám pak vědět jak jsem dopad, jestli jsem k něčemu došel.
co se týče umístění antén...já mám toura, takže antény mám v bočních oknech v kufru. jedna anténa je i v zadním okně, ale je tam jen jedna a ted už nevím která, ale tuší že je tam jen FM -těžko se to hledá ale někde jsem to už kdysi četl která anténa je která. celkově mají tyhle auta 4 antnény - FM/AM, TV, RC a GPS. jeještě možnost mít dálkově ovládané bufíky, což já bohužel ve výbavě nemám - nemám ani bufík. a ted nevím jestli na bufík je pak další anténa, nebo to jde přes antenu remote controlu....rozhodně co jsme tak pochopil fzv amplifer je pak jiný trošku - má o jeden výstup navíc než jak to mám já...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
tak mrknul jsem zatím jen na linky od Star ML....jsem tak nějak od rána do večera v práci a tak linky od Kupci jsem ještě nestih - vyžaduje to instalaci a to v práci udělat nemůžu...musím až doma na osobním pc.
ale jinak jsem mezitím našel toto:
http://www.bmwgm5.com/No_Fob.htm
jsou to tzase ty stejné stránky jako jsem už dával minule....je tam toho opravdu hodně, jen škoda že to není nějak přehledně uspořádané....
v tomhle článku je trošku více rozebráno, jak ten centrál funguje, co posílá klíč apod...klíč posílá tři informace...svoje unikátní číslo, pak nějaký rolling kod a kod tlačítka, čili akce, kterou chci provést - odemknout zamknout atd. zesík to demoduluje (snad pouze demoduluje) a pošle do GM. GM pak zkontroluje unikátní kód klíče, zda je na seznamu povolených, zkontroluje roling kod zda je v hodnotě jak má být(toleranční pole 1000 od posledního přijatého zapsaného) a pokud mu toto vše sedí, tak provede akci dle kódu tlačítka....ok....takže žádná zpětná komunikace z GM do klíče neběží.
moh by se na to kouknout nějaký angličtinář jestli jsem to dobře pochopil? samo je tam chyba v tom kmitočtu...těch 315Mhz je pro Us trh.
a sám tam i píše, že když zničeho nic přestanou pracovat oba klíče, může to být antenním zesikem...který mu nejlíp poslat...hm tak to asi vítr
ale aspon nějaký progres...
edit: moc by mi pomohlo schema toho antenního zesikuuuu...nevíte někdo kde to splašit?
ale jinak jsem mezitím našel toto:
http://www.bmwgm5.com/No_Fob.htm
jsou to tzase ty stejné stránky jako jsem už dával minule....je tam toho opravdu hodně, jen škoda že to není nějak přehledně uspořádané....
v tomhle článku je trošku více rozebráno, jak ten centrál funguje, co posílá klíč apod...klíč posílá tři informace...svoje unikátní číslo, pak nějaký rolling kod a kod tlačítka, čili akce, kterou chci provést - odemknout zamknout atd. zesík to demoduluje (snad pouze demoduluje) a pošle do GM. GM pak zkontroluje unikátní kód klíče, zda je na seznamu povolených, zkontroluje roling kod zda je v hodnotě jak má být(toleranční pole 1000 od posledního přijatého zapsaného) a pokud mu toto vše sedí, tak provede akci dle kódu tlačítka....ok....takže žádná zpětná komunikace z GM do klíče neběží.
moh by se na to kouknout nějaký angličtinář jestli jsem to dobře pochopil? samo je tam chyba v tom kmitočtu...těch 315Mhz je pro Us trh.
a sám tam i píše, že když zničeho nic přestanou pracovat oba klíče, může to být antenním zesikem...který mu nejlíp poslat...hm tak to asi vítr

edit: moc by mi pomohlo schema toho antenního zesikuuuu...nevíte někdo kde to splašit?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
no nějak si pořád nejsem jistý i podle toho zapojení uvnitř anténního zesilovače, že by antena pro remote control byla v zadním okně...když jdu od toho datového výstupu, tak se o RC stará určitá část toho zesilovače a na tu je připojená přímo jen jedna anténa a ta je v levém bočním okně kufru.
ještě to ale prověřím - vím že jsem to kdysi někde našel, která anténa je která...
chtěl bych ale poprosit některého z majitelů e39 aby kouknul na tu anténu co je ve zmiňovaném okně. já jsem si totiž všiml, že ta moje je jakoby na 4 místech přerušená. je to ale řekl bych v pravidelných intervalech, což mi příjde jako moc velká náhoda. má to tak být?přikládám fotky, kde jsem se to snažil vyfotit...
díky moc
ještě to ale prověřím - vím že jsem to kdysi někde našel, která anténa je která...
chtěl bych ale poprosit některého z majitelů e39 aby kouknul na tu anténu co je ve zmiňovaném okně. já jsem si totiž všiml, že ta moje je jakoby na 4 místech přerušená. je to ale řekl bych v pravidelných intervalech, což mi příjde jako moc velká náhoda. má to tak být?přikládám fotky, kde jsem se to snažil vyfotit...
díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
tak fotky mi nějak nejdou vložit, zřejmě jsou moc velke. proto jsem je dal sem:
http://bloodfist.rajce.idnes.cz/zesilovac#DSC_8927.jpg
máte to tak všichni na tourech e39? je to ta prostřední anténa v levém bočním okně kufru a je to jen takový jeden jednotlivý drát. pak je tam ještě anténa ve tvaru E a pak taková smyčka
díky
http://bloodfist.rajce.idnes.cz/zesilovac#DSC_8927.jpg
máte to tak všichni na tourech e39? je to ta prostřední anténa v levém bočním okně kufru a je to jen takový jeden jednotlivý drát. pak je tam ještě anténa ve tvaru E a pak taková smyčka
díky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659

1 = AM/FM-Verstärker für Radioempfang
2 = Sperrfilter (Sperrkreis) für Funkfernbedienungssignal

1 = Diversitybox für Radioempfang
2 = AM/FM-Verstärker für Radioempfang mit integriertem Sperrfilter (Sperrkreis) für Funkfernbedienungssignal
3 = Antennenverstärker und Sperrfilter für Fernsehempfang
Více hledej na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm nebo http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm a zde vyhledej heslo Funkfernbedienung
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
už jsem to našel...u toura jsou ty anteny jinak - nebo alespoň tak se tomu píše v bentley service manualu a i podle vedení drátů mi to tak odpovídá....
edit: a právě tu FZV antenu mám na 4 místech přerušenou jak jsem psal výše tak bych chtěl poprosit někoho kdo má taky e39 toura aby se kouknul jestli to má taky tak...
moc díky
edit2: to Star ML - tyto linky znám, ale v práci mi to neběhá - potřebuje to něco s Javou...a doma jsem se k tomu za celý týden nedostal
ale mám to v plánu.
jinak jsem se pustil do analýzy antnénního zesiku na vlastní pěst - vykresluju schéma, identifikuju integráče apod...chybí mi ale hodnoty kermaických kondíků a tlumivek....k tomu by s emi hodilo nějaké schéma i s hodnotama od toho zesiku
edit: a právě tu FZV antenu mám na 4 místech přerušenou jak jsem psal výše tak bych chtěl poprosit někoho kdo má taky e39 toura aby se kouknul jestli to má taky tak...
moc díky
edit2: to Star ML - tyto linky znám, ale v práci mi to neběhá - potřebuje to něco s Javou...a doma jsem se k tomu za celý týden nedostal

jinak jsem se pustil do analýzy antnénního zesiku na vlastní pěst - vykresluju schéma, identifikuju integráče apod...chybí mi ale hodnoty kermaických kondíků a tlumivek....k tomu by s emi hodilo nějaké schéma i s hodnotama od toho zesiku
- Přílohy
-
- anteny.jpg (162.99 KiB) Zobrazeno 660 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
tak chlapi aby jste neřekli že jsem se na to vysral, tak přihodím poslední progres. moc toho ale není - kuva času je málo.
prozatím jsem si udělal takovou jednoduchou analyzku te desky. dá se to dole vyčíst. jádrem je IO UAA3201T, což je přímo uhf/vhf remote control receiver. informace z anteny jde přes pár kapacit apod ale hlavně jde přes krystal, kterému pokud vlivem stáří utekl kmitočet tak je uplně jasné že to nefunguje. Antena pro tyto frekvence by měla stačit 17cm měděného drátu. čili našmoulím tam takovouto anténu abych vyloučil vadnou antenu v okně jak jsem nahoře upnul fotky přerušení a potřebuju to proměřit. jestli ten IO zmíněný výše má napájení z IO LM2936-5, což je 5V stabilizátor, pak jestli z datového výstupu něco leze.
všímavý pozorovatel si určo všiml, že na desce je ještě třetí IO...to jsou nějaké hradla, které zřejmě slouží k rozkodování informací a k vybuzení a nastavení komunukace ještě přes hnízdo tranzistorů s GM3. blíže jsem to zatím nezkoumal - není čas a hlavně zde bych až tak neočekával problém.
tyto hradla a stabilizátor jsou naprosto běžné součástky a už mám i náhradní IO doma. pokud bude mrtvý některý ten krystal nebo přímo UAA3201T, bude to dost problém sehnat...
takže chybí čas...až bude trošku času, tak se do toho pustím a uvidím co na desce naměřím a zda odhalím kde je pes zakopán...pak dám vědět
prozatím jsem si udělal takovou jednoduchou analyzku te desky. dá se to dole vyčíst. jádrem je IO UAA3201T, což je přímo uhf/vhf remote control receiver. informace z anteny jde přes pár kapacit apod ale hlavně jde přes krystal, kterému pokud vlivem stáří utekl kmitočet tak je uplně jasné že to nefunguje. Antena pro tyto frekvence by měla stačit 17cm měděného drátu. čili našmoulím tam takovouto anténu abych vyloučil vadnou antenu v okně jak jsem nahoře upnul fotky přerušení a potřebuju to proměřit. jestli ten IO zmíněný výše má napájení z IO LM2936-5, což je 5V stabilizátor, pak jestli z datového výstupu něco leze.
všímavý pozorovatel si určo všiml, že na desce je ještě třetí IO...to jsou nějaké hradla, které zřejmě slouží k rozkodování informací a k vybuzení a nastavení komunukace ještě přes hnízdo tranzistorů s GM3. blíže jsem to zatím nezkoumal - není čas a hlavně zde bych až tak neočekával problém.
tyto hradla a stabilizátor jsou naprosto běžné součástky a už mám i náhradní IO doma. pokud bude mrtvý některý ten krystal nebo přímo UAA3201T, bude to dost problém sehnat...
takže chybí čas...až bude trošku času, tak se do toho pustím a uvidím co na desce naměřím a zda odhalím kde je pes zakopán...pak dám vědět
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
tak obrázky stávkují...jsou moc veliké
tak aspon takto: http://bloodfist.rajce.idnes.cz/zesik#disty.jpg
tak aspon takto: http://bloodfist.rajce.idnes.cz/zesik#disty.jpg
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Zdravím pánové....
tak aby jste neřekli, že jsem se na to vyprd tady. závada opravdu tkvěla ve špatně fungujícím amplifieru.
Oprava se nedařila - jsou problémy s dostupností součástek, protože se jedná o elektroniku navrhovanou tak před 15-20ti lety, takže se už spousty součástek nevyrábí.
tedy jsem se uchýlil k plánu B a sehnal jsem druhý zesík a vyměnil kus za kus. výměna proběhla včera večer a od té doby otestováno několikrát a stále běží spolehlivě. nakódování klíčů taky bylo na první pokus, takže paráda. Dosah DO se zvětšil tak na pětinásobek než jak tomu bylo dříve.
dík patří taky uživateli Brumla E34 za příkladný přístup při koupi zesíku. díky moc ještě jednou za ochotu a trpělivost se mnou
tak aby jste neřekli, že jsem se na to vyprd tady. závada opravdu tkvěla ve špatně fungujícím amplifieru.
Oprava se nedařila - jsou problémy s dostupností součástek, protože se jedná o elektroniku navrhovanou tak před 15-20ti lety, takže se už spousty součástek nevyrábí.
tedy jsem se uchýlil k plánu B a sehnal jsem druhý zesík a vyměnil kus za kus. výměna proběhla včera večer a od té doby otestováno několikrát a stále běží spolehlivě. nakódování klíčů taky bylo na první pokus, takže paráda. Dosah DO se zvětšil tak na pětinásobek než jak tomu bylo dříve.
dík patří taky uživateli Brumla E34 za příkladný přístup při koupi zesíku. díky moc ještě jednou za ochotu a trpělivost se mnou